|

کرتین وال

در این مقاله به دنبال یافتن اطلاعات کامل و دقیق در مورد نماهای ساخته شده توسط کرتین وال و ارائه به شما خواهیم بود لذا با توجه به استقبالی که از کرتین وال اینروزها در جوامع شده است با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل و جامعی را در این باره به شما عزیزان ارائه نماییم .

کرتین وال

نمای کرتین وال چیست ؟

نمای کرتین وال یکی از نماهای ساختمانی است که در نگاه اول می تواند جلب توجه بسیاری کند. نماهای زیبا برای هر ساختمان و خانه جذابیت بیشتری به مجموعه می دهد. ظاهر نیز می تواند در شناخت مجموعه ساختمانی تاثیر بسیار زیادی بگذارد و باعث شهرت مجموعه در منطقه شود. بنابر این انتخاب نمای مناسب و زیبایی مانند نمای کرتین وال برای ساختمان به خصوص نمای بیرونی بسیار مهم است.

 

نمای کرتین وال چیست و از نمای کرتین وال به چه صورت استفاده می شود ؟

کرتین وال نوعی نمای شیشه ای است که به دیوارهای شیشه ای بدون سازه معروف است. غیر سازه ای بودن نمای کرتین وال به این معنی است که این سیستم وزن هیچ بخشی از ساختمان را تحمل نمی کند. نمای کرتین وال معمولاً توسط نوعی پیچ و مهره یا جوش به سازه ساختمان متصل می شوند.

وزن نمای کرتین وال

شاید به نظر برسد که وزن نمای کرتین وال نسبت به سایر نماها بیشتر است و اضافه وزن سازه را به همراه دارد. اما نکته اصلی و مهم در استفاده از نمای کرتین وال یا همان نمای شیشه ای بدون سازه این است که نمای دیوار دارای ساختاری کاملا مستقل است که شامل تحمیل اضافه وزن بر روی سایر قسمت های سازه ساختمان نمی شود! در واقع هر نیرویی که به دیوارهای این خانه بیفتد، از پایین به خانه منتقل می شود و فشاری که به شیشه وارد می شود نیز بر سازه تحمیل نخواهد شد.

2

مطالب بیشتر در رابطه با نمای کرتین وال : قیمت نمای کرتین وال

 

از آنجایی که دیوارهای شیشه ای بدون سازه یا همان نمای کرتین وال متریال سنگینی ندارند، می توان آنها را از مواد سبک تر نیز حتی ساخت. معمولاً متریال اصلی دیوار شیشه ای یا نمای کرتین وال قاب فولادی یا آلومینیومی است. اما برای ایجاد وزن سبک تر برای این محصول می توان به جای شیشه از پنل های فلزی یا سنگ سرامیک خشک نازک نیز در اجرای نمای کرتین وال استفاده کرد.

اجرای نمای کرتین وال یا دیوار شیشه ای در ویلاهای کنار دریایی

نمای کرتین وال در ساختمان های دارای نمای کرتین وال همانطور که اشاره کردیم از پروفیل لایه ای و شیشه تک جداره یا شیشه دو جداره، حفاظ و لمینت تشکیل شده است:

لامل و کرتین وال

لامال در واقع یک سازه آلومینیومی است که دیوار شیشه ای نمای کرتین وال به آن متصل شده است. این تیغه ها به صورت عمودی و افقی قرار می گیرند و یک تخته مربع مناسب برای نصب صفحات شیشه ای در نمای کرتین وال تشکیل می دهند. تیغه های افقی را ترانسوم و تیغه های عمودی را در نمای کرتین وال مولیون نامیده اند. لازم به ذکر است که در اجرای سیستم دیوارها در نمای کرتین وال معمولاً تیغه ها (ترانسوم) در طول کمتری نسبت به تیغه های عمودی (مولیون) نشان داده می شوند اما عرض تیغه ها یکسان خواهد بود. تفاوت در طول لاملاها به این دلیل است که بیشتر شیشه ها در مولیون (لاملای عمودی) قرار می گیرند، اما به دلیل زیبایی ایده از داخل ، برخی از تولیدکنندگان و کسانی که تغییرات طولانی مدت ایجاد می کنند . ترانس و مولیون با توجه به کیفیت و طراحی. با آنها به طور مساوی رفتار می شود.

 

انواع لامل در اجرای نمای کرتین وال

انواع لامل در نمای کرتین وال: این نوع لت از فولاد ساخته شده و برای دیوارهای پرده ای نمای کرتین وال مناسب نیست زیرا وزن بیشتری دارد و عایق کمتری نسبت به آلومینیوم دارد.

نمای کرتین وال چوبی : پانل های چوبی در سیستم نمای کرتین وال به دلیل خوردگی در مقادیر زیاد خیلی سریع از بین می روند.

 لاملا کرتین وال آلومینیومی (آلومینیوم کرتین وال): در سیستم نمای کرتین وال ، تیغه های آلومینیومی بهترین نوع هستند و از لاملاهای آلومینیومی در بسیاری از پروژه های نصب کرتین وال استفاده می شود.

عایق بندی در لامل نمای کرتین وال

نماهای لاملی در نمای کرتین وال به گونه ای طراحی شده اند که هرچه بهتر آن ها را ساخته و از ساختمان در برابر باد و محیط محافظت می کند. به همین دلیل در طراحی قطعات آلومینیومی (لاملا) شیارهایی در نمای کرتین وال تعبیه می شود که در آنها می توان با لاستیک مخصوصی به نام EPDM لاستیک ترکیب کرد تا عایق حرارتی به سازه اضافه شود. همچنین در برخی از سیستم های دیوار نمای کرتین وال برای افزایش سطح عایق از لاستیک پلی آمیدی استفاده می شود و در هر نمای کرتین وال برای سیستم نسوز ایجاد خواهد شد. سیستم نمای لامل کرتین وال به دلیل شکل و نصب عایق حرارتی از قدرت عایق بالایی برخوردار است و پایان کار با این نوع نما کرتین وال امکان پذیر نیست.

شیشه در نمای کرتین وال

لازم به ذکر است که برای نمای کرتین وال از شیشه سکوریت یا شیشه های تک یا دو لایه استفاده می شود. لیوان های استفاده شده در این مدل به گونه ای قرار گرفته اند که در صورت نیاز ثابت و باز شوند.

3

 

انواع نمای کرتین وال شیشه ای

باید بدانید که در انواع نمای کرتین وال نرده ها می توانند متفاوت به نظر برسند . خود نمای کرتین وال نیز به چند دسته تقسیم می شود و برای هر ساختمان نمای کرتین وال متفاوتی ایجاد خواهد شد. انواع مختلف نمای کرتین وال به دو دسته اصلی تقسیم می شوند: نمای کرتین وال بدون فریم و نمای کرتین وال شیار چهره. هر دوی این مدل های نمای کرتین وال در نماهای مختلف ویژگی های خاص خود را دارند و ساخت و ساز متفاوتی از ساختمان را از نظر فنی و زیبایی ایجاد می کنند که در ادامه به تفصیل در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

نمای کرتین وال فیس کپ  (face cap)

نمای کرتین وال شیشه ای است که ابتدا لایه های عمودی و افقی در آن قرار می گیرند و سپس شیشه بین این تیغه ها قرار می گیرد. پس از آن لازم است از کلاهک استفاده کنید و بین لاملا و شیشه یک اتصال پنهان ایجاد کنید. به این ترتیب محصول در جای خود ثابت می شود. البته باید به یاد داشته باشید که کلاه های به کار رفته در این کانسپت نمای کرتین وال شکل های مختلفی دارند. گرد، مارپیچی یا مستطیلی با طول و عمق متفاوت. در واقع عرض این محصولات معمولاً بیش از 5 سانتی متر نیست. در ضمن این محصولات در رنگ های مختلفی ساخته می شوند که با توجه به نیاز و نوع ساخت و با توجه به سلیقه سازنده انتخاب می شوند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها