|

چگونه می توانیم در دانشگاه های کانادا تحصیل کنیم؟

کانادا مقصدی مطلوب برای دانشجویان بین المللی در سراسر جهان است هم به لحاظ آکادمیک و هم فرهنگی، گزینه­های متنوعی را ارائه می دهد. با این حال، مسیر موفقیت یک دانشجوی بین المللی در کانادا می تواند بدون آگاهی کمی دلهره آور باشد.

چگونه می توانیم در دانشگاه های کانادا تحصیل کنیم؟

در ماه سپتامبر و ژانویه، تعداد دانشجویان بین المللی که برای تحصیل در کانادا مهاجرت می کنند به تدریج افزایش می یابد. وقتی صحبت از تحصیل در خارج از کشور به میان می آید، نمی توان از کانادا گذشت. زیرا این کشور بزرگترین میزبان دانشجویان بین المللی است.

اگر شما قبل از این برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کرده­اید اما ریجکت شده­اید می­توانید درباره­ی دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا هم مطالبی را مطالعه کنید.

چگونه برای دانشگاه­های کانادا اقدام کنیم؟

نحوه ارسال درخواست برای دانشگاه های کانادا:

مرحله 1: انتخاب یکی کالج ها و دانشگاه های کانادا

اولین مرحله تحصیل در کانادا، انتخاب بهترین دانشگاه  و کالج  کانادا بر اساس اولویت شما خواهد بود. که این اولویت­ها برای شما می­تواند شامل گرایش تحصیلی مورد علاقه، شهر مناسب و میزان هزینه­های تحصیل شما باشد. پس  آنچه که برای شما در این مسیرمناسب تر است را انتخاب کنید.

در زیر لیستی از دانشگاه‌های کانادا که به دلیل کیفیت آموزش شناخته شده‌اند آورده شده است:

  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه مونترال

مرحله 2: درخواست برای تحصیل در کانادا

وقتی کالج مناسب را انتخاب کردید گام بعدی این است که برای دانشگاه مورد نظر اقدام کنید. در بیشتر موارد، شما برای یک دانشگاه در کانادا می­توانید به صورت آنلاین درخواست دهید.

درخواست آنلاین برای دانشگاه های کانادا:

به وب سایت رسمی کالج یا دانشگاهی که می خواهید درخواست دهید بروید و دستورالعمل های درخواست را بررسی کنید. هر یک از کالج ها و دانشگاه های کانادا دستورالعمل ها و معیارهای خود را دارند.

روش درخواست برای دانشگاه های کانادا نیز با هم تفاوت دارد. در برخی از استان‌ها، فرآیند درخواست متمرکز وجود دارد و همه­ی درخواست­ها به یک مکان مشخص ارسال می­شود، در حالی که در برخی  استان­های دیگر، شما باید مستقیما برای دانشگاه‌های کانادا درخواست دهید.

در مورد واجد شرایط بودن، دانشگاه­ها به نمرات دبیرستان خوب و مهارت زبان انگلیسی نیاز دارند، و ممکن است بعضی از دانشگاه­ها امتحانات ورودی داشته باشند.

برای چند دانشگاه در کانادا اجازه دارید که همزمان درخواست دهید؟

دانشجویان اجازه دارند هر تعداد که می خواهند برای دانشگاه های کانادا درخواست دهند. با این حال، برای بسیاری از دانشگاه ها، دانشجویان تنها می توانند برای حداکثر سه دوره برای یک دانشگاه درخواست دهند. این قوانین به دانشگاه و رشته تحصیلی بستگی دارد چرا که هر دانشگاه قوانین خاص خود را دارد.

مرحله 3: مدارک مورد نیاز برای درخواست در دانشگاه های کانادا:

برای درخواست مجوز تحصیلی، به برگه های ریز نمرات دوران متوسطه خود نیاز دارید. اگر مدارک به زبان انگلیسی نباشند، موسسه از شما می خواهد که مدارک را به زبان انگلیسی ارسال کنید.

اگر متقاضی تحصیلات تکمیلی باشید، از شما خواسته می شود تا مدرک و ریز نمرات دوره­ی کارشناسی خود را ارائه دهید.

به طور معمول، مدارک به صورت آنلاین برای دانشگاه ارسال می شود . اگر نسخه های چاپی اسناد را ارسال می کنید، مطمئن شوید که دستورالعمل های دانشگاه را به دقت خوانده اید. برخی از کالج ها و دانشگاه های کانادا پس از ارسال، مدارک را پس نمی دهند. در این صورت نباید اصل مدارک را ارسال کنید.

مرحله 4: مهارت زبان

این یکی از اساسی ترین و جدایی ناپذیرترین بخش درخواست برای دانشگاه­های کانادا است. در کانادا دو زبان آموزشی وجود دارد: انگلیسی و فرانسوی.

بسته به دانشگاه، از شما خواسته می شود که مهارت زبان خود را اثبات کنید. معمولاً افراد مدرک آزمون‌های آیلتس، تافل و سایر آزمون‌های مهارت زبان را به عنوان سند ارائه می‌کنند. پیشنهاد می­شود درباره­ی بهترین شهر­های کانادا برای تحصیل هم اطلاعاتی کسب کنید.

3

در پایان به نکات کلیدی اشاره می­کنیم که در این مسیر به شما کمک خواهد کرد.

  • دولت کانادا مجموعه ای از برنامه های ویزا دارد، بنابراین دانستن معیارهای واجد شرایط بودن مهم است. بسیاری از دانشگاه های کانادا دارای منابع دانشجویی بین المللی عالی هستند و برنامه های تحصیلی متنوعی را ارائه می دهند. شما باید تحقیق کنید تا بهترین و مناسب­ترین دانشگاه رابرای خود انتخاب کنید.

    پس از دریافت پذیرش دانشگاه، باید تمام مدارک و فرم های لازم را برای ارسال جمع آوری کنید. به عنوان مثال می توان به نامه­ی پذیرش دانشگاه، یک کپی از شناسنامه و صورت حساب بانکی اشاره کرد.

  • پس از جمع آوری مدارک لازم، می توانید شروع به کار بر روی درخواست ویزای دانشجویی کنید. جمع آوری اسنادی مانند گرفتن نامه عدم سوء پیشینه، ممکن است زمان ببرد اما ضروری است.

 

  •  لطفا وقت صرف کنید و در پر کردن فرم دقیق باشید زیرا می تواند مستقیماً بر تأیید ویزا تأثیر بگذارد.
  • اطمینان حاصل کنید که پاسپورت شما هم برای مدت تحصیل و هم برای اقامت در کانادا اعتبار دارد.
  • حتما بررسی کنید که آیا به مجوز سفر الکترونیکی (ETA) نیاز دارید یا خیر.
  • سفر خود به کانادا را سازماندهی کنید و از قبل بلیط رزرو کنید.
  • قبل از ورود به کانادا، مطمئن شوید که بودجه کافی برای پوشش هزینه های زندگی در طول تحصیل خود دارید.
  • سعی کنید محل اقامتتان نزدیک به دانشگاه باشد و زمان و هزینه­ی رفت و آمد خود به دانشگاه را برنامه ریزی کنید.
  • مطمئن شوید که قوانینی که باید در زمان دانشجویی در کانادا رعایت کنید را فهمیده اید. این به معنای درک حقوق و مسئولیت های خود در زمان تحصیل­ و زندگی شما در کانادا است.

اخذ ویزای دانشجویی برای کاناد بسیار نیاز به تحقیق، آماده سازی و سازماندهی دارد. اما با راهنمایی صحیح، به زودی این فرصت را خواهید داشت که همه­ی امکانات هیجان انگیزی که کانادا در حین تحصیل در اختیار شما قرار می­دهد را تجربه کنید.

همچنین پیشنهاد می­شود برای اینکه مهاجرت تحصیلی شما به راحت ترین شکل ممکن پیش برود با مشاوران متخصص قصران گروپ از طریق شماره تلفن 021-22118085 در تماس باشید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها