|

علم الهدی: ما و فلسطین دوتا نیستیم / فلسطین ایستاده است؛ در غیر این صورت استکبار مکه و مدینه را هم می‌گیرند

امام جمعه مشهد گفت: ما و فلسطین دوتا نیستیم و مسئله این کشور مسئله اساسی ماست.

علم الهدی: ما و فلسطین دوتا نیستیم / فلسطین ایستاده است؛ در غیر این صورت استکبار مکه و مدینه را هم می‌گیرند

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه ما و فلسطین دوتا نیستیم و مسئله این کشور مسئله اساسی ماست، گفت: چراکه ما اسلام را داریم و اهل بیت را قبول داریم‌. استکبار به دنبال جمع کردن بساط امیرالمومنین(ع) است، در حالیکه ملت فلسطین در حال مقاومت می‌باشد.

حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در حرم مطهر رضوی(ع) در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد، ضمن تشکر از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: روزی دشمن خاکریز خود را در دل کشور ما و در مرزهای ما احداث کرد، اما امروز خوشبختانه با دلاوری سرداران رشیدمان، جبهه دشمن به کنار دریای مدیترانه عقب زده شده است و دلاوران ما در آن جا با دشمن در حال جنگ اند. این برای مردم ما هم افتخارآفرین است و هم آرامش‌بخش.

وی با بیان اینکه دو، سه نکته در رابطه با مسئله فلسطین برای ما قابل تامل است، عنوان کرد: نسل جوان ما از نزدیک رهنمودهای امام(ره) را نشنیده‌ است و با تبلیغات رسانه‌های دشمن، برای جوانان ما این مسئله مطرح است که فلسطین در نقطه‌ای جدا از کشور ما واقع شده است، پس چرا مسئله قدس باید برای ما راهبرد خط مشی سیاسی شود و سیاست خارجی خودمان را با موضوع قدس و فلسطین گره بزنیم؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در پاسخ به این مسئله بیان کرد: ما مسلمان هستیم و پیامبر(ص) و قرآن را قبول داریم. پیامبر در سرزمینی مبعوث شدند که دارای نظام قبیله‌ای بود. پیامبر اکرم تمام محدودیت‌ها و مناسبات خونی این نظام را از بین بردند و مناسبات اجتماعی و دینی ایجاد کردند و نام آن امت اسلام نهاده شد و باعث شده مسلمانان برای دفاع از دین حتی در مقابل هم‌قبیله‌ای‌های خود جنگ کنند.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه ما هم امروز با هر مسلمانی در هر نقطه‌ای از دنیا مناسبت داریم، اما با یک کافر در درون جامعه خودمان هیچ مناسبتی نداریم، گفت: بنابراین مناسبت‌های ما، بر مبنای جغرافیا، خون و... نیست، بلکه بر مبنای مسائل اجتماعی و دینی قرار دارد. شما نسل جوان نیز که امام و انقلاب را ندیده‌اید، بدانید آنچه که امروز ما را به همه دنیا متصل می‌کند، مناسبات دینی و اسلامی ما است و نه چیز دیگری.

وی با تاکید بر اینکه طبق آموزه‌های قرآن ما با مردم فلسطین و لبنان برادریم، اضافه کرد: فلسطین مربوط به اسلام است، نه یک نقطه جغرافیایی. از روزی که پس از دو جنگ جهانی استکبار جهانی بر دنیا مسلط شد، غرب حساب کرد باید اسلام را براندازی کند و برای آن برنامه‌ریزی کرد و یک خاکریز درست کرد تا سفره پیامبر را از بنیاد جمع کند. حکومت نامشروع اسرائیل را تشکیل دادند و خواستند با توسعه آن، بساط مسلمانی را در دنیا جمع کنند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: غرب دید برای تبدیل شدن به کدخدای دنیا، تنها یک چالش دارد و آن هم اسلام است‌، لذا خواست آن را از میان بردارد. در صف مقدم جبهه مقابله با استکبار، ملت فلسطین قرار دارد که ۷۰ سال در حال مقاومت است‌. مردم فلسطین آواره شده‌اند و تمام مشکلات را تحمل می‌کنند و پیروزمندانه در حال ایستادگی اند.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه ما و فلسطین دوتا نیستیم و مسئله این کشور مسئله اساسی ماست، گفت: چراکه ما اسلام را داریم و اهل بیت را قبول داریم‌. استکبار به دنبال جمع کردن بساط امیرالمومنین(ع) است، در حالیکه ملت فلسطین در حال مقاومت می‌باشد. تا کنون قریب به ۳۰۰۰ کودک فلسطینی کشته شده است و هیچ صدایی از کسی در دنیا درنمی‌آید. فلسطین ایستاده است؛ چراکه در غیر این صورت استکبار و جبهه کفر با پیشروی، مکه و مدینه را هم می‌گیرند و سفره پیامبر(ص) جمع می‌شود. لذا مسئله فلسطین، مسئله اساسی کشور ماست. قدس و فلسطین محور نظام اسلامی است. این نظام با عشق مردم ما به پیامبر تشکیل شد، تا پیامبر را زنده و اسلام را احیا کند.

وی افزود: قدس مبنای سیاست خارجی ماست و نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم. امام (ره) آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کرد، تا مردم در این روز، با دهان روزه و با اعتقاد به پیامبر، به میدان بیایند و مسئله قدس را احیا کنند. از سال ۵۸ که امام فرمان روز قدس را صادر کردند تا امروز، ببینید ما در سرکوب اسرائیل به کجا رسیده‌ایم. آن روز اسرائیل تا دل بیروت را گرفته بود، اما امروز در درون شهرهای خودش هم امنیت و آرامش ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه فلسطینی‌ها سه دسته بودند، خاطرنشان کرد: یک عده از مردم فلسطین که تعدادشان یک میلیون و ۸۰ هزار نفر است، در درون اسرائیل زندگی می‌کنند و با دولت رژیم صهیونیستی هم سازش می‌کنند و بعضا مرفه هم هستند. بخش دیگر در کرانه باختری رود اردن زندگی می‌کنند که در سال ۱۹۹۳ بر اساس قرارداد اسلو که بین سازمان فتح و اسرائیل و آمریکا به تصویب رسید، قرار شد این بخش از مردم فلسطین در کرانه باختری یک حکومت محلی زیر نظر اسرائیل تشکیل دهند. یاسر عرفات گفت ما از جنگ با اسرائیل نتیجه نگرفتیم، پس وارد سازش و حرکت سیاسی با رژیم‌صهیونیستی شویم. نتیجه این اقدام، این شد که این حکومت خودگردان فلسطینی در کرانه باختری، مامور جنایات اسرائیل شدند.

علم‌الهدی با بیان اینکه زمانی حرکت انقلابی فلسطین به نوار غزه محدود شده بود، اظهار کرد: امروز خوشبختانه فلسطینی‌های کرانه باختری نیز به رزمندگان غزه وابسته شده‌اند و از دل سازمان فتح که زمانی به فلسطین خیانت و با اسرائیل همکاری کرد، جوانان رزمنده‌ای بیرون آمده‌اند که حکومت خودگردان را قبول ندارند و در حال جنگ با اسرائیل اند و حتی فلسطینی‌های ساکن اسرائیل هم قیام کرده‌اند و دیگر انقلاب فلسطین محدود به نوار غزه نیست و اسرائیل در محاصره ۱۳ میلیون مردم دلاور فلسطین قرار دارد.

وی بیان کرد: بن گورین، اولین رهبر اسرائیل، به مردم یهودی صهیونیست گفت از بین این مردم فلسطین تا ۶۰، ۷۰ سال دیگر سالخوردگان آنان می‌میرند و جوانان‌شان هم به ما عادت می‌کنند، پس این ما هستیم که می‌مانیم و قدرت از آن ماست. اکنون بن گورین سر از خاک بردارد و ببیند ۵ نسل از آن مردم گذشت و امروز جوانان فلسطین با اسرائیل ناپاک چه می‌کنند و رژیم صهیونیستی با تمام قدرت خود، در محاصره فلسطینی‌های تحت کمک حلقه مقاومت قرار گرفته است و ریشه اسرائیل در حال کنده شدن است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها