|

از سوی آمریکا؛

بازار رمزارزهای روسیه ترحیم شد

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه بازار رمزارزهای روسیه را تحریم کرد.

بازار رمزارزهای روسیه ترحیم شد

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه بازار رمزارزهای روسیه را که مدعی است بزرگ ترین بازار سیاه سایبری این کشور بوده و در آن مجرمان سایبری مشغول فروش ابزارهای هک هستند و میلیون‌ها دلار پرداخت از طریق باج‌افزارها وجود دارد، تحریم کرد.

تحریم های اعمال شده شامل شبکه هایدرا و صرافی رمز ارز گارانتکس که هر دو در روسیه فعال هستند، می باشد.

این تحریم‌ها همزمان با اقدام پلیس آلمان برای بستن سرورهای رایانه‌ای هایدرا که از آن به عنوان بازار سیاه سایبری یاد می شود و توقیف ۲۵ میلیون دلار ارز دیجیتال انجام می شود.

به گفته محققان و مقامات آمریکایی، از زمان ظهور هایدرا در سال ۲۰۱۵، که یک شبکه سیاه اینترنتی است و از طریق نرم افزارهای تخصصی قابل دسترسی است، این شبکه به یک پناهگاه امن تجارت غیرقانونی تبدیل شده است.

به گفته شرکت الیپتیک که ارزهای دیجیتال را ردیابی می کند، بیش از ۵ میلیارد دلار تراکنش بیت کوین در شبکه هایدرا انجام شده است.

این تراکنش ها شامل درآمد حدود ۸ میلیون دلاری از باج افزارهای هکرهایی است که سه نسخه برجسته از باج افزار را در حملات به شرکت های آمریکایی به کار گرفته اند.

جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد تهدید جهانی جرایم سایبری و باج افزار که منشا آن روسیه است و توانایی رهبران جنایتکار در انجام اقدامات خود در این شبکه بدون هیچ گونه مجازاتی، برای آمریکا عمیقا نگران کننده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها