|

۸۰ روز از حمله روسیه به اوکراین گذشت / دستاورد روسیه از این جنگ چیست؟

اگر در جواب این پرسش یک کلمه بگوییم هیچ، دروغ نگفته ایم. نگاهی به خبرها و نقشه‌‌های منتشر شده از نخستین‌ روزهای تجاوز نظامی روسیه به اوکراین تا امروز نشان می‌دهد نظامیان روسیه هر چه در خاک اوکراین صاحب شده بودند، از دست داده، تا مرزهای شرقی پس رفته و تنها بر دونباس و ماریوپل متمرکز شده اند.

۸۰ روز از حمله روسیه به اوکراین گذشت / دستاورد روسیه از این جنگ چیست؟

سحر طلوعی- اگر در جواب این پرسش یک کلمه بگوییم هیچ، دروغ نگفته ایم. نگاهی به خبرها و نقشه‌‌های منتشر شده از نخستین‌ روزهای تجاوز نظامی روسیه به اوکراین تا امروز نشان می‌دهد نظامیان روسیه هر چه در خاک اوکراین صاحب شده بودند، از دست داده، تا مرزهای شرقی پس رفته و تنها بر دونباس و ماریوپل متمرکز شده اند. آش اوکراین چنان شور است که پوتین حتی در سخنرانی روز پیروزی ( هفتاد و هفتمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم ) حرفی از پیروزی و دستاورد در اوکراین نمی‌زند. در گزارش زیر دستاوردها و تلفات روسیه و اوکراین را در این جنگ و در هشتادمین روز آغاز آن بررسی می‌‌کنیم:

حمله به اوکراین در روز ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ با فرمان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه آغاز شد. جنگی با هدف تسلط بر کیف، پایتخت اوکراین. نیروهای روسی از شمال و جنوب و شرق حرکت خود را به سمت پایتخت اوکراین آغاز کردند و در نهایت موفق شدند در هفته‌های میانی ماه مارس در جبهه شمالی دستاوردهایی داشته باشند و به حومه کیف برسند و پایگاه هسته‌ای چرنوبیل را هم تصرف کنند. تسلط آنها بر جنوب شرقی شامل بندر ماریوپل و شرق یا دنباس هم غیر قابل انکار است.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها