|

گاز رومیزی اخوان یا آلتون

برند اخوان و آلتون دو برند مطرح و مهم در این زمینه هستند که تولیدات هر دوی آن‌ها از نمونه‌های پرفروش بازار به حساب می‌آیند

گاز رومیزی اخوان یا آلتون

کاهش فضای آشپزخانه باعث شده است تا گازهای صفحه‌ای یا رومیزی به گزینه‌ای مناسب برای جایگزینی گازهای قدیمی و مبله تبدیل شوند. این محصولات با جنس شیشه‌ای یا جنس استیل خاص موجب زیبایی بیشتر در آشپزخانه می‌شوند. البته برای برخورداری از کیفیت و ماندگاری بالا در کنار رقم زدن آشپزی مطلوب و دلپذیر باید برای خرید گاز رومیزی به سراغ بهترین برندهای تولید کننده رفت.

برند اخوان و آلتون دو برند مطرح و مهم در این زمینه هستند که تولیدات هر دوی آن‌ها از نمونه‌های پرفروش بازار به حساب می‌آیند. از این رو در این مطلب به بررسی ویژگی‌های هر یک و در نهایت مهمترین تفاوت های گاز رومیزی اخوان و آلتون خواهیم پرداخت تا بر این اساس بتوانید بهترین گزینه را برای آشپزخانه خود انتخاب نمایید.

گاز رومیزی اخوان

2

در مجموع ویژگی‌های مهمی مثل قیمت مناسب و به صرفه موجب شده است تا خرید گاز رومیزی اخوان برای اکثر افراد در لیست اولویت‌ها قرار بگیرد. البته این به معنای ارزان قیمت بودن تمامی مدل‌ها نیست و میان تولیدات این برند برای کسانی که به دنبال گاز رومیزی لوکس و گران قیمت هم هستند، نمونه‌های جذابی وجود دارد.

برند اخوان با بیش از ۵۰ سال تجربه و مهارت توانسته است در زمینه عرضه انواع گاز صفحه‌ای، برترین برند با بیشترین تنوع باشد. از این رو پیدا کردن نمونه مورد نیاز با قیمت مناسب از میان محصولات اخوان بسیار آسان است. در واقع انواع مختلف گاز رومیزی اخوان به بالای ۱۰۰ مدل می‌رسد و در حال حاضر حدود ۱۴۰ نمونه باکیفیت را عرضه داشته است.

مهمترین ویژگی‌های گاز صفحه‌ای اخوان عبارتند از:

  1. تولید در انواع ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶ شعله

  2. طراحی ظاهری در نماهای مختلف شیشه مشکی، شیشه مشکی مات، شیشه سفید، شیشه آینه‌ای، شیشه مشکی با لبه ابزار خورده، ترکیب شیشه و استیل و استیل

  3. مجهز به ولوم شیب دار

  4. برخورداری از قطعات ایتالیایی

  5. راندمان احتراق استاندارد

  6. ۱۸ ماه ضمانت

گاز رومیزی آلتون

برند آلتون یکی از سازندگان پیشرو در زمینه تولید انواع لوازم آشپزخانه نظیر هود و اجاق گاز رومیزی به حساب می‌آید. این کارخانه معروف و معتبر با بهره‌گیری از نزدیک به ۲۰ سال تجربه توانسته است حدود ۴۰ مدل مختلف گاز رومیزی را به بازار عرضه کند.

محصولات این برند در انواع گاز رومیزی شیشه‌ای و گاز رومیزی استیل یا ترکیبی از هر دو عرضه می‌شوند. از این رو از لحاظ طراحی ظاهری و جنس مورد استفاده مختلف هستند و به‌طبع امکان انتخاب نمونه دلخواه فراهم شده است. برخی از ویژگی‌های گاز رومیزی آلتون به شرح زیر هستند:

  1. تولید در انواع ۲، ۴، ۵ و ۶ شعله

  2. طراحی ظاهری در نماهای مختلف شیشه مشکی، شیشه سفید، شیشه کرم و ترکیب شیشه و استیل

  3. مجهز به ولوم شیب دار

  4. برخورداری از سرشعله ایتالیایی

  5. راندمان احتراق بالا

  6. ۲۴ ماه ضمانت

مهمترین تفاوت های گاز رومیزی اخوان و آلتون

 

اگرچه هر دو از بهترین برندهای گاز صفحه‌ای در ایران محسوب می‌شوند و در بعضی موارد به دلیل استفاده از جنس شیشه سکوریت و استیل مقاوم، گازهای رومیزی اخوان و آلتون مشابه یکدیگر به نظر می‌رسند، اما در مجموع دارای تفاوت‌هایی هستند. بعضی از این تفاوت‌ها شامل موارد زیر است:

  • تنوع طرح و مدل: مشخصاً گاز رومیزی اخوان با حدود ۱۴۰ مدل از گاز رومیزی آلتون با حدود ۴۰ مدل، تنوع طرح و مدل بیشتری را با ۱۰۰ نمونه اختلاف شامل می‌شود. به این ترتیب مصرف کنندگان هنگام انتخاب از میان محصولات اخوان با تنوع بیشتری برای پیدا کردن گار مورد نظر مواجه هستند.

  • قیمت گاز رومیزی: اگرچه به طور کلی تنوع گاز اخوان موجب تنوع در قیمت آن شده است اما در مقایسه با گاز آلتون قیمت‌های مناسب‌تری را پوشش می‌دهد. مجموعاً در بیشتر نمونه‌ها قیمت گاز رومیزی آلتون نسبت به اخوان بیشتر است.

  • سال‌های تجربه: برند آلتون دارای ۲۰ سال تجربه است، در حالی که برند اخوان از چیزی بیش از ۵۰ سال تجربه بهره می‌برد. این مسئله در ساخت محصولات باکیفیت و بادوام تأثیر شایان توجهی می‌گذارد.

  • مدت زمان ضمانت گاز: گاز رومیزی اخوان با ۱۸ ماه ضمانت و گاز رومیزی آلتون با ضمانت بیشتر و ۲۴ ماه ضمانت عرضه می‌شود.

  • تعداد شعله: در میان تولیدات کارخانه آلتون گاز صفحه‌ای ۳ شعله قرار نگرفته است. در حالی که کارخانه اخوان چندین مدل گاز صفحه‌ای ۳ شعله شیشه‌ای را هم عرضه کرده است.

  • گاز رومیزی ترکیبی برقی-گازی: در میان مدل‌های گاز رومیزی آلتون نمونه‌هایی ترکیبی از انرژی برق و گاز وجود دارد. به عبارتی تولیدات این برند شامل گاز برقی-گازی هم می‌شوند.

  • جنس قطعات مورد استفاده: در کل قطعات مورد استفاده در تولیدات گاز اخوان ایتالیایی هستند و کارخانه آلتون تنها برای سرشعله از قطعات ایتالیایی استفاده کرده است.

در نهایت با توجه به موارد مذکور به راحتی می‌توانید در خصوص اینکه گاز رومیزی اخوان بهتر است یا آلتون؟ تصمیم بگیرید و بهترین را برای خود برگزینید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها