|

صفوی: امنیت ملی ایران خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است

سرلشکر صفوی با بیان اینکه امنیت ملی ایران خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است خطاب به دشمنان گفت: شما را رصد می کنیم و چنانچه به خطوط قرمز ایران وارد شوید جمهوری اسلامی ایران پاسخ قاطع می دهد.

صفوی: امنیت ملی ایران خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش شبکه شرق، سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در اجلاسیه شهدای وحدت که صبح امروز(پنجشنبه) در مشهد مقدس برگزار شد با محکوم کردن حادثه تروریستی حرم شاهچراغ شیراز گفت: حادثه تروریستی تکفیری عصر دیروز شیراز در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم علیه السلام شاهچراغ شیراز، قلب ملت ما را جریحه دار کرد و این حادثه را به خانواده شهدای شیراز  تسلیت می گویم و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل دارم.

 

سردار صفوی تأکید کرد: قطعا با آمران و طراحان پشت صحنه این جنایت برخوردی قاطع و عبرت آموز خواهد شد.

 

سرلشکر صفوی با طرح این سوال که چه تعاملی بین چهار مؤلفه "امنیت ملی، وحدت ملی، قدرت ملی و منافع ملی" وجود دارد گفت: هدف اساسی و غیرقابل تغییر هر حکومتی، هر دولت-ملتی حفظ بقاء ملی، حفظ امنیت ملی و منافع ملی، حفظ تمامیت ارضی و وحدت ملی و حفظ ارزش های آن ملت و کشور است.

 

وی افزود: اگر به هر علتی این هدف اساسی توسط دشمنان به خطر افتد همه حکومت ها و ملت های مستقل و شجاع و آزاده با همه توان و قدرت و پرداخت هزینه های لازم وارد عمل می شوند.

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: امنیت ملی، وحدت ملی، منافع ملی و ارزش های ملی خط قرمز جمهوری اسلامی است.

 

صفوی با اشاره به ناآرامی های اخیر در برخی از نقاط کشور و خرابکاری ها و اقدامات تروریستی دشمنان گفت: شما مردم هوشمند و شجاع و مؤمن ایران فکر کنید و تحلیل کنید، حادثه تروریستی دیروز شیراز و ناآرامی های چند هفته گذشته ایران را چگونه جمع بندی می کنید؟

 

سرلشکر صفوی ادامه داد: ملت ما و حکومت ما بایستی به یک فهم مشترک و عمل مشترک برسند. فهم مشترک نسبت به راهبرد دشمنان خارجی و داخلی، فهم مشترک نسبت به ضعف های مدیریتی و آسیب پذیری های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی و یک سری اعمال مشترک دولت و ملت برای مقابله با دشمنان خارجی و سر و سامان دادن به وضعیت داخلی برای عبور از شرایط فعلی و رسیدن به شرایط مطلوب.

 

صفوی با بیان اینکه به فضل الهی راهبرد دشمنان خارجی و برخی از معاندین داخلی طی چهل سال گذشته با شکست مواجه شده خاطرنشان کرد: آمریکایی ها و صهیونیست ها و دنباله‌های حقیر آنها در برخی کشورهای همسایه ایران در مقابل عظمت ملت ایران در مقابل قدرت ملی و و نفوذ منطقه ایران شکست خورده اند و لیکن کار دشمن و راهبرد دشمن و فعالیت دشمن ادامه دارد.

 

وی افزود: دشمنان ما تضعیف امنیت ملی، انشقاق در وحدت ملی و ارزشهای ما را هدف قرار داده اند اما ملت ما حکومت ما مقتدر هستند.

 

سردار صفوی با تأکید بر اینکه ما دارای رهبری حکیم، مردمی هوشمند و سرزمینی سرشار از منابع طبیعی و انسانیِ کم نظیر هستیم اظهار کرد: به فضل الهی، قوای چهارگانه یعنی دولت، مجلس، قوه قضائیه و نیروهای مسلح مقتدر ایران با وحدت و انسجام و حل مشکلات داخلی قادر هستند برنامه و راهبرد جدید دشمنان فرامنطقه ای را با شکست مواجه کنند.

 

وی با تأکید بر هوشمندی و حضور با بصیرت و تعیین کننده ملت ایران در صحنه، به عملیات اخیر نیروی زمینی سپاه علیه ضد انقلاب مستقر در اقلیم عراق اشاره کرد و گفت: حضور یکپارچه ملت هوشمند ما برای تقویت وحدت و انسجام ملی، مقابله قدرتمندانه نیروی زمینی سپاه پاسداران با ضد انقلاب خارجی در اقلیم کردستان عراق، این هشدار را به دشمنان خارجی ما، به آمریکائیها به صهیونیستها و برخی همسایگان می دهد که ما شما را رصد می کنیم، چنانچه به خطوط قرمز ایران وارد شوید جمهوری اسلامی ایران پاسخ قاطع می دهد .

 

وی تأکید کرد: شما از توانمندی های ایران خبر ندارید و در منطقه بسیار آسیب پذیر هستید.

 

سرلشکر صفوی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری اجلاسیه شهدای وحدت را در راستای جهاد تبیین تفسیر کرد و گفت:  یکی از اهداف جهاد تبیین که مقام معظم رهبری فرمودند، هوشمندسازی و ساختن نسل جوان است که طبق برخی آمارها، بیش از ٦٥ درصد جمعیت کشور ما را جوانان زیر ٤٠ سال تشکیل می دهند.

 

وی افزود: جهاد تبیین یعنی بیان اینکه این شهدا چه کسانی بودند تفکر و اندیشه آنها چه بود اخلاق و رفتار انها با مردم چطور بوده و عملکرد آنان چگونه ارزیابی می شود.

 

سردار صفوی با بیان اینکه خاصیت شهداء این است که انسانی جان خود را برای یک هدف و مقصد الهی می دهد ادامه داد: خداوند هم در پاسخ به این ایثار و گذشت بزرگ حضور شهید را در قلب ملت تداوم می بخشد و یاد و نام و آرمان او را زنده نگه می دارد.

 

وی با اشاره به سابقه آشنایی خود با شهید شوشتری خاطرنشان ساخت:  سرلشکر شهید نورعلی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه را از آزادسازی سنندج در اردیبهشت سال ١٣٥٩ تا هشت سال دفاع مقدس و پس از آن از نزدیک می شناختم، او انسان مطلوب خدا و مردمدار و مردمیار بود.

 

وی افزود:  او خادم امام رضا علیه السلام بود و بیش از ٣٠ سال از عمر شریف ٦١ ساله اش را در راه پاسداری از اسلام، امنیت و عزت ملت ایران صرف کرد.

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه به خصوصیات شهید محمدزاده پرداخت و گفت: سردار شهید رجبعلی محمدزاده فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان و یکی از بنیان گذاران تیپ سلمان استان و یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس بود که در اندیشه و تفکر نخبه، در اخلاق و رفتار کم نظیر و در عملکرد فوق العاده بود.

 

سردار صفوی در تشریح خصوصیات شهید ماموستا شیخ الاسلام سنندجی نیز گفت: ایشان استاد دروس حوزوی اهل سنت و چهره ای علمی و نورانی بود و حضرت آقا و این بنده حقیر واقعا ایشان را دوست می داشتیم.

 

وی افزود: هروقت به سنندج می رفتم حتما مشتاق دیدار ایشان بودم، با ایشان رفیق و صمیمی بودم ایشان همواره سپاه و بسیج را تقویت می کرد، او عضو مجلس خبرگان رهبری بود و در ماه رمضان و در جلوی مسجد به صورت مظلومانه ترور و شهید شد. یعنی دشمنان ما دشمن دین، دشمن ایران و دشمن وحدت سنی و شیعه هستند.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها