|

برگزاری «رژه روز ارتش» خودرویی با همراهی جنگنده‌های ایرانی

سخنگوی ارتش گفت: مراسم رژه روز ارتش، محمول و خودرویی با همراهی انواع بالگردها و هواپیماها از جمله جنگندهای ایرانی در تهران برگزار می شود.

برگزاری «رژه روز ارتش» خودرویی با همراهی جنگنده‌های ایرانی

 سخنگوی ارتش گفت: مراسم رژه روز ارتش، محمول و خودرویی با همراهی انواع بالگردها و هواپیماها از جمله جنگندهای ایرانی در تهران و همزمان رژه دریایی نیز توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش، از جمله ناوشکن‌ها و زیر سطحی‌های ایرانی در خلیج فارس و دریای عمان برگزار می‌شود.

امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی روز جمعه در سخنانی با بیان اینکه ۲۹ فروردین ماه هرسال، یادآور فرمان تاریخی، مدبرانه و دوراندیشانه حضرت امام خمینی(ره)  مبنی بر تعیین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و برگزاری رژه با ساز و برگ است، درباره برنامه‌های ایام بزرگداشت ارتش گفت: برنامه‌های ایام بزرگداشت ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی محوری از روز ۲۱ فروردین سالروز شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی آغاز شده و تا سوم اردیبهشت سالروز شهادت شهید قرنی ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بیش از یک هزار برنامه فرهنگی، تبلیغی و مراسم معنویت محور، ورزشی و رسانه‌ای بمناسبت گرامیداشت این ایام در کلیه یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در کشور برگزار خواهد شد.

سخنگوی ارتش با بیان اینکه شعار محوری بزرگداشت بیست و سومین سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی "صیاد دلها، الگوی اخلاص و مدیریت جهادی- میدان دار وحدت و همدلی" از میان چهل خصوصیت و ویژگی بارز آن شهید گرانقدر انتخاب شده است، اظهار داشت: فرماندهان و مسئولان ارتش به مناسبت روز ارتش با حضور در حرم امام خمینی(ره)، ضمن نثار گل، با آرمان های والای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق خواهند کرد. همچنین بمناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی، مسئولان و فرماندهان با حضور در بهشت زهرا(س) و مزار آن شهید والامقام، با نثار گل به مقام شامخ ایشان ادای احترام کرده و مراسم بزرگداشت صیاد دلها با حضور فرماندهان و مسئولان لشکری و کشوری در ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین مرکز آموزش پشتیبانی شهید امانی نیروی زمینی ارتش برگزار خواهد شد. 

وی افزود: همزمان در همه یگان‌های ارتش در سراسر کشور، بیش از ۲۰۰ مراسم برای گرامیداشت این شهید والامقام  برگزار می‌شود.

تقی خانی نثار گل به محل عروج شهید صیاد را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای بزرگداشت آن شهید است، اعلام کرد: برابر اقدام خودجوش برخی پایگاه‌های بسیج، ائمه جماعات و سازمان‌های مردم‌نهاد، مراسم مردمی بزرگداشت شهید صیاد شیرازی در بسیاری از شهرها و روستاهای کشور برپا خواهد شد.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش اضافه کرد: امسال نیز ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل و لبیک به مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) و بر اساس همان فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره)، در تهران و مراکز استان‌ها، با رژه باشکوه خود، آمادگی ارتش را برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی کشور به نمایش می‌گذارد و گوشه هایی از دستاوردها و تجهیزات بومیِ پهپادی، موشکی، هوایی، دریایی و زمینی را به نمایش خواهد گذاشت.

وی افزود: مراسم رژه امسال با هدف رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت محمول و خودرویی با همراهی انواع بالگردها و هواپیماها از جمله جنگندهای ایرانی در تهران در جوار حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره)  انجام خواهد شد و همزمان رژه دریایی نیز توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش، از جمله ناوشکن‌ها و زیر سطحی‌های ایرانی در خلیج فارس و دریای عمان برگزار می‌شود.

امیر تقی‌خانی تصریح کرد: اقدامات فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای ارتش در محورهای «ارائه جلوه‌هایی از مردم یاری و خدمت رسانی ارتش»، «معنویت محوری در ارتش»، «آمادگی روحی و رزمی»، «خودباوری، خوداتکایی و خودکفایی» و «اهتمام ویژه به رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی» انجام می‌شود.

سخنگوی ارتش گفت:به منظور ارائه گوشه هایی از توانمندی رزمی و آمادگی و اقتدار ارتش در راستای حفظ منافع و هویت ملی و اقتدار ایران اسلامی و تجلیل از مقام شامخ  ایثارگران  و ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت، همچنین استحضار مردم عزیز ایران اسلامی از خدمات ارتش در برهه‌های مختلف، برنامه‌هایی از جمله تولید مستندهای تلویزیونی و رادیویی، نماهنگ، موشن‌گرافی و سرود و نماآهنگ تولید شده که برابر هماهنگی با  رسانه ملی از شبکه های سراسری و استانی  پخش خواهد شد، همچنین محتواهایی در قالب یادداشت، گزارش، گفتگو تولید شده که با همکاری اصحاب رسانه در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهد شد.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش ادامه داد: برگزاری پویش‌های مختلف با عناوین متنوع با هشتگ صیاد دل‌ها و انجام  مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی در بستر فضای مجازی برای کارکنان و خانواده‌های آنان از طریق کانال‌ها و صفحات منسوب به ارتش جمهوری اسلامی ایران در شبکه‌های اجتماعی نیز از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای ایام بزرگداشت ارتش است.

امیر سرتیپ دوم تقی خانی اظهار داشت: با بهره گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان، برپایی محافل انس با قران در نقاط مختلف بویژه مناطق مرزی، رو نمایی از برخی تجهیزات حوزه پهپادی و دفاعی، رونمایی از چندین عنوان کتاب، مراسم شب خاطره، اعزام سخنرانان به برخی مدارس و دانشگاه‌های سطح کشور، از دیگر برنامه های این ایام خواهد بود.

وی افزود :حضور پیشکسوتان در صداو سیما و برگزاری میزگردهای تخصصی در مراکز آموزشی و دانشگاهی ارتش برای تبیین اقدامات اثربخش ارتش در ۴ دهه پس از انقلاب اسلامی، پخش فیلم با موضوعات دفاعی و ارتش در سطح یکان‌ها، تجلیل از سربازان نمونه و گرامی داشت یاد چهل هزار سرباز عزیز شهید ارتش ، برگزاری جلسات آگاه‌سازی سیاسی در پادگانها به صورت حضوری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و همچنین در فضای مجازی ، برگزاری مسابقات ورزشی متناسب با ایام ماه مبارک رمضان، دیدار با جانبازان، ایثارگران، پیشکسوتان و خانواده شهدای ورزشکار، انجام تبلیغات میدانی در سطح شهر تهران و دیگر شهرستان‌ها با همکاری شهرداری ها و البته سازمان زیبا سازی شهرداری تهران نیز برای ایام بزرگداشت ارتش پیش بینی شده است.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش بیان کرد: همزمان با سالروز شهادت شهید سپهبد قرنی، مراسم بزرگداشتی در شهر مقدس قم  با حضور فرماندهان، مسئولان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار و ضمن نثار گل از مقام شامخ این شهید والامقام تجلیل خواهد شد. همچنین مراسم گرامیداشتی نیز در ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

سرتیپ دوم تقی‌خانی گفت: ۲۹ فروردین ماه همچنین سالروز نبرد نابرابر و ناجوانمردانه آمریکای جنایتکار با ناوشکن‌های سهند، سبلان و ناو جوشن در سال ۱۳۶۷ است که برنامه‌هایی نیز برای گرامیداشت یاد و خاطره دریادلان شهید  نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین تجلیل از یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و همچنین  ۲۲ مدافع سلامت ارتش پیش بینی شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها