|

نیاز عراق به واردات گاز تا تا 5 سال آینده

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،الامارات الیوم، الخلیج اونلاین، الجزیره و خبرگزاری رسمی عراق "واع".

نیاز عراق به واردات گاز تا  تا 5 سال آینده

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،الامارات الیوم، الخلیج اونلاین، الجزیره و خبرگزاری رسمی عراق "واع".

در این میان خبرگزاری رسمی عراق "واع" در گزارشی به نیاز عراق به واردات گاز تا  تا 5 سال آینده  پرداخته است.

 

الخلیج اونلاین:

4 قرارداد برای توسعه ارتش عمان

وزارت دارایی عمان از امضای 4 توافقنامه با شرکت های بین المللی برای اجرای پروژه هایی در راستای توسعه وزارت دفاع و ارتش عمان خبر داد.

وزارت دارایی عمان تاکید کرد که برنامه شراکت برای توسعه وابسته به وزارتخانه مذکور، توافقنامه ای با شرکت Rolls Royce بریتانیا برای انتقال فناوری نگهداری از موتورهای جنگنده های هوک نیروی هوایی عمان امضا کرد.

این وزارتخانه همچنین توافقنامه ای با شرکت اسپانیایی Indra برای دریافت تصاویر ماهواره ای و مشاهده زمین امضا کرد.

توافقنامه با شرکت امریکایی Lockheed Martin برای تامین تعدادی از سیستم های تخصصی برای جنگنده های تاکتیکی (C130-J) و جنگنده های (F16) نیروی هوایی عمان از دیگر توافقنامه های امضا شده بود.

وزارت دارایی عمان همچنین توافقنامه ای با شرکت ترکیه ای FNSS برای احداث کارگاه تعمیر و نگهداری از خودروهای نفربر ارتش عمان امضا کرد.

توافقنامه های مذکور با هدف حمایت و توسعه صنایع ملی و توانمندسازی نهادهای عمان و تامین فرصت شغلی امضا شد.

 

الجزیره: 

برکناری چند مقام با اعلان نتایج تحقیقات درباره حادثه  بندر عقبه اردن

دولت اردن با اعلام نتایج تحقیقات درباره حادثه نشت گاز سمی در بندر عقبه، از برکناری چند مقام و ارجاع پرونده به دادستانی خبر داد. 

«بشر الخصاونه»، نخست‌وزیر اردن، تأکید کرد که کمیته تحقیق درباره این حادثه به این نتیجه رسیده که علت حادثه «کوتاهی شدید در رعایت مسائل ایمنی» بوده است.

هفته گذشته با سقوط یک تانکر حامل گاز سمی کلورین در بندر عقبه اردن، 13 تن جان باخته و بیش از 260 تن زخمی شدند.

الخصاونه تأکید کرد که در این حادثه کوتاهی‌های بسیاری در رعایت مسائل ایمنی انجام شده و این موضوعی است که نمی‌توان درباره آن سهل‌انگاری کرد.

وی افزود که این تحقیقات با اقداماتی نیز همراه بوده که از جمله آنها برکناری مدیر کل شرکت مدیریت بنادر و  شماری از مقامات این شرکت است.

«مازن الفرایه»، وزیر کشور اردن و رئیس کمیته تحقیق درباره این حادثه، نیز تأکید کرد که علت مستقیم حادثه استفاده از کابل نامتناسب با وزن محموله بوده که باعث قطع آن و سقوط تانکر شده است.

وی افزود که تحقیقات نشان می‌دهد که احتیاط‌های لازم برای رعایت مسائل ایمنی انجام نشده بود

 

خبرگزاری رسمی عراق "واع": 

عراق: تا 5 سال آینده به واردات گاز نیاز داریم

عادل کریم سرپرست وزارت برق عراق با اعلام تولید 23-24 هزار مگاوات برق در این کشور، از نیاز عراق به تولید 35 هزار مگاوات برای تأمین 24 ساعته برق خبر داد.

سرپرست وزارت برق عراق، در گفت‌وگوی تلویزیونی تأکید کرد که نیروگاه برقی میسان که روز یکشنبه افتتاح شد موجب افزایش تولید برق کشور شده و به‌طور خاص به تأمین برق استان میسان کمک می‌کند.

وی افزود که این وزارتخانه با وزارت نفت برای دستیابی به گاز همکاری دائم دارد و تأکید کرد که قرارداد عراق و توتال باعث افزایش 600 فوت مکعبی گاز مورد نیاز وزارت برق می‌شود.

سرپرست وزارت برق عراق گفت که این کشور فعلا توان تأمین همه گاز مورد نیاز برای تولید برق را ندارد و تا 5 سال آینده لازم است که گاز وارد کند.

کریم همچنین خبر داد که نیروگاه عکاز نیز با ظرفیت تولید 250 مگاوات که به دست تروریست‌های داعش تخریب شده بود تا چند روز آینده افتتاح خواهد شد.

او گفت که عراق برای تأمین 24 ساعته برق خانه‌ها به 35 هزار مگاوات برق نیاز دارد و اکنون تولید برق کشور 23-24 هزار مگاوات است.

 

الامارات الیوم:

 اجرای آزمایشی "تسلا 3" در تاکسی دبی

اداره راه و ترابری در دبی، پس از موفقیتی که در بهره برداری از 172 وسیله نقلیه تسلا از سال 2017 در سرویس لیموزین کسب کرد، ازشروع عملیات آزمایشی خودروی "تسلا 3" درناوگان خودروهای شرکت تاکسی دبی خبر داد. این آزمایش با هدف اندازه گیری کارایی وسیله نقلیه برای کار در بخش تاکسی در امارت انجام می شود.

مدیر کل و رئیس هیئت مدیره اجرایی مطر الطایر، گفت که استفاده از خودروی الکتریکی تسلا در بخش تاکسی یک تجربه برجسته است. این طرح  با حمایت و ابتکار شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی انجام شد که به اقتصاد سبز برای توسعه پایدار، و همچنین حمایت از استراتژی کاهش انرژی و کربن اتخاذ شده توسط دولت دبی، با هدف تبدیل دبی به یک الگوی نقش در بهره وری مصرف انرژی و کاهش انتشار کربن کمک میکند.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان در سال 2017 فعالیت 172 خودروی تسلا را در ناوگان لیموزین در دبی تاکسی آغاز کرد و این خودروها شاخص های مثبتی را در بازده عملیاتی در بخش لیموزین به ویژه در شرایط عدم انتشار کربن و دستاوردهای خود و دستیابی به شاخص های بالای رضایت مشتری ثبت کردند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها