|

درمان پف پلک

پف چشم برای اغلب افراد ناخوشایند است زیرا فکر می کنند که زیبایی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. در سال های اخیر با پیشرفت علم به خصوص در حوزه زیبایی روش های مختلفی برای زیباسازی و جوان سازی چهره به وجود آمده است. برای درمان پف پلک هم راهکارهای درمانی مختلف وجود دارد.

پف چشم برای اغلب افراد ناخوشایند است زیرا فکر می کنند که زیبایی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. در سال های اخیر با پیشرفت علم به خصوص در حوزه زیبایی روش های مختلفی برای زیباسازی و جوان سازی چهره به وجود آمده است. برای درمان پف پلک هم راهکارهای درمانی مختلف وجود دارد.

با توجه به اینکه در سال های اخیر درمان پف پلک یکی از علت های رایج مراجعه کنندگان به مطب جراحان و متخصص چشم است. بر آن شدیم تا در این مطلب در مورد درمان پف پلک صحبت کنیم. اگر شما هم پف پلک دارید و به دنبال رفع آن هستید در ادامه با ما همراه باشید.

درمان پف پلک

علت پف پلک

پف پلک می تواند به دلایل مختلفی به وجود بیاید که مهم ترین علت آن در جمع شدن مایعات در لایه‌های بافتی ظریف و نازک دور چشم است. این اتفاق می تواند به دلیل کم‌خوابی، کاهش آب بدن، حساسیت یا تا دیر وقت بیدار ماندن و نگاه کردن بیش از اندازه به تلویزیون به وجود بیاید. البته نباید افزایش سن را در به وجود آمدن پف پلک نادیده گرفت. با بالا رفتن سن، تجمع مایعات زیر چشم بیشتر می‌شود و با توجه به اینکه پوست زیر چشم نسبت به سایر نواحی بسیار نازک است هرگونه تغییری در این ناحیه در چهره فرد تاثیر زیادی خواهد داشت.

 

روش های درمان پف پلک چشم

روش‌های خانگی بسیاری برای رفع سریع پف پلک وجود دارد، اما باید توجه داشت که این روش ها ممکن است تاثیر کوتاه مدت داشته باشند یا حتی تاثیری در کاهش پف پلک نداشته باشند. برای درمان قطعی پف چشم بهترین راه مراجعه به پزشک متخصص در این حوزه است. پزشک بعد از بررسی میزان پف چشم مراجعه کننده می تواند از روش های زیر برای درمان استفاده کند:

تزریق ژل

تزریق ژل یکی از روش های نسبتا رایج برای درمان پف پلک است. البته این روش بیشتر برای افرادی جواب می دهد که پلک‌هایشان کمی متورم است. نکته مهمی که در ارتباط با این روش باید در نظر داشت این است که این روش پف پلک را موقتاً می‌پوشاند. تزریق ژل در مطب و با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. ماندگاری نتایج شش تا دوازده ماه است.

بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی زیبایی یک روش جراحی است که هیچگونه الزام پزشکی ندارد و صرفا برای بهبود زیبایی انجام می‌شود. این درمان برای کاهش پف ناخوشایند زیر چشم‌ها و پلک‌های افتاده انجام می‌‌شود. بلفاروپلاستی پلک بالا شامل حذف چربی‌ها، عضلات و پوست اضافه‌ای می‌شود که می‌تواند باعث سنگینی، چین خوردگی و افتاده به نظر رسیدن چشم‌ها شود. این جراحی می تواند روی پلک بالا و پایین انجام شود.

بلفاروپلاستی پلک بالا

بلفاروپلاستی پلک پایین شامل حذف چربی‌ها، عضلات و پوست اضافه‌ای است که باعث سنگینی، چین خوردگی و افتاده به نظر رسیدن چشم‌ها می شود. در این موارد جراحی پلک فوقانی با حذف این پوست اضافه باعث باز شدن میدان دید می‌شود.

بلفاروپلاستی پلک پایین

این عمل که روی پلک پایینی انجام می شود شامل برداشتن چربی، ماهیچه و پوست اضافه‌ای است که باعث ایجاد چین و چروک و گودی، بادکردگی یا پف زیر چشم می‌شوند. بلفاروپلاستی پلک پایین می‌تواند باعث تغییر وضعیت و سفتی پلک چشم یا ایجاد یک تغییر بسیار خوب در پلک پایینی نسبت به میانه چهره شود

درمان پف پلک

هزینه درمان پف پلک

همان طور که اشاره کردیم درمان پف پلک می تواند از روش جراحی و غیر جراحی باشد. تعرفه هر کدام از این روش ها متفاوت است. برای اطلاع از هزینه درمان پف پلک شما باید به پزشک مراجعه کنید تا گزینه درمانی و میزان هزینه آن توسط پزشک به شما اعلام شود.

 

ضرورت درمان پف پلک چشم

در صورتی که دارای پف پلک هستید اما از ظاهر خود ناراضی نیستید ضرورتی برای درمان آن وجود ندارد؛ اما اگر با ظاهر خود مشکل دارید یا پف پلک باعث درد چشم، تاری دید، کاهش بینایی و احساس گیر کردن چیزی در چشم را برای شما به همراه دارد بهتر است که هر چه سریع تر نسبت به درمان آن اقدام کنید.

 

مراجعه به پزشک

پف پلک باعث می شود که چهره افراد ظاهری عادی خود را نداشته باشد و اغلب افراد این تغییر را دوست ندارند؛ اما باید توجه داشته که پف پلک نه تنها تاثیر منفی در ظاهر دارد بلکه پف پلک می‌تواند علامت ابتلا به عارضه‌های جدی‌تر چشم و بیماری‌های مختلف باشد، بهتر است برای تعیین علت ورم مزمن پلک به پزشک مراجعه کنید.

پزشک در صورت نیاز ممکن است درخواست برخی آزمایش ها را داشته باشد تا بتواند تشخیص دقیق تری داشته باشد. برای درمان پف پلک شما می توانید به صورت حضوری به مطب دکتر احسان عباس نیا بهترین جراح بلفاروپلاستی در تهران مراجعه کنید. ایشان با در نظر گرفتن شرایط شما بهترین گزینه درمانی را برای شما پیشنهاد خواهند داد. در صورتی که برای درمان پف پلک شما نیاز به جراحی داشته باشید نگران نباشید زیرا دکتر احسان عباس نیا با کمک از جدیدترین تکنیک های روز دنیا، این عمل را برای شما انجام خواهد داد.

درمان پف پلک

تماس با مطب دکتر احسان عباس نیا

 آدرس مطب : تهران، سعادت آباد، سرو شرقی، علامه شمالی، نبش خیابان چهاردهم، جنب بانک سپه، پلاک ۸۷ ساختمان سایه، طبقه ۵، واحد ۲۸

 تلفن مطب: 02122079236

 تلفن مشاوره:  09120446407

آدرس سایت: http://dr-abbasnia.ir

آدرس پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/dr_ehsan_abbasnia

-------

خانه پزشکان

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها