|

بایدن: تأسیسات مورد حمله آمریکا در شرق سوریه تحت حمایت ایران بود

رئیس‌جمهور آمریکا خطاب به کنگره این کشور اعلام کرد حمله ارتش آمریکا در شرق سوریه به دستور او انجام شده است.

بایدن: تأسیسات مورد حمله آمریکا در شرق سوریه تحت حمایت ایران بود

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ کاخ سفید اعلام کرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای خطاب به رئیس مجلس نمایندگان و رئیس موقت مجلس سنای آمریکا اعلام کرد حمله  ارتش این کشور در شرق سوریه به دستور او انجام گرفته است.

در این بیانیه که متن آن روی وب‌سایت کاخ سفید قرار گرفته، آمده است: «روز ۲۳ آگوست ۲۰۲۲ (اول شهریور) نیرو‌های ارتش ایالات متحده به دستور من یک تأسیسات در شرق سوریه را هدف حملات نقطه‌زن قرار دادند.»

جو بایدن با طرح این ادعا که «این تأسیسات مورد استفاده گروه‌های تحت حمایت ایران بوده است» مدعی شد: «این گروه‌ها با پهپاد، راکت و خمپاره به نیرو‌ها و تأسیسات آمریکا در سوریه حمله کرده‌اند.»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین ادعا کرد که دستور این حمله را به منظور «محافظت و دفاع» از امنیت نیرو‌های آمریکایی صادر کرده است.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش آمریکا شامگاه سه‌شنبه به دستور «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا حملات هوایی را به تاسیسات زیرساختی در دیرالزور سوریه انجام داد.

این در حالی است که دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد ارتش آمریکا روز گذشته (پنج‌شنبه) نیز مواضعی را در استان دیرالزور در شرق سوریه هدف قرار داده است. در پی این حمله، ۶ نفر کشته شده‌اند.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد حمله روز گذشته به منظور درگیری با ایران نبوده است. در بیانیه سنتکام آمده است: «نیرو‌های آمریکایی امروز به حمله راکتی به دو پایگاه در سوریه پاسخ دادند و سه خودرو و تجهیزاتی که برای شلیک این راکت‌ها [به پایگاه‌های آمریکایی] استفاده شده بود را منهدم کردند.»

با این حال اما برخی منابع خبری گزارش دادند مواضع آمریکا در شرق سوریه برای چندمین بار در شبانه‌روز گذشته مورد هدف پهپاد‌ها قرار گرفته است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها