|

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

آمریکا پیشنهاد جدیدی به تهران نخواهد داد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: دولت بایدن ظاهراً تصمیم گرفته در مقابل پیشنهاد ایران، پیشنهاد جدیدی را به تهران ارسال نکند.

آمریکا پیشنهاد جدیدی به تهران نخواهد داد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، آزادسازی دارایی های ارزی ایران توسط متحدان را رد کرد و یک منبع آگاه هم مدعی شد واشنکتن پیشنهاد جدیدی برای حل مسائل باقی مانده به تهران نخواهد داد!

ند پرایس درباره آخرین وضعیت مذاکرات وین گفت: تمام تحریم‌های ایران تا زمان بازگشت متقابل به برجام ، پابرجا خواهد بود.بنابراین اخبار و گزارش‌های منتشره درباره رفع تحریم‌ها و آزادسازی دارایی های ارزی ایران ، غلط و نادرست بوده و هیچ پیشرفتی در مذاکرات احیای برجام به دست نیامده است.

وی ادامه داد: آمریکا هیچ مجوزی برای آزادسازی این وجوه را به متحدان نداده‌ و دارایی های ایران همچنان در حساب‌های مسدود شده کشورهای ثالث نگهداری می‌شود. از طرفی دیگر از ایران انتظار می رود شهروندان آمریکایی مانند باقر و سیامک نمازی، عماد شرقی و مراد طاهباز که به ناحق زندانی شده را آزاد کند.

براساس این گزارش، منبع نزدیک به مذاکرات هم گفت : دولت بایدن ظاهراً تصمیم گرفته در مقابل پیشنهاد ایران، پیشنهاد جدیدی را که حاوی ایده‌هایی برای چگونگی حل و فصل آخرین موضوعات باقی مانده برای احیای برجام است، به تهران ارسال نکند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها