|

سردار نوعی‌اقدم:

آمریکا تلاش می‌کند تا ایران را به دوران شاهنشاهی برگرداند

سردار نوعی‌اقدم با بیان اینکه نظام شرق و غرب تحمل قدرت ایران را ندارند گفت: امروز کشور ما قدرتمند و باصلابت است.آمریکا تلاش می‌کند تا ایران را به دوران خفت‌بار شاهنشاهی برگردانند تا ملت ایران اراده خود را در استقلال و عزت کشور از دست بدهند

 آمریکا تلاش می‌کند تا ایران را به دوران شاهنشاهی برگرداند

 به گزارش شبکه شرق، سردار رحیم نوعی‌اقدم شامگاه امروز در نشست تخصصی ایران قوی، فرصت‌ها و چالش‌ها که با حضور فعالان فرهنگی و اجتماعی در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام و امام صادق(ع) فرصت خوبی است تا در نظام اسلامی همگرایی و همدلی خود را در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی اعتلا دهیم.

وی یاد و خاطره شهدا و مجاهدان راه عزت و شرافت این کشور را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: فعالان جبهه هنر، اندیشه و فکر باید به رسالت خود در احیای ارزش‌ها و باورهای دینی و اعتقادی به شایستگی عمل کنند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس مطالبه به حق مقام معظم رهبری از هنرمندان را ماندگاری حماسه ایثار، جهاد و شهادت اعلام کرد و گفت: اگر هنرمند حماسه را با هنر بیامیزد این جریان ماندگار خواهد شد.

نوعی‌اقدم از هنرمندان خواست، با زبان هنر به ثبت و ضبط و توصیف حماسه‌های خلق شده در دوران 43 سال انقلاب اسلامی کمر همت بسته و به جاودانه ماندن آن کمک کنند.

وی با برشمردن ماموریت هنرمندان و رسالت خطیر آنها در شرایط کنونی افزود: هنرمندان در کنار بازگو کردن حماسه‌های انقلاب به زبان هنر شایسته است در مقطع حساس کنونی که با هجمه سنگین فرهنگی و رسانه‌ای روبرو هستیم شایسته است آفند دشمن را به بهترین شکل خنثی کنند.

نظام شرق و غرب تحمل قدرت ایران را ندارند

نوعی‌اقدم با تبیین برجستگی‌های ایران قوی بیان کرد: امام‌ خمینی(ره) با قیام تاریخی خود به نظام سلطه و طاغوت پشت کرد و با همراهی مردم و پیوند ناگسستنی امام امت به پیروزی جبهه حق بر باطل کمک کرد.

وی ظهور انقلاب اسلامی را در شرایط دوقطبی نظام شرق و غرب یادآور شد و تصریح کرد: در نیم قرن اخیر ضلع سوم انقلاب با محوریت جمهوری اسلامی ایران در دنیا شکل گرفته در حالی که نظام مرسوم شرق و غرب تاب تحمل چنین قدرتی را نداشته و همواره در فکر ضربه زدن به این نظام نوپا بوده‌اند.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) ادامه داد: ما توانستیم در این 43 سال بدون وابستگی به شرق و غرب روی پای خودمان بایستیم. آمریکایی‌ها در این مدت با از دست دادن نفوذ خود در ایران همواره به دنبال تحقیر ملت ایران‌ و شکست این ملت بودند و دوست دارند ایران قوی ما به دوره ذلت‌بار شاهنشاهی برگردد.

وی افزود: آمریکا تلاش می‌کند تا ایران را به دوران خفت‌بار شاهنشاهی برگردانند تا ملت ایران اراده خود را در استقلال و عزت کشور از دست بدهند. به خاطر ذات پلید آمریکا امام راحل و مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند که هرگونه مذاکره با آمریکا بیهوده است و نباید به این دول استعماری اعتماد کرد. آمریکایی‌ها با موجودیت ما مشکل دارند چون تنها کشوری که امروز در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا مقابله کرده است ملت رشید ایران است.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) بیان کرد: 43 سال است که ما از جمیع جهات در حصر آمریکا و دولت‌های غربی قرار گرفته‌ایم و در سخت‌ترین شرایط تحریم و فشار غرب پیروز میدان بوده و همواره نصرت الهی را به عینه مشاهده کرده‌ایم.

اجماع جهانی علیه انقلاب اسلامی را شکسته‌ایم

نوعی‌اقدم افزود: ملت ایران به رغم اراده شیطانی دشمن با اخلاص و نصرت الهی پیروز شده و ما امروز ایران قوی و قدرتمندی داریم که خیز توطئه‌آمیز شیاطین جز شکست و خفت آنها نتیجه‌ای به دنبال ندارد.

وی با تحلیل وقایع انقلاب از تحریک جریانات قومی و قبیله‌ای تا شروع جنگ تحمیلی بیان کرد: استکبار با تحریک خلق تجزیه‌طلب عرب، کرد، بلوچ و... در اوایل پیروزی انقلاب سعی کرد تا کشور ما را تضعیف کند و در پی آن با ترور هزاران انسان بیگناه از ملت ایران انتقام گرفت.

فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: با شروع جنگ تحمیلی که با اجماع جهانی علیه انقلاب اسلامی ایران آغاز شد صدام فریب خورده سعی کرد قدرت‌نمایی عاریتی خود را به رخ بکشد اما با فرمان امام و غیرت جوانان این توطئه نیز خنثی شد. با حضور جوانان عزتمند و غیرتمند 36 کشور حامی صدام نه تنها پیروز میدان نشدند بلکه ما در این جنگ نابرابر قدرت و صلابت خود را نشان دادیم.

القاعده، طالبان و داعش دست‌آموز غرب برای اضمحلال ایران بود

نوعی‌اقدم به حادثه انفجار برج‌های دوقلو در آمریکا و توهم آمریکایی‌ها برای مقابله با القاعده و طالبان اشاره کرد و گفت: خود آمریکایی‌ها این گروه‌ها را شکل دادند تا با قدرت سوم جهانی مقابله کنند.

وی هوشیاری مقام معظم رهبری را در شناخت و اقدام به موقع برای خنثی کردن نقشه آمریکا در حمله به ایران یادآور شد و بیان کرد: با وجود اینکه افغانستان و عراق در این مقطع مورد هجمه قرار گرفت اما آمریکا قدرت حمله به ایران را پیدا نکرد و ما توانستیم این توطئه را به موقع خنثی کنیم.

نوعی‌اقدم افزود: بعد از انسداد مرزها در نفوذ القاعده و طالبان این بار غرب سعی کرد گروه ضدانسانی داعش را راهی سرزمین‌های اسلامی کند که عقبه این گروهک ضدانسانی نیز اجماع جهانی بود.

وی ادامه داد: خود غربی‌ها با شکل‌گیری داعش در ضربه زدن به حکومت‌های اسلامی به ویژه مستقل کمک کردند اما با هوشیاری جمهوری اسلامی ایران و مجاهدانی همچون حاج قاسم سلیمانی این نقشه استکبار نیز با ناکامی روبرو شد. غرب با وعده خلافت و گستردگی جغرافیایی به داعش فرصت میدان‌داری داد تا آرزوی تسلط بر نیل تا فرات را تحقق بخشد.

نوعی‌اقدم خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در نبرد تمام عیار در سوریه و عراق در برابر نیروهای جبهه مقاومت شکست حقارت‌باری را تجربه کردند تا قدرت نوظهور جمهوری اسلامی ایران ابرقدرت جهانی را به نقطه تسلیم بکشاند.

وی دروغ روسای جمهور آمریکا را در تبیین موضوع" تمام گزینه‌ها روی میز است" یادآور شد و بیان کرد: هرچند روسای جمهور احمقی همچون ترامپ سه بار دستور حمله به ایران را داد اما پنتاگون با آن مخالفت کرد چرا که در دکترین نظامی آمریکا به صراحت آمده است که آمریکایی‌ها بدون شناخت استعداد نظامی طرف مقابل وارد میدان نمی‌شوند. ایرانیان بدانند آمریکا و رژیم صهیونیستی جرأت حمله به ایران را ندارند چرا که امروز کشور ما قدرتمند و باصلابت است.

نهادهای فرهنگی قرارگاه تبیین راه‌اندازی کنند

نوعی‌اقدم به حوادث اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: ضعف عمده ما در نهادها و دستگاه‌های دولتی و اجرایی است و باید با شناخت دقیق ضعف‌ها و کاستی‌ها را برطرف کنیم. نهادهایی که تحت مسئولیت مقام معظم رهبری قرار دارند به خوبی با ماموریت خود عمل کرده و کوتاهی را در این حوزه شاهد نیستیم.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) تغییر در صورت‌بندی هجمه دشمن را از قالب تهدید نظامی و امنیتی به قالب جنگ شناختی و ترکیبی یادآور شد و تصریح کرد: دشمن در تلاش برای تولید شک و تردید و ابهام در نوجوانان و جوانان است تا با هوچی‌گری ریشه اعتقادات و هویت جوانانمان را مخدوش کند.

نوعی‌اقدم با اشاره به ضرورت شکل‌گیری قرارگاه تبیین با محوریت نهادهای فرهنگی گفت: با تشکیل اتاق فکر و اقدامات کارشناسی بهتر است آسیب‌شناسی و موشکافی دقیق انجام شده و با جمع‌آوری اطلاعات و شیوه صحیح طرح‌ریزی و برنامه عملیاتی را برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان بکار گیریم.

وی شناخت عملیات روانی دشمن و دفع توطئه‌ها را به نحو صحیح و عقلانی یادآور شد و بیان کرد: بهتر است از ظرفیت هنرمندان در تولید و آثار تأثیرگذار در این حوزه استفاده کنیم تا با زبان هنر انتقال مفاهیم و مبانی درست را به نسل‌های آینده شاهد باشیم.

نوعی‌اقدم در پایان از مسئولان خواست؛ تا همچنان سنگر خدمت‌رسانی به مردم را تقویت کنند تا احترام و تکریم مردم به معنای واقعی رقم بخورد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها