|

عضو هیات مدیره انجمن اپتومتری ایران تاکیدکرد:

ضرورت پوشش بیمه‌ای خدمات سلامت بینایی

عضو هیات مدیره انجمن اپتومتری ایران گفت: با توجه به افزایش عوارض بینایی، ضرورت دارد خدمات سلامت بینایی تحت پوشش بیمه‌ها قرار گیرد تا سلامت چشم مورد توجه مردم قرار گیرد.

ضرورت پوشش بیمه‌ای خدمات سلامت بینایی

به گزارش شبکه شرق،  از انجمن اپتومتری ایران، ناصر صادق پور، افزود: ارائه خدمات مربوط به سلامت بینایی نیز قسمتی از وظایف بیمه‌های تکمیلی است که در همین راستا جامعه اپتومتری ایران انتظار دارد بار مالی خانوارهای بیمه شده در زمینه معاینات اپتومتری و عینک طبی، که در تعهد بیمه‌ها قرار دارد به خوبی اعمال شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر، با توجه به راه اندازی نسخه الکترونیک در سه بیمه پایه، انتظار می‌رود که خدمات کارشناسان و کارشناسان ارشد پروانه دار، به خصوص ویزیت، در سه بخش دولتی، خیریه و خصوصی کاملاً تحت پوشش قرار گیرد و بیمار نگرانی بابت پرداخت هزینه‌ها نداشته باشد.

صادق پور افزود: در بیمه‌های تکمیلی نیز همین انتظار هست و جامعه اپتومتری خواهان عقد قرارداد برای ارائه خدمات اپتومتری است. زیرا، با وجود تورم بالا و گرانی‌ها، توجه به سلامت بینایی و تهیه عینک طبی، از اولویت خانوارها خارج شده و همکاران ما شاهد کاهش آمار مراجعان به خصوص در ماه‌های اخیر بوده اند.

صادقپور گفت: افزایش تعهد عینک، تسهیل در پرداخت هزینه‌های آن توسط بیمه‌ها به خصوص بیمه‌های تکمیلی، عقد قرارداد در زمینه پرداخت تعهد عینک با اپتومتریست ها، از مطالبات جامعه اپتومتری است.

وی تصریح کرد: به رغم اینکه توجه به این امر از بدیهیات صنعت بیمه است،بعضی از سازمان‌های بیمه گر مشکلاتی را ایجاد می‌کنند. از جمله عدم پرداخت هزینه عینک با تجویز اپتومتریست، به رغم اینکه بیمه مرکزی بر لزوم پرداخت هزینه عینک طبی با مهر اپتومتریست، تاکید دارد.

صادق پور گفت: بیمه‌های تکمیلی تلاش دارند برای دستیابی به اهداف سازمانی خود، در کنار کمک به خانوارها برای جبران هزینه‌های درمان، سیاست‌هایی نیز برای کنترل و کاهش خسارت در نظر بگیرند.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها