|

چه زمانی به دکتر متخصص قلب و عروق در یزد و کرمانشاه مراجعه کنیم؟

مراجعه به دکتر قلب و عروق یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که افراد بایستی آن را در لیست کار‌های خود قرار دهند زیرا مراجعه به دکتر قلب در هر موقعیتی ضروری است.

چه زمانی به دکتر متخصص قلب و عروق در یزد و کرمانشاه مراجعه کنیم؟

اگر در شهر یزد یا کرمانشاه زندگی می‌کنید، لیستی از متخصص‌های قلب و عروق یزد و دکتر فوق تخصص قلب کرمانشاه وجود دارد تا شما بتوانید در یزد و کرمانشاه از بین این پزشکان انتخاب کنید.

در بسیاری از موارد به خصوص در شهر‌های مختلف کشور ایران مانند یزد نمی‌توان مشخصات و آدرس متخصصان قلب در این شهر را پیدا کرد.

یکی از مهم‌ترین زمان‌هایی که باید به دکتر قلب مراجعه کنید، زمانی است که برخی از علائم برای اولین بار در بدن دیده می‌شود. این علائم می‌توانند ظاهر شدن موارد زیر باشند:

  • فشار خون بالا
  • کلسترول بالا
  • حمله پنیک

1

لازم است پس از ظاهر شدن علائم نام برده سریعاً به متخصص قلب و عروق مراجعه کرد. برای مشخص‌سازی سلامت قلب و همچنین بیماری‌های قلبی روش‌های مختلفی وجود دارد که پزشک متخصص براساس نیاز یکی از آن‌ها را تجویز می‌کند.

آنژیوگرافی یکی از اصلی‌ترین و بهترین راهکار‌های تشخیص بیماری‌های قلبی و عروقی می‌باشد. استفاده از آنژیوگرافی می‌تواند در بررسی عروق خونی در قلب بسیار مؤثر باشد. پزشک متخصص قلب با استفاده از آنژیوگرافی می‌تواند مقدار انسداد جریان خون به قلب را اندازه‌گیری کند.

وظایف متخصص قلب چیست؟

قبل از مراجعه به متخصص قلب لازم به ذکر است با وظایف آن آشنا شوید. متخصص قلب و عروق پزشکی است که توانایی و مهارت تشخیص و درمان بیماری‌های مرتبط با قلب و عروق را داشته باشد.

عوارض بیماری‌های قلبی چیست؟

قبل از مراجعه به بهترین دکتر قلب یزد لازم است با مهم‌ترین عوارض بیماری‌های قبلی و سختی زندگی با مریضی‌های قلبی آشنا شوید. بیماری‌های قلبی مانند بسیاری از بیماری‌های دیگر می‌توانند به سبک زندگی ضربه وارد کند و مشکلات زیادی را بوجود بیاورد.

بیماری‌های قلبی و عروقی بیماری‌های مزمن هستند که می‌توانند در بلند مدت رشد و به مشکل شدید‌تری تبدیل شوند. تنگی نفس، تورم برخی از عضلات به خصوص مچ پا، خستگی بیش از حد و مزمن، عدم میل به مصرف مایعات و... از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوارض بیماری‌های قبلی محسوب می‌شود.

 

به دلیل اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی می‌توانند باعث مشکلات جدیدتری شوند و عوارض زیادی را به همراه خود داشته باشند، لازم است به هنگام وجود علائم آن سریعاً به پزشک متخصص مراجعه فرمایید.

اگر در زمان لازم نتوان از رشد و پیشرفت بیماری‌های قلبی جلوگیری نکرد، باید از روش‌های سرسختی چون عمل جراحی برای درمان آن استفاده کرد.

پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی

لازم است جهت پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی به معرفی چندین نکته بپردازیم.

ترک مصرف دخانیات

یکی از مهم‌ترین راهکار‌های پیشگیری از بیماری‌های قلبی، کاهش استعمال دخانیات و همچنین مصرف سیگار می‌باشد. مصرف دخانیات می‌تواند به قلب صدمه وارد کند و عملکرد آن را اخلال روبرو کند.

رژیم غذایی سالم

برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی باید از رژیم غذایی سالم و سلامت برخوردار شد. در رژیم غذایی سالم باید از میوه و سبزیجات استفاده کرد و مصرف قند را تا حداکثر امکان کاهش داد.

تحرک بالا

یکی از راه‌های جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و همچنین بیماری‌هایی نظیر دیابت، عدم تحرک کافی است. داشتن تحرک و انجام ورزش یکی از راهکار‌های درمان بیماری‌های قلبی و عروقی محسوب می‌شود.

ترک مصرف الکل

اعتیاد به الکل یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایل وجود بیماری‌های قلبی و عروقی می‌باشد. ترک مصرف الکل می‌تواند در جهت پیشگیری از درد‌های قلبی و بیماری‌های مربوط به آن جلوگیری کند.

درمان بیماری های قلبی و عروقی

در ادامه قصد داریم تا به معرفی مهم‌ترین و اصلی‌ترین راهکار‌های درمان بیماری‌های قلبی و عروقی بپردازیم. استفاده از دارو‌ها یکی از بهترین راهکار‌های درمان بیماری‌های قلبی است که باید تنها توسط پزشک تجویز شود. برخی از این دارو‌ها به شرح زیر هستند.

22

  • دارو‌های کاهش تپش قلب
  • دارو‌های کاهش فشار خون
  • دارو‌های کاهش کلسترول در خون
  • دارو‌های ثبات دهنده تپش قلب
  • دارو‌های جلوگیری از از لخته شدن خون

سخن آخر

مراجعه به متخصص قلب و عروق یزد و مراجعه به متخصص قلب و عروق می‌تواند در جلوگیری از رشد بیماری‌های قلبی و عروقی و بهبود سلامتی قلب مؤثر باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها