|

شرایط اجاره ماشین در کیش

رانندگی کردن در جزیره کیش، جذابیت و حال‌وهوای خاص خود را دارد. به‌علاوه برای آن که رفت‌وآمد به بخش‌های مختلف جزیره، راحت‌تر باشد؛ اجاره کردن یک خودرو، گزینه خوبی به لحاظ راحتی و هزینه‌ای، محسوب می‌شود. به ویژه آن که، کیش یک منطقه آزاد محسوب شده و واردات خودروهای لوکس خارجی در آن آزاد است. اگر مایل هستید که درباره شرایط اجاره ماشین در کیش، اطلاعاتی به دست بیاورید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شرایط اجاره ماشین در کیش

رانندگی کردن در جزیره کیش، جذابیت و حال‌وهوای خاص خود را دارد. به‌علاوه برای آن که رفت‌وآمد به بخش‌های مختلف جزیره، راحت‌تر باشد؛ اجاره کردن یک خودرو، گزینه خوبی به لحاظ راحتی و هزینه‌ای، محسوب می‌شود. به ویژه آن که، کیش یک منطقه آزاد محسوب شده و واردات خودروهای لوکس خارجی در آن آزاد است.

اگر مایل هستید که درباره شرایط اجاره ماشین در کیش، اطلاعاتی به دست بیاورید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اجاره ماشین در کیش

در جزیره کیش، شرکت‌های مختلفی برای اجاره دادن ماشین، فعالیت دارند و کار سختی نیست که یکی از این شرکت‌ها را پیدا کنید. حتی شما می‌توانید پیش از سفر به کیش، هماهنگی‌های لازم در این خصوص را به عمل بیاورید تا به محض رسیدن به جزیره، همه چیز مهیا باشد. به‌علاوه درصورتی‌که از پیش هماهنگی را انجام نداده باشید، بیشتر شرکت‌های رنت ماشین در جزیره کیش، یک شعبه نمایندگی در خود فرودگاه دارند و می‌توانید به محض رسیدن به فرودگاه، ماشین مورد نظر خود را اجاره کنید.

برای مثال پس از خرید بلیط هواپیما تهران کیش و معمولا در فرودگاه کیش امکان تحویل خودروی رزرو شده را خواهید داشت.

222

قوانین و مقررات اجاره ماشین در کیش

قطعاً اجاره کردن ماشین در کیش هم تابع یک سری قوانین است که باید حتماً نسبت به آن‌ها، آگاهی کامل داشته باشید تا مشکلی برای شما به وجود نیاید. در اینجا نگاهی به این مقررات خواهیم داشت:

خراب شدن ماشین

درصورتی‌که ماشین در اختیار شما، به هر شکلی معیوب و خراب شد؛ هرگز نباید خودتان برای تعمیر آن اقدامی انجام دهید. لازم است که حتماً مراتب را به شرکت اجاره‌دهنده ماشین اطلاع دهید تا خودشان از این بابت اقدام کنند.

در اختیار بودن ماشین

شخصی که ماشین را از شرکت اجاره می‌کند، مسئولیت کامل آن را برعهده دارد. ازاین‌رو تنها کسی که اجازه دارد پشت فرمان ماشین بنشیند، شخصی است که مستقیماً آن را از شرکت اجاره کرده است.

333

 

ممنوعیت حرکت‌های نمایشی

به یاد داشته باشید که شما خودرو را برای حمل‌ونقل در جزیره کیش اجاره کرده و نباید با آن، حرکات نمایشی انجام داده یا با سرعت غیرمجاز، رانندگی کنید. به ویژه آن که انجام حرکات نمایشی، ممکن است خساراتی به بار آورده و موجب بروز تصادفات خطرناک شود.

تمدید مدت اجاره

زمانی که شما خودرویی را در جزیره کیش از یک شرکت اجاره ماشین، تحویل می‌گیرید؛ قراردادی بین شما و شرکت امضا خواهد شد که برای مدت مشخصی، اعتبار دارد. به‌طور مثال شما خودرو را برای مدت یک هفته، در اجاره خود دارید.

در این صورت اگر بخواهید مدت زمان بیشتری خودرو را در اختیار داشته باشید، باید مجدد به شرکت مراجعه کرده و پیش از اتمام مدت قرارداد قبلی، مدت اجاره ماشین را با موافقت شرکت، تمدید کنید. البته اگر از قبل زمان بازگشت شما یعنی تاریخ بلیط کیش تهران یا به هر مقصد دیگری، مشخص باشد؛ احتمالا مدت زمانی که خودرو را نیاز دارید را مشخص کرده‌اید.

شرایط تصادف با خودروی اجاره‌ای

درصورتی‌که به هر ترتیب چه شما مقصر باشید و چه نباشید، تصادفی با خودروی تحت اجاره خود، داشتید؛ باید حتماً هم پلیس کیش و هم شرکت اجاره‌دهنده خودرو در جریان بگذارید. البته در نظر داشته باشید که در صورت مقصر بودن در صحنه تصادف، پرداخت خسارت به خودروی ثالث، بر عهده شما خواهد بود و شرکت از این بابت مسئولیتی ندارد.

عدم مداخله در سیستم فنی خودرو

شما اجازه ندارید هیچ‌گونه مداخله و دستکاری در سیستم فنی خودروی در اختیار خود، داشته باشید. به خاطر بسپارید که باید ماشین را با همان شرایطی که دارد، تحویل گرفته و با رعایت امانت‌داری از آن استفاده کرده و مجدد با همان شرایط اولیه، به شرکت اجاره دهنده خودرو، بازگردانید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها