|

لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران:

سفر بایدن برای ایجاد ائتلاف علیه تهران است

سفیر روسیه در ایران گفت: آمریکا در توافق هسته‌ای با ایران دچار تناقض است زیرا آنها به طور رسمی از آن حمایت می کنند، اما در عین حال سعی در ایجاد ائتلاف علیه تهران دارند.

سفر بایدن برای ایجاد ائتلاف علیه تهران است

سفیر روسیه در ایران در گفت‌وگو با یک رسانه روسی ضمن انتقاد از رویکرد دولت بایدن در قبال احیای توافق هسته‌ای، ارزیابی‌ خود از محور سفر رییس جمهور آمریکا به خاورمیانه را مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران، روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی روسیا-۲۴ گفت: آمریکا در توافق هسته‌ای با ایران دچار تناقض است زیرا آنها به طور رسمی از آن حمایت می کنند، اما در عین حال سعی در ایجاد ائتلاف علیه تهران دارند.

اسپوتنیک در ادامه به نقل از جاگاریان آورده است: اکنون این سفر رئیس جمهور [آمریکا به خاورمیانه] در چنین جبهه‌ای ضدایرانی انجام خواهد شد و هدف آن تشکیل نوعی ائتلاف عربی- اسرائیلی علیه ایران خواهد بود که قطعا غیر قابل قبول است.

جاگاریان ادامه داد: من فکر می کنم آمریکایی‌ها در اینجا با خودشان تناقض دارند. به نظر می رسد از یک سو به صورت شفاهی، علنا از علاقه ادعایی خود به احیای توافق برجام (توافق هسته‌ای) صحبت می‌کنند و از سوی دیگر، هر کاری که ممکن است انجام می‌دهند تا اطمینان حاصل شود که این اتفاق نیفتد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها