|

واکنش نماینده رشت به فیلم برخورد ماموران با یک زن در رشت:

از نیروی انتظامی پیگیر شدم، آن خانم به ماموران متعرض شده بود/ کسی خانم را پرت نکرد، او از شیشه ماشین آویزان شده بود/ در شمال تهران برخی از مردم پوششی دارند که در بعضی از خیابان‌های اروپایی هم چنین چیزی را نمی‌بینیم

نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم معتقد است که روند امر به معروف مشخص است و نباید رفتارها به گونه‌ای باشد که مردم آسیب ببینند.

از نیروی انتظامی پیگیر شدم، آن خانم به ماموران متعرض شده بود/ کسی خانم را پرت نکرد، او از شیشه ماشین آویزان شده بود/ در شمال تهران برخی از مردم پوششی دارند که در بعضی از خیابان‌های اروپایی هم چنین چیزی را نمی‌بینیم
میلاد علوی خبرنگار سیاسی شبکه‌شرق

جبار کوچکی‌نژاد در واکنش به انتشار ویدیویی که حکایت از پرت شدن یک از از ون گشت ارشاد داشت، به «شبکه شرق» گفت: «بحث حجاب در نظام جمهوری اسلامی تعریف دارد. بر أساس این تعریف، حجاب هم برای کارکنان در دستگاه‌های دولتی که به مردم خدمات می‌دهند و  هم برای آن‌هایی که در خیابان ظاهر می‌شوند، چارچوب‌هایی دارد.»

این نماینده مجلس با بیان اینکه «اکثریت مردم این چارچوب‌های مربوط به حجاب را رعایت میکنند»، تصریح کرد: «متاسفانه بعضی‌ها حجاب تعریف شده را رعایت نمی‌کنند؛ مثلا در شمال تهران برخی از مردم پوششی دارند که در بعضی از خیابان‌های اروپایی هم چنین چیزی را نمی‌بینیم». 

او متذکر شد: «گشت ارشاد و نیروی انتظامی و ستاد امر به معروف باید این افراد را که چارچوب‌های حجاب مدنظر را رعایت نمی‌کنند، هدایت کنند. نحوه این هدایت باید همانگونه که رهبری گفته اجرا شود و براساس آن د برخورد فیزیکی صورت نگیرد و هدایت افراد با ملایمت و نصیحت باشد تا حریم اجتماعی حفظ شود.»

کوچکی‌نژاد در ادامه از پیگیری‌هاش درباره ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی خبر داد و گفت: «من اتفاقی که در رشت افتاده را پیگیری کردم. در لحظه اتفاق کسی آنجا نیست. یعنی مردم کار خودشان را می‌کنند و خانم خودش را پرت می‌کند.» او معتقد است که این موضوع «نشانه این است که پرت شدن از داخل ماشین نبوده است». 

نماینده مجلس یازدهم درباره پیگیری‌هایش از نیروی انتظامی منطقه اظهار کرد: «من از مردم و نیروی انتظامی منطقه سوال کردم. این خانم به مامور گشت ارشاد متعرض شده است و خودش را به پنجره ماشین آویزان کرد.»

به گفته او «این زن در راستای دفاع از کسانی که در حال انتقال توسط ماشین گشت ارشاد بودند، این اقدام را انجام داده است.» 

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: «اگر می‌خواستد این خانم را به زور سوار ماشین کنند، مردم آنجا تجمع میکنند ولی در ویدیو می‌بینیم که جمعیتی آنجا نیست و بعد از اینکه زن روی زمین می‌افتد، بعضی‌ها به سمت او می‌روند میروند». 

او تاکید کرد: «باید دقت بیشتری کنند. از مسئولان خواسته دوربین‌های مدار بسته آن اطراف را چک کنند تا بتواند از چند و چون ماجرا مطلع شود.»

کوچکی‌نژاد در خاتمه با بیان اینکه «به عنوان نماینده پیگیر می‌شوم»،  گفت: «باید در این نوع بحث‌ها و مسائل اجتماعی دقت شود. اگر کسی مجرم است و جرمی کرده، تکلیف روشن است و روند امر به معروف هم مشخص است. باید به این مسائل و تفاوت‌ها دقت شود و طوری رفتار شود که مردم آسیب نبینند».

 

  • ناشناس

    سلام
    جناب کوچکی نژاد یه وقت صندلی شما اسیبی نبینه

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها