|

چند تکنیک برای داشتن پوستی صاف و درخشان

اگر از تیره و کدر بودن پوست صورتتان گلایه دارید و به دنبال از بین بردن لکه‌ها، جای جوش و کک و مک از روی پوست صورت هستید باید توجه داشته باشید که تداوم و استمرار در انجام دستورالعمل‌های اثربخش بسیار حائز اهمیت است.

چند تکنیک برای داشتن پوستی صاف و درخشان

ممکن است شما نیز در آرزوی رسیدن به پوستی شفاف و درخشنده، از راهکارهای زیادی استفاده و روش‌های مختلفی را امتحان کرده باشید. پوست صاف و براق بی‌شک یکی از مهم‌ترین معیارهای زیبایی چهره است و تاثیرعواملی مانند نوسانات هورمونی، مصرف داروهای خاص، آلاینده‌های محیطی، آفتاب سوختگی، عادات غذایی نامناسب، استرس و ... به سلامت پوست لطمه می‌زنند. با وجود اینکه همواره استفاده از روتین مراقبتی متناسب با جنس پوست به افراد توصیه می‌شود اما پایین بودن سطح کیفی برخی محصولات بهداشتی و مراقبتی موجود در بازار، در روتین مراقبت از پوست نیز اختلالات ایجاد می‌کند. در ادامه این مطلب چندی از مهم‌ترین تکنیک‌های لازم برای داشتن پوستی سالم و درخشان را معرفی کرده و این راهکارها را به شکل کامل توضیح می‌دهیم.

برای صاف و درخشان شدن پوست صورت از چه ترفندهایی استفاده کنیم؟

اگر از تیره و کدر بودن پوست صورتتان گلایه دارید و به دنبال از بین بردن لکه‌ها، جای جوش و کک و مک از روی پوست صورت هستید باید توجه داشته باشید که تداوم و استمرار در انجام دستورالعمل‌های اثربخش بسیار حائز اهمیت است. برخی از مهم‌ترین تکنیک‌های مراقبت از پوست برای داشتن چهره‌ای روشن و یکدست به شرح زیر است:

  • داشتن رژیم تغذیه‌ای کامل و مناسب

  • دور شدن از تنش و فشارهای روانی

  • استفاده از محصولات ضد آفتاب هنگام قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید

  • استفاده از روتین مراقبتی پوست با محصولات مرغوب و استاندارد

در ادامه تعدادی از محصولات مراقبتی پوست پوست که استفاده از آن‌ها به صاف و درخشان شدن پوست صورت کمک می‌کند را معرفی می‌کنیم:

استفاده از ماسک سفید کننده پوست

این محصولات بدون ایجاد التهاب و قرمزی بر روی صورت، قشری نازک و فشرده از مواد مغذی را بر روی پوست ایجاد می‌کنند. تولید بیش از اندازه و غیر استانداد رنگدانه‌های پوستی از مهم‌ترین دلایل تیرگی پوست صورت به شمار می‌آید و استفاده از ماسک‌های طبیعی و گیاهی به برطرف شدن لکه‌ها و تیرگی‌هایی که در بخش‌های مختلف پوست صورت ایجاد شده‌اند کمک ‌می‌کند‌.

تحریک ساخت کلاژن‌ و الاستین در پوست یکی از مهم‌ترین‌ وظایف ماسک‌های سفید کننده است. تاثیرات آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریایی مواد و فراورده‌های موجود در ساختار ماسک‌های روشن کننده به ایجاد حس طراوت و تازگی در پوست کمک‌ می‌کند. خرید ماسک صورت از برندهای معتبر و استفاده از آن در دوره زمانی مشخص به کاهش تیرگی‌های سطح پوست، جوانسازی پوست و لطافت آن کمک‌ می‌کند.

کرم آبرسان نوتروژینا

کرم آبرسان نوتروژینا با داشتن ترکیبات بسیار موثر، برای پوست های آسیب دیده، فوق العاده عمل کرده و نرمی و لطافت یک پوست سالم و بی نقص را بازمی گرداند. اگر استفاده از این کرم ها را در روتین مراقبتی پوستی خود قرار دهید، بسیار زودتر از آن چه تصور می کنید، تاثیرگذاری آن در لطافت و زیبایی پوست خود را مشاهده خواهید کرد.

استفاده از کرم آبرسان و مرطوب کننده

انواع کرم آبرسان به منظور ایجاد رطوبت کافی در سلول‌های پوستی، جلوگیری از خشکی و شکنندگی پوست و تعادل در تولید چربی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در یک‌ روتین مراقبتی اثربخش استفاده از آبرسان‌ها و مرطوب کننده‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین‌ مراحل این‌ فرایند مورد توجه قرار می‌گیرد.

استفاده از سرم روشن کننده پوست

سرم‌های روشن کننده پوست به شکل مایع یا پودری به منظور رفع تیرگی‌ها و سایر نواقص و عوارض پوستی در دوره معین مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ساختار این‌ محصولات مراقبتی مواد و ترکیباتی‌ مانند ویتامین C، نیاسینامید، کوجیک اسید، گلیکولیک اسید، گلوتاتیون، آلفاآربوتین، آزلائیک اسید و ... موجود دارد.

استفاده از کرم دور چشم

اگر از بروز تیرگی‌ها، حلقه‌های کبودی و پف و ورم در اطراف چشم‌های خود شکایت دارید، بهترین توصیه استفاده از کرم دور چشم مناسب با جنس پوستتان‌ است. پوست اطراف چشم‌ها در مقایسه با پوست سایر بخش‌های صورت بافتی حساس‌تر و نازک‌تر دارد. این‌ ویژگی ضرورت استفاده از مرطوب کننده‌ها برای جلوگیری از خشکی و شکنندگی پوست دور چشم‌ را افزایش می‌دهد.

استفاده از محصولات لایه بردار

پوست به طور میانگین در بازه‌های زمانی یک‌ ماهه سلول‌های جدید را جایگزین سلول‌های مرده می‌کند. سلول‌های مرده‌ای که در سطح پوست صورت تجمع یافته‌اند باعث تیره و کدر شدن‌ چهره می‌شوند و در این‌ زمان لزوم لایه برداری پوست مشخص می‌شود.

سخن آخر

برای داشتن پوستی یکدست، روشن و لطیف باید علاوه بر ایجاد تغییراتی در سبک زندگی روزانه، استفاده از محصولات مراقبتی کارآمد و مرغوب را نیز در دستور کار قرار دهید.‌ فهرستی از بهترین محصولات مراقبتی پوست که به شما برای داشتن پوست صاف و شفاف  کمک‌ می‌کنند در این‌ مطلب معرفی شد. در هنگام انتخاب و خرید محصولات‌ مورد نظر به کیفیت و اصالت برند تولید کننده و تطابق مواد تشکیل دهنده فرمولاسیون‌ محصول با نوع نیازهای پوست خود توجه کنید.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها