|

6 نکته برای تمیزکردن و استفاده از استخر

تمیز نگه داشتن استخر کار سختی است. همچنین نظافت و مراقبت از استخر برای صاحب استخر امری ضروری است. اما , راه‌هایی برای تمیز نگه داشتن آن برای مدت طولانی‌تری وجود دارد. در اینجا نکاتی برای تمیز نگه داشتن استخر آورده شده است که رعایت کردن ان ها میتواند در نظافت استخر شما موثر باشد.

چگونه استخر خود را تمیز کنیم

گاهی اوقات ممکن است پوسته های سفیدی را بر روی دیواره های استخر ببینید. می توانید با استفاده از اسفنج و محصولات پاک کننده به راحتی آن را تمیز کنید. این گونه محصولات به طور خاص برای حذف رسوبات آهک طراحی شده اند. 

برای این کار اجازه دهید سطح آب چند سانتی متر پایین بیاید. ماده شوینده را روی اسفنج بگذارید و آن را روی پوسته اهکی بمالید. اجازه دهید برای چند دقیقه روی دیواره بماند تا اثر کند , سپس آن را با آب استخر بشویید.  در نهایت آب استخر را دوباره بالا ببرید. این محصولات خطرناک نیستند، بنابراین می توانید بلافاصله بعد از تمیز کردن وارد استخر شوید.

1.    نحوه تمیز کردن آب استخر

تمیز نگه داشتن اب استخر از تمیز کردن کف و دیوار استخر مهم تر است.  باید آب را به اندازه کافی فیلتر کنید. در تابستان، توصیه می شود حداقل 12 ساعت  در روز اب را فیلتر کنید . این کار تمام ذرات کثیفی را که در استخر وجود دارد از بین می برد.

برای حفظ کیفیت آب سالم، باید محصولات نگهدارنده را به استخر اضافه کنید. ابتدا مطمئن شوید که مقدار اسیدیته یا pH مناسب است. برای اینکه بتوانید در استخر شنا کنید، pH  باید بین 7.0 تا 7.6 باشد . مقدار ایده آل آن 7.2  می باشد.

برای این کار باید کیفیت آب را با کیت تست , برسی کنید.  استخر شنا نیز به ضدعفونی شدن در برابر باکتری نیاز دارد. برای این کار می توانید به آب کلر اضافه کنید. مقدار ایده آل کلر برای یک استخر روباز 1 میلی گرم در لیتر است. با استفاده از کیت تست خود می توانید به راحتی این موضوع را بررسی کنید.

6 نکته برای تمیزکردن و استفاده از استخر

2.     مطمئن شوید که فیلتر شما به درستی کار می کند

وظیفه فیلتر استخر این است که در تمام ساعات شبانه روز آب استخر شما را تمیز کند .معمولاً اگر مشکلی در فیلتر وجود داشته باشد، می توانید خیلی سریع آن را تشخیص دهید. بسیار مهم است که مطمئن شوید فیلترتان به روز و تمیز است و به هیچ وجه گرفتگی ندارد. اگر فیلتر استخر شما به هر دلیلی دچار مشکل شود، ممکن است رفع کردن ان هزینه بر باشد.

3.    از روکش استخر استفاده کنید

پوشش استخر چیزی است که اکثر مالکان دارند اما آن را ضروری نمی دانند. روکش های استخر برای حفظ گرما و به حداکثر رساندن ایمنی بسیار عالی هستند. به خصوص در مکان هایی که حیات وحش زیاد است، پوشش استخر برای صاحبان استخر بسیار ضروری است . برگ ها، خاک، حیوانات و خیلی چیزهای دیگر همگی به استخر شما دسترسی دارند، اگر پوششی روی آن نباشد. تمیز کردن این زباله‌ها می‌تواند سخت و زمان ‌بر باشد. بنابراین داشتن یک پوشش استخر برای جلوگیری از ورود زباله و گرد و غبار به ان , کلید تمیز نگه داشتن استخر است.

4.    به طور منظم استخر خود را تمیز  کنید

صرفاً حفظ مواد شیمیایی و فیلتر کردن استخر برای تمیز نگه داشتن آن کافی نیست. برای تمیز نگه داشتن استخر شما لازم است کارهای سخت تری را انجام دهید. این کارها شامل جاروبرقی، شستن دو طرف استخر و... می باشد. همه ی این کار ها در دراز مدت برای استخر شما مفید خواهد بود.

5.    به استخر شوک وارد کنید

بسته به میزان استفاده از استخر، ترکیبات آمونیاک و نیتروژن در آب انباشته می شوند. این ترکیبات با کلر تعامل می کنند و کلرآمین ها را تشکیل می دهند , که منجر به آب کدر و یا بوی بد کلر می شود. شوک دادن آب یک بار در هفته با افزودن دز زیاد کلر نه تنها کلرآمین ها، بلکه باکتری ها و سایر آلاینده ها را نیز از بین می برد و به جلوگیری از مشکلات احتمالی آینده از جمله رشد جلبک ها کمک می کند.

بهترین زمان برای انجام این کار هنگام غروب است .  سیستم فیلتر شما باید در طول شب کار کند.  زیرا کلر در اثر نور فرابنفش (یعنی نور خورشید) تجزیه می شود. اگر سطح تثبیت کننده شما خیلی کم باشد، فقط چند ساعت طول می کشد تا کل کلر یک استخر از بین برود. افزودن کلر در شب به این معنی است که می تواند بدون تخریب توسط اشعه ماوراء بنفش خورشید به کار خود ادامه دهد. علاوه بر این، در شب، استفاده از کلر بسیار مفید است ,  زیرا به خنثی کردن هر چیزی که در طول روز به آب وارد شده است کمک می کند.  

اگر پوشش استخر دارید، معمولاً هر 10 روز تا هفته یک بار کافی است .

6.    سرویس و تعمیر تاسیسات استخر

استخر فقط یک حوضچه نیست . بلکه دارای تاسیسات مختلفی است که آب را پمپاژ ،  تصفیه و دمای آن را کنترل می کند . 

این تجهیزات به مرور زمان دچار استهلاک شده و نیاز به سرویس و نگهداری دارند . تعمیر و نگهداری از تاسیسات استخر ، ضامن عملکرد صحیح و تداوم استفاده از آن است .

برای این کار لازم است از مراکز معتبر و باسابقه کمک بگیرید تا بصورت دوره ای اقدام به سرویس تجهیزات استخر نمایند.

در تهران و کرج ، تاسیسات لطفی با بیش از سه دهه فعالیت در طراحی و اجرای استخر و تاسیسات آن ،خدمات مختلفی را ارائه می دهد.

ساخت استخر در تهران ، ساخت استخر در کرج ، فروش و تعمیر تجهیزات استخر در کرج و.. از خدمات مختلف تاسیسات لطفی است .

۰۹۱۲۵۶۴۱۲۲۴

www.tmilofti.ir

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها