|

معرفی چراغ ریلی و نحوه نورپردازی با آن

چراغ‌های ریلی می‌توانند حال و هوای مد روز را در فضا ایجاد کنند. نورپردازی با چراغ ریلی کاملاً با آشپزخانه هایی با طرح های مدرن و معاصر مطابقت دارد. ریل و چراغ‌های مشکی تقریباً با هر دکوراسیون موجود بدون بهم ریختن سبک مدرن ترکیب می‌شوند.

معرفی چراغ ریلی و نحوه نورپردازی با آن

چراغ ریلی یکی از انواع چراغ‌های مدرن و مینیمال LED است که امروزه توجه بسیاری از معماران و طراحان روشنایی را به خور جلب کرده است. این چراغ پرکاربرد قبل‌تر فقط برای نورپردازی‌های خاص و یا در مکان‌های ویژه استفاده می‌شد اما امروزه با روی کار آمدن انواع چراغ ریلی COB که نوری با کیفیت و ظاهری مدرن دارند؛ از چراغ ریلی برای نورپردازی انواع فضاهای مختلف از اداری، تجاری و انواع گالری‌های هنری و کافه رستوران گرفته تا فضاهای مسکونی و خانه‌ها استفاده می‌شود.

در ادامه به بررسی چند ایده‌ی نورپردازی با چراغ ریلی در فضای مسکونی و آشپزخانه پرداخته‌ایم تا هنگام نورپردازی با چراغ ریلی اطلاعات کامل‌تر و بیشتری در رابطه با نور ریلی داشته باشید و بتوانید از آن‌ها برای نورپردازی فضای خود استفاده کنید.

نورپردازی آشپزخانه با لامپ ریلی

یک گزینه‌ی همه کاره برای خانه‌های مدرن نورپردازی آشپزخانه با چراغ ریلی است چراکه میتواند هم نور عمومی فضا را تامین کند و هم نقاطی از آشپزخانه که میخواهید روشنایی تاکیدی داشته باشد؛ برای مثال میتوان ریل را بر روی سقف و یا دیوار نصب کرد و چراغ های ریلی را به هر طرف از آشپزخانه که نیاز دارید بچرخانید.

تقارنی ساده ایجاد کنید

با استفاده از چراغ ریلی در فضای آشپزخانه خود حسی از تقارن و تعادل ایجاد کنید. میتوانید ریل‌های آویز را در فاصله های یکسان در امتداد میز آشپزخانه قرار دهید و به این ترتیب به ایجاد این حس کمک کنید. آویزهای بلند و استوانه‌ای می‌توانند هماهنگی فضایی را القا کنند و در عین حال پرتوهای متمرکزی از نور در مناطق پر استفاده ایجاد شود.

نورپردازی ریلی بر روی جزیره و یا کانتر

چراغ‌ های ریلی روشنایی مورد نیاز برای کارهای آشپزی و یا تمیزکاری را به خوبی فراهم می‌کنند و به همین دلیل گزینه مناسبی برای نورپردازی بالای جزیره و میز هستند و البته نکته‌ی دیگر در رابطه با نورپردازی با چراغ ریلی این است که چراغ ریلی قابلیت جا به جایی در ریل و هم‌چنین چرخش 360 درجه را دارند و به این ترتیب می‌توانید موقعیت چراغ‌ها را تغییر دهید و نور را در مناطق مختلف اتاق متمرکز کنید.

هرچه ساده تر بهتر

لامپ ریلی سیاه یا سفید ساده، یکی از محبوب‌ترین انواع چراغ‌ ریلی است، چراکه می‌تواند تقریباً با هر آشپزخانه‌ی امروزی به طور یکپارچه ترکیب شود. بهتر است برای فضای آشپرخانه، مخصوصا آشپزخانه‌های مدرن از چراغ ریلی مینیمال استفاده شود تا در فضا احساس شلختگی و درهم برهمی نداشته باشید.

از شکل های هندسی استفاده کنید

با استفاده از ریل‌های چراغ ریلی به اشکال هندسی مثل مستطیل و یا مربع وغیره هم تمام فضای اتاق کاملا روشن خواهد شد و هم با این نوع چینش فضای اتاق بزرگتر دیده می‌شود؛ در واقع می‌توان گفت اگر آشپزخانه کوچک یا راهروهای باریکی بین پیشخوان دارید، طراحی خود را به شکل مستطیل یا خطی قرار دهید این نوع طراحی باعث می‌شود منطقه بازتر و بزرگتر احساس شود.

نورپردازی را با طراحی مدرن تطبیق دهید

چراغ‌های ریلی می‌توانند حال و هوای مد روز را در فضا ایجاد کنند. نورپردازی با چراغ ریلی کاملاً با آشپزخانه هایی با طرح های مدرن و معاصر مطابقت دارد. ریل و چراغ‌های مشکی تقریباً با هر دکوراسیون موجود بدون بهم ریختن سبک مدرن ترکیب می‌شوند.

تمامی راه‌ حل و ایده‌های بالا چند نمونه ساده از نورپردازی با چراغ ریلی است که می‌توانید در فضای خود از آن‌ها ایده بگیرید و با استفاده از این نوع چراغ‌ هم نور عمومی فضای خود را به خوبی تامین کنید و هم از انواع نورپردازی های دکوراتیو بهره ببرید.

همچنین می‌توانید برای مشاوره رایگان در رابطه با نورپردازی فضای خود و یا اطلاعات بیشتر و کامل‌تر در رابطه با چراغ ریلی با کارشناسان و مهندسین فنی تیم اکووات در ارتباط باشید.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها