|

نظافت منزل برای عید در یک هفته

نزدیک سال نو که می شود تمام افراد به دنبال راهی برای تمیز کردن منزل خود هستند.

نظافت منزل برای عید در یک هفته

 معمولا سال جدید بهانه ای عالی برای تمیز کردن عمقی منزل است. اما از آن جایی که بسیاری از شما شاغل هستید و کار کردن در بیرون از منزل و تمیز کردن مداوم خانه در یک زمان برایتان کاری سخت است، معمولا حدود یک الی دو هفته قبل از عید تصمیم به تکمیل نظافت منزل می گیرید. از این رو در ادامه مطلب یک راهنمای کامل درباره نظافت منزل برای عید در یک هفته را در اختیار شما قرار داده ایم؛ زیرا هنگامی که با برنامه و منظم پیش می روید کارها با سرعت بالاتری انجام می شوند و شاهد نتیجه بهتری خواهید بود.

 

برنامه هفتگی تمیز کردن منزل در یک نگاه

  • روز اول را به آشپزخانه اختصاص دهید.

  • روز دوم مخصوص حمام و سرویس بهداشتی است.

  • روز سوم تمام تمرکز خود را بر اتاق خواب ها و بگذارید.

  • روز چهارم پرده ها را به خوبی بشویید.

  • روز پنجم لوستر ها را پایین بیاورید و لامپ ها، روشنایی ها و دستگاه های تهویه هوا را تمیز کنید.

  • روز ششم را تنها به کف و پله های منزل اختصاص دهید.

در آخر نیز موارد باقی مانده مانند درب ها کتابخانه ها ورودی منزل و ... را گردگیری کنید.

برنامه ای که در ادامه مطلب ذکر می کنیم برای یک منزل معمولی با متراژ متوسط طراحی شده است. شما می توانید با توجه به متراژ خانه، تعداد اتاق خواب ها و ... ، برنامه نظافت منزل برای عید در یک هفته را تغییر دهید.

  1. آشپزخانه

در برنامه نظافت خود آشپزخانه را به عنوان اولین کار در نظر بگیرید؛ زیرا این مکان شامل قسمت های بسیاری است که باید با حوصله بسیار تمیز شوند. این قسمت ها عبارت اند از:

  • یخچال

تمام طبقات را یک جا بیرون نیاورید و از بالایی ترین طبقه کار خود را آغاز کنید. ابتدا وسایل را بیرون بیاورید، سپس طبقات را با آب گرم و صابون به طور کامل بشویید و پس از خشک شدن در جای خود قرار دهید. طبقات کوچک درب یخچال را فراموش نکنید.

images_1675584673_63df64a1c962c.jpg

  • مایکروویو

سینی های مایکروویو را به طور کامل بیرون بیاورید و با یک شوینده چند منظوره آن را تمیز کنید. مراقب باشید که داخل وسایل برقی را با آب تمیز نکنید. یک دستمال نم دار کافی است. همچنین قبل از شروع کار خود، وسایل را از برق بکشید.

  • کانتر ها و وسایل کوچک

جایی که در آشپزخانه ها پر از وسایل کوچک و ظریف هستند لازم است تمام آنها را با دقت تمیز کنید و در صورتی که آسیبی به آنها نمی رسد، وسایل را با آب و صابون بشویید. روی کانتر ها را فراموش نکنید و با یک شوینده همه کاره که به جنس کانتر شما آسیب نمی رساند آنها را به طور دقیق تمیز کنید

  1. حمام و سرویس بهداشتی

این مناطق لازم است به طور مداوم تمیز شوند. تمیز کردن آن ها را تنها به یک هفته قبل از سال تحویل محدود نکنید.

  1. دوش و وان

یکی از مکان هایی که پاکیزگی آن در حمام بسیار اهمیت دارد، وان آن است؛ زیرا بدن شما به طور مستقیم با آن تماس دارد. در نتیجه با یک شوینده مناسب تمام سطح داخلی وان خود را با فرچه تمیز کنید. همچنین سر دوش خود را جدا کنید و با استفاده از یک مسواک تمام قسمت های های غیر قابل دسترس آن را به طور دقیق تمیز کنید تا فشار آب کم نشود و از روزنه های دوش به خوبی خارج شود.

images_1675584673_63df64a1cb9f6.jpg

  1. سنگ توالت

در ادامه برنامه نظافت منزل برای عید در یک هفته، لوازم سنگ توالت را با وسواس بسیار بشویید. ابتدا تمیز کننده مخصوص را از فروشگاه تهیه کنید و آن را بر روی سنگ توالت خود بریزید سپس با آب و فرچه مخصوص به طور کامل کثیفی ها را از بین ببرید. برای تمیزی بیشتر بگذارید محلول بر روی آن برای چند دقیقه بماند و سپس تمام سطح آن را به طور کامل آبکشی کنید.

  1. اتاق خواب ها

اگر گرد و غبار ها بر روی سطوح برای مدت طولانی قرار داشتند، می توانید از یک جاروبرقی و اتصالات مخصوصی که دارد برای تمیز کردن نقاط کور استفاده کنید. پس از گردگیری، اگر کف اتاق خواب شما فرش دارد آن را به طور کامل جاروبرقی بکشید و از تمیز شدن آن اطمینان حاصل کنید. اگر ندارد، می توانید از یک تی با دسته بلند استفاده کنید تا تمام سطوح آن را به طور کامل برق بیندازید. لامپ و لوستر ها را به هیچ عنوان فراموش نکنید؛ زیرا این قسمت ها معمولا سالی یکبار تمیز می شوند.

  1. پرده ها

اگر پرده های شما از جنس پارچه نیستند و به اصطلاح زبرا هستند، لازم است آنها را با یک دستمال مرطوب و اگر بسیار کثیف هستند با استفاده از یک شوینده به خوبی تمیز کنید. اما اگر پرده های پارچه ای دارید، پیشنهاد می کنیم خودتان آنها را با ماشین لباسشویی نشویید و به خشکشویی تحویل دهید؛ زیرا آن ها با دستگاه هایی که دارند از چروک شدن پرده حین شستشو جلوگیری می کنند و پرده ای صاف به شما تحویل می دهند. هنگامی که پرده را باز کردید فراموش نکنید که حتما لبه های پنجره شیشه ها را به خوبی تمیز کنید. هنگام تمیز کردن شیشه ها از بیرون مراقب خود باشید و اگر لازم نیست، آنها را از سمت بیرون تمیز نکنید؛ زیرا پرده روی آنها را پوشانده و چیزی مشخص نخواهد شد.

نتیجه گیری

با استفاده از برنامه نظافت منزل برای عید در یک هفته، می توانید تنها در ۷ روز تمام قسمت های منزل خود را تمیز کنید و با منزلی پاکیزه به استقبال سال جدید بروید. در این مقاله تمام این هفت مرحله را برایتان بررسی کردیم و هر کدام را نیز جداگانه توضیح دادیم.

منبع:بلاگ سرویک

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها