|

چگونه از بیکاری خود درست استفاده کنیم؟

آیا می‌دانید با ارزش‌ترین چیز در زندگی ما زمان و اوقات فراغت است؟ بسیاری از ما وقت آزاد داریم و نمی‌خواهیم آن را تلف کنیم. آیا شما از جمله کسانی هستید که نمی‌خواهید وقت خود را تلف کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، پس تا انتهای مقاله با ما باشید.

چگونه از بیکاری خود درست استفاده کنیم؟

از انجام فعالیت‌های اوقات فراغت در روزهای آزاد لذت می‌برید. البته استراحت و احساس شادی در این مواقع نیز مهم است. اما اگر از آن برای خواب یا تماشای تلویزیون استفاده می‌کنید، وقت آزاد شما تلف می‌شود.

پس چگونه اوقات فراغت را بدست آوریم و چگونه از آن به طور موثر استفاده کنیم؟ در اینجا 2 مرحله آسان برای کسانی که می خواهند اوقات فراغت خود را موثر کنند آورده شده است:

مرحله 1: اول مراقب خودت باش!

اگر سلامت نباشید نمی‌توانید از چیزی لذت ببرید. کسانی که مشکلات سلامتی دارند قبل از اینکه به دنبال راه‌هایی برای استفاده بهینه از اوقات فراغت خود باشند، ابتدا باید از یک متخصص کمک بگیرند. شرایطی مانند استرس، افسردگی، اضطراب قطعا شما را از لذت بردن از اوقات فراغت باز می‌دارد. اگر می‌گویید مشکل سلامتی ندارید، می توانید روی پیشرفت شخصی تمرکز کنید. این نیز باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشید.

مرحله 2: فهرستی از کارهایی که می خواهید در اوقات فراغت خود انجام دهید تهیه کنید

اغلب اوقات، ما نمی‌توانیم بفهمیم که زمان با تماشای تلویزیون یا گشت و گذار در اینترنت چگونه می‌گذرد. شما می‌توانید بلافاصله فهرستی از کارهایی که باید در اوقات فراغت خود انجام دهید تهیه کنید. اگر زمان محدودی دارید، باید یاد بگیرید که زمان آزاد را به درستی مدیریت کنید.

البته، هنگام نوشتن فعالیت‌های اوقات فراغت خود، به یاد داشته باشید که باید مطابق با توانایی‌ها و اهداف قبلی شما باشد.

3 پیشنهاد برای کسانی که می‌خواهند از اوقات فراغت خود به طور موثر استفاده کنند

1- ویرایش

اگر یک ساعت یا بیشتر وقت آزاد دارید، چرا آن را صرف انجام کارهای مفید برای خانه خود نکنید؟ مثل تمیز کردن خانه، مرتب کردن لباس‌هایتان، پاک کردن شلوغی اتاق. هم وظیفه مرتب کردن اتاق خود را که مدت‌ها به تعویق انداخته اید حذف می‌کنید و هم یکی از مشکلات تمرکزی که ممکن است در طول تحصیل با آن مواجه شوید را از بین ببرید. زیرا بی نظمی همیشه شروع کاری را به تاخیر می‌اندازد.

2- مهارت‌های جدید بیاموزید

در هر زمانی و در هر سنی که باشید می‌توانید مهارت‌های جدید را به سرعت یادبگیرید. اعم از اکسل، برنامه‌های کامپیوتری یا آموزش زبان‌های خارجی با دوره یادگیری زبان انگلیسی که شما می‌توانید حتی با تماشای فیلم انگلیسی این کار را انجام دهید. اگر اوقات فراغت خود را با بهره‌وری بیشتر سپری کنید، شانس خوبی برای استفاده از فرصت‌ها خواهید داشت.

3-کتاب بخوانید

مطالعات نشان داده است که خواندن کتاب باعث تشکیل ماده سفید جدید در مغز می‌شود. هنگامی که این ماده سفید کاهش می‌یابد، مشکلاتی در تفکر و احساسات مشاهده شده است.

حتما باید این کار را انجام دهید تا دایره لغات خود را گسترش دهید، دیدگاه‌های متفاوتی داشته باشید و ذهن خود را شاداب نگه دارید.

می توانید کتاب مورد علاقه خود را انتخاب کنید و کتاب‌های الکترونیکی را دانلود کنید. وقتی ذهن خود را مشغول مطالعه و یادگیری چیزهای جدید می‌کنید، به افزایش تمرکز شما کمک می کند. مهم نیست چه نوع کتابی را انتخاب می‌کنید، به شرطی که علاقه شما را برانگیزد. زیرا کتاب‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما در بهبود و تغییر خود کمک کنند. به عنوان مثال، می‌توانید کتاب «قدرت ذهن ناخودآگاه» اثر جوزف مورفی را انتخاب کنید .

اگر خواندن کتاب را دوست ندارید یا زمانی را پیدا نکردید، می توانید سعی کنید به نسخه صوتی آن گوش دهید.

4-وقت خود را با خانواده خود بگذرانید

خانواده در مرکز زندگی ما قرار دارد. اوقات فراغت ما برای گذراندن وقت با عزیزانمان عالی است. به خصوص لحظات زیبایی که با فرزندان، خواهر و برادر، مادر و پدرمان می‌گذرانیم همیشه باعث لبخند مردم می‌شود. رویدادهای کوچکی که با اطرافیانتان می‌روید یا فیلم‌هایی که در خانه تماشا می‌کنید هم پیوندهای خانوادگی شما را تقویت می‌کند و هم به لبخند شما کمک می‌کند.

آخرین توصیه

آخرین، اما مهمترین توصیه همیشه کاری را انجام دهید که شما را بهتر کند! گفتگوهای TEDx را تماشا کنید، ویدیوهای توسعه شخصی را تماشا کنید. در کلاس‌های آنلاین شرکت کنید تا بتوانید با افراد جدید آشنا شوید و چیزهای جدیدی یاد بگیرید. سعی کنید درگیر فعالیت‌های بیهوده و غیرمولد مانند تماشای تلویزیون یا گشت و گذار در اینترنت نشوید و در آخر یک واقعیت وجود دارد که باید فراموش کنیم: وقت آزاد وجود ندارد، وقت تلف شده وجود دارد.

منبع: www.ravaan.co

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها