|

علت جرقه زدن مداوم فندک اجاق گاز رومیزی

در اجاق‌ های گازی رومیزی، فندک برای روشن کردن شعله گاز استفاده می‌ شود. در برخی موارد، ممکن است فندک به‌ طور مداوم جرقه بزند و عملکرد صحیح خود را از دست دهد. در این موارد، باید علت جرقه زدن مداوم فندک اجاق گاز را بررسی کرد و با رفع آن، اجاق گاز را به‌ صورت صحیح به‌ کار برد. در ادامه با ما همراه باشید تا برای شما علت جرقه زدن فندک اجاق گاز رومیزی را به صورت کامل توضیح دهیم.

علت جرقه زدن مداوم فندک اجاق گاز رومیزی

علت جرقه زدن مداوم فندک اجاق گاز رومیزی

 

علت جرقه زدن مداوم فندک اجاق گاز رومیزی ممکن است به دلیل عدم تمیز بودن قطب فندک، خشک شدن و آسیب دیدن سیم های فندک یا نقص در مدار الکتریکی فندک باشد. همچنین عدم تنظیم صحیح فاصله بین فندک و فندک ‌گیر نیز می ‌تواند باعث جرقه زدن مداوم فندک شود. برای رفع این مشکل، می ‌توانید قطب فندک را پاک کنید و سیم ‌های فندک را بررسی کنید و در صورت لزوم تعویض کنید. همچنین بهتر است فاصله بین فندک و فندک‌گیر را تنظیم کنید. اگر این با راهکارها به نتیجه نرسید، بهتر است به نمایندگی تعمیرات مراجعه کنید تا مشکل با تعمیرات حرفه ‌ای حل شود.

 

 

عیب یابی علت جرقه زدن مداوم فندک اجاق گاز رومیزی

در قسمت زیر به عیب یابی علت جرقه زدن مداوم فندک اجاق گاز رومیزی اشاره می کنیم:

  • هنگامی که بعد از روشن شدن گاز همچنان به صورت مداوم جرقه می زند

  • در صورتی که شعله های گاز خاموش باشد و به صورت مداوم جرقه بزند.

  • شنیدن صدا در حالتی که نمی تواند شعله گاز را روشن کند.

  • عمل نکردن جرقه شعله گاز

 

 

علت جرقه زدن مدام فندک اجاق گاز رومیزی

انواع حالت های ممکن علت جرقه زدن مداوم اجاق گاز رومیزی

  • درصورتی که درپوش های شعله جرم گرفته باشد

  • در صورتی که سورنی فندک کثیف شده باشد.

  • در صورتی که در اطراف جرقه زن فندک رطوبت باشد

  • در صورتی که ماژول جرقه دچار مشکل شده باشد

  • در صورتی کلید جرقه خراب باشد

  • نیاز به تعویض فندک

در ادامه با ما همراه باشید تا برای شما روش هایی برای برطرف کردن علت جرقه زدن مداوم اجاق گاز رومیزی را ذکر کنیم. اما اگر همچنان بعد انجام تمامی کارهایی که گفته شده است همچنان فندک جرقه می زد و درست نشده بود بهتر است به کارشناسان معتبر و حرفه ای برای درست کردن فندک گازتان مراجعه کنید.

 

 

تعمیر و برطرف کردن علت جرقه زدن مداوم فندک اجاق گاز رومیزی

برای تعمیر جرقه زدن مداوم فندک اجاق گاز رومیزی، ابتدا بهتر است قطب فندک را با یک پارچه نرم و خشک پاک کنید و مطمئن شوید که آن تمیز و خشک است. سپس می ‌توانید سیم‌ های فندک را بررسی کنید و در صورت لزوم تعویض کنید. همچنین بهتر است فاصله بین فندک و فندک‌ گیر را تنظیم کنید و از حضور خرده ‌ها و ذرات روی قطب فندک جلوگیری کنید.

اگر با این راهکارها به نتیجه نرسید، می ‌توانید به مشکلات مدار الکتریکی فندک نیز توجه کنید. بررسی کنید که آیا مدار بسته است یا خیر؟ در صورت عدم بسته بودن مدار، کانکتورهای آن را چک کنید و در صورت نیاز، آنها را تعمیر کنید. همچنین، بررسی کنید که آیا خروجی فندک به درستی کار می ‌کند یا خیر؟ اگر خروجی فندک درست کار نمی‌ کند، می ‌توانید با استفاده از دستگاه ‌های اندازه ‌گیری، ولتاژ خروجی را بررسی کنید و در صورت نیاز قطعات معیوب را تعویض کنید.

در نهایت، در صورتی با وجود همه این روش‌ ها به نتیجه نرسیدید، بهتر است به یک نمایندگی تعمیرات مجاز فندک اجاق گاز مراجعه کنید تا علت جرقه زدن مداوم اجاق گاز رومیزی را بررسی کند و مشکل را حل کند.

 

تعمیر جرقه زن گاز رومیزی

علت جرقه نزدن فندک گاز رومیزی چیست؟

به راستی، نوع اجاق گازی که دارید، رومیزی یا مبله اهمیتی ندارد؛ زیرا در هر صورت فندک آن روشن نمی‌ شود. دلایل متعددی ممکن است وجود داشته باشد؛ برخی از این دلایل عبارتند از:

مرطوب شدن شعله:

بعضی اوقات پس از تمیز کردن اجاق گاز، رطوبت ممکن است به داخل شعله راه یابد و حتی با رطوبت کم، عملکرد فندک را مختل کند و مانع از تولید جرقه شود. در این صورت، استفاده از سشوار، ساده‌ ترین راه برای رفع این مشکل است.

منافذ شعله مسدود شده:

در بعضی مواقع پیش می آید که یکی از دلایل روشن نشدن گاز با استفاده از فندک گاز، مسدود شدن برخی منافذ شعله گاز باشد. در این صورت باعث می شود گاز به خوبی از آن خارج نشود و فندک کار نکند. برای برطرف کردن این مشکل، می توانید منافذ شعله را تمیز کنید.

داخل شعله گاز هوا گرفته:

مشکل گرفتگی هوا معمولاً برای اجاق گازهای نو رخ می‌ دهد. بنابراین، اگر به تازگی اجاق گاز جدیدی خریده‌ اید، قبل از اتصال آن به جریان گاز، تمام شعله‌ ها را روشن کنید و در حالت روشن قرار دهید تا هوای اضافی درون خط گاز خارج شود. به این ترتیب، می ‌توانید از بروز مشکل گرفتگی هوا در آینده جلوگیری کنید.

اتصال نامناسبی در مسیر فندک وجود دارد:

در برخی موارد، ممکن است در حین جابجایی یا تمیز کردن اجاق گاز، سیم اتصالی ماژول کنترل فندک به شعله قطع شود و در نتیجه فندک دیگر جرقه نمی ‌زند. در این صورت، برای رفع مشکل جرقه نزدن فندک، باید سیم قطع شده را تعمیر یا تعویض کنید.

 

 

آیا امکان تعمیر ترانس جرقه زن اجاق وجود دارد؟

هزینه تعمیر ترانس فندک اجاق گاز ممکن است نسبتاً بالا باشد. بهتر است قبل از تعمیر، قیمت قطعات جایگزین و هزینه کل تعمیر را با هزینه خرید و نصب یک قطعه جدید مقایسه کنید. این کار به شما کمک می ‌کند تا بهترین تصمیم را در خصوص تعمیر یا تعویض قطعات اجاق گاز خود بگیرید.

 

کلام آخر

در این مقاله به علت جرقه زدن مداوم فندک اجاق گاز رومیزی پرداختیم. همچنین درمورد برخی از مشکلاتی که امکان دارد برای فندک گاز به وجود بیاید توضیح داده ایم. در صورتی که با هر یک از این مشکلات مواجه شدید چه کارهایی لازم است انجام دهید. همچنین در زمانی که با انجام تمامی نکات بالا گاز شما درست نشد باید به نمایندگی تعمیرات معتبر برای تعمیر فندک اجاق گاز خود نظیر گاز سرویس مراجعه کنید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها