|

لاوروف: مذاکرات برجام در حال نهایی شدن است

وزیر خارجه روسیه گفت: اطمینان دارم که روابط دو کشور افق بهتری دارد و به خصوص این‌که مذاکرات درباره برجام الان در حالت نهایی قرار گرفته است.

لاوروف: مذاکرات برجام در حال نهایی شدن است

سرگئی لاورف، وزیر خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در محل وزارت خارجه فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس، لاوروف در این دیدار ضمن خیرمقدم به وزیر خارجه ایران و همراهان برای حضور در مسکو اظهار داشت: گفت‌وگوی بسیار مفصل و برای اجرایی کردن و عملیاتی ساختن توافقاتی که در سطح روسای جمهور در شهر مسکو صورت گرفت.

وزیر خارجه روسیه بیان کرد: در حال حاضر در خصوص اسناد راهبردی کار می‌کنیم که به نفع روابط است. خیلی خرسندیم اشاره کنیم علیرغم عواملی که در دنیا رخ می‌دهد، تبادلات تجاری و حجم روابط تجاری رکورد زده و پارسال افزایش ۸۰ درصدی داشته است و به حدودا چهار میلیارد دلار رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: اطمینان دارم که روابط دو کشور افق بهتری دارد و به خصوص این‌که مذاکرات درباره برجام الان در حالت نهایی قرار گرفته است. 

لاوروف ادامه داد: همکاری‌های دو کشور در سطوح بین‌المللی بسیار فعال است و در نظر داریم هماهنگی را در خصوص سوریه و حل و فصل بحران سوریه در چارچوب روند آستانه ادامه دهیم. در خصوص مسائل منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا امروز صحبت خواهیم کرد حتما درباره افغانستان گفت‌وگو خواهیم کرد که اوضاع پیرامون افغانستان مورد توجه ویژه ماست و ما ارزش ویژه‌ای قائل هستیم درباره مواضع عینی طرف ایرانی در خصوص شرایط فعلی اوکراین.

وزیر خارجه فدراسیون روسیه بیان کرد: اطمینان دارم صحبت امروز حتما به نتایج مثبت مفصل و دقیق برای اجرایی کردن پروژه‌های مختلف در زمینه‌های متنوع خواهد رسید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها