|

اولیانوف: نشست آژانس با تنش همراه خواهد بود

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش دستور جلسه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را که از فردا آغاز می‌شد اعلام کرد.

اولیانوف: نشست آژانس با تنش همراه خواهد بود

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش دستور جلسه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را که از فردا آغاز می‌شد اعلام کرد.

وی در پیامی توییتری نوشت: «نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از روز دوشنبه آغاز خواهد شد. انتظار می‌رود این نشست با تنش همراه باشد. علاوه بر تعدادی از جنبه‌های عمومی کار آژانس، شورای حکام موضوعات مربوط به ایران، اوکراین و AUKUS (توافق زیر دریایی هسته‌ای سه جانبه استرالیا، انگلیس و آمریکا) را مورد بحث قرار خواهد داد».

اولیانوف روز شنبه نیز در پیامی توییتری در واکنش به احتمال مطرح شدن قطعنامه انتقادی علیه ایران در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشته بود: «در واقع، پیش نویس قطعنامه غربی‌ها درباره ایران بی معنی است چون هیچ اثر مثبتی بر روابط میان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران نخواهد داشت. اگر کشورهای غربی خواستار ارسال سیگنالی درباره ضرورت تعامل نزدیک هستند (که روسیه از آن حمایت می‌کند) این می‌تواند به صورت شفاهی نیز صورت بگیرد».

خبرگزاری «رویترز» نیز هفته قبل گزارش داد آمریکا و سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان،‌ فرانسه و انگلیس) قصد دارند در این نشست با صدور قطعنامه‌ای از ایران بابت آنچه «عدم همکاری با آژانس اتمی» خوانده شده انتقاد کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها