|

آمریکا: آماده پذیرش توافقی هستیم که روی میز است ولی ایران آماده نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد ایران مانع بازگشت به پایبندی به برجام است.

آمریکا: آماده پذیرش توافقی هستیم که روی میز است ولی ایران آماده نیست

 «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پنجشنبه شب گفت، واشنگتن این توهم را نداشته که بازگشت به برجام به‌زودی اتفاق می‌افتد.

پرایس در نشست خبری شامگاه پنجشنبه درباره طرح  جدیدی که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته درباره بازگشت به اجرای کامل برجام پیشنهاد داده گفت:‌ «با شرکای اروپایی خود در ارتباط مستقیم هستیم و در حال بررسی آن هستیم و بازخورد آن را نیز مستقیماً به آن‌ها می‌رسانیم».

 ند پرایس مدعی شد ایران مانع بازگشت به پایبندی به برجام است. «این پیشنهاد (طرح بورل) بر اساس توافقی تنظیم شده که روی میز قرار دارد و از ماه مارس آماده پذیرش آن هستیم. این ایران است که مانع بازگشت به پایبندی به توافق برجام است».

او در ادامه گفت: «صراحتاً گفته‌ایم که برای بازگشت به پایبندی به برجام آماده هستیم و تصریح کرده‌ایم و این پیام را به صورت غیر مستقیم به ایرانی‌ها رسانده‌ایم».

پرایس افزود: «برای سناریوهای مختلف در صورت بازگشت به برجام و عدم بازگشت به برجام آماده هستیم. توافق روی میز است. باز هم می‌گویم ما آماده پذیرش توافقی هستیم که روی میز است ولی ایران آماده نیست».

وی همچنین گفت: «مراقب هستیم که بازگرداندن آمریکایی‌های زندانی در ایران به مذاکرات بر سر بازگشت مشترک به پایبندی به توافق هسته‌ای گره نخورد. ما هرگز این توهم را نداشته‌ایم که بازگشت ما به برجام لزوماً به‌زودی اتفاق می‌افتد».

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها