|

پنکه مه پاش

در فصل تابستان برای کاهش دمای محیط از دستگاه‌‌های مختلفی استفاده می گردد که هر یک برای خنک سازی از روشی خاص استفاده می کنند. در این مقاله قصد داریم سیستم پنکه مه پاش را به شما معرفی کنیم که از روش سرمایش تبخیری برای کاهش دمای محیط بهره می گیرد.

در فصل تابستان برای کاهش دمای محیط از دستگاه‌‌های مختلفی استفاده می گردد که هر یک برای خنک سازی از روشی خاص استفاده می کنند. در این مقاله قصد داریم سیستم پنکه مه پاش را به شما معرفی کنیم که از روش سرمایش تبخیری برای کاهش دمای محیط بهره می گیرد.

111

در پنکه مه پاش تمامی اجزا در یک دستگاه واحد قرار دارد و این محصول بسیار شبیه به پنکه های معمولی است با این تفاوت که در این دستگاه نازل های در دورتادور پروانه پنکه مه پاش وجود دارد و آب پودری شکل خارج شده از نازل ها با ایجاد جریان هوا در محیط پراکنده می شوند.

 

فرایند خروج آب از نازل ها در پنکه مه پاش نیز بسیار مشابه با سیستم مه پاش نازلی می باشد. پنکه مه پاش  در مدل های مختلف در بازار موجود است و تفاوت آنها در قدرت پمپ، نحوه نصب بر روی دیوار یا پایه، وجود و با عدم وجود مخزن است.

انواع سیستم مه پاش

 

سیستم مه پاش از نظر شکل ظاهری، عملکرد و قطعات به کار رفته در آن بسیار گسترده بوده و دارای تنوع بسیار زیادی است.     

سیستم مه پاش نازلی

555

 

 

اجزای تشکیل دهنده این سیستم پمپ مه پاش، فیلتر مه پاش ، شیلنگ، نازل و در برخی سیستم‌ها مخزن می باشد.  اجزا در این مدل برخلاف پنکه مه پاش که مدلی دیگری از سیستم مه پاش است بصورت جداگانه بوده و اجزا از یکدیگر دیگر قابل جدا سازی هستند.

·پمپ مه پاش

پمپ در مه پاش وظیفه فشرده سازی آب را برعهده دارد و اگر توان این پمپ بالا باشد استفاده از مخزن آب در سیستم جهت کارکرد بدون مشکل الزامیست.

·شیلنگ مه پاش

آب فشرده شده توسط پمپ با فشار و قدرت بالا درون شیلنگ‌های مقاوم در برابر فشار جاری می شوند. طول این شیلنگ‌ها با توجه به تعداد نازل های بکار رفته در محصول متفاوت می باشد.

·نازل مه پاش

نازل یکی از قطعات مهم و ظریف در سیستم مه پاش می باشد این قطعه دارای حفره‌های بسیار ریزی در حد میکرون است. نازل ها در مسیر شیلنگ‌ها قرار می گیرند تا آب از این حفره‌ها خارج گردد.

به دلیل فشار بالای آب و قطر بسیار ریز نازل ها آب خارج شده از نازل ها بصورت پودری شکل می باشد. آب پودری شکل خارج شده به علت وزن سبک در هوا معلق شده و در برخورد با هوا گرمای آن را گرفته و تبخیر می شود و سبب کاهش دما می شود.

در بکارگیری تمامی اجزای مه پاش باید رعایت تناسب حفظ گردد تا خروجی آب پرفشار و پودری شکل باشد. باید تعادل مناسبی بین تعداد نازل ها و قدرت پمپ مه پاش برقرار باشد.

استفاده از فرایند طبیعی تبخیر آب در بسیاری از دستگاه‌ها برای کاهش دما استفاده می گردد به این مدل از خنک سازی سرمایش تبخیری نیز می گویند.

·فیلتر مه پاش

استفاده از فیلتر مه پاش در مسیر آب ورودی به پمپ دستگاه سبب بهبود عملکرد سیستم شده و از خرابی پمپ و گرفتگی نازل ها جلوگیری می کند. بکارگیری فیلتر مه پاش باتوجه به کیفیت پایین آب مناطق مختلف کشور الزامیست.

666

 

گرماتاب برقی

 

87

 

از مه پاش به منظور کاهش دما در فضاهای باز مورد استفاده قرار میگیرد که به صورت مختصر با انواع آن نیز آشنا شدیم اما دستگاه گرماتاب برقی  همانطور که از نام آن هم مشخص است برای افزایش دمای محیط مورد استفاده قرار می گیرد.

گرماتاب برقی برای محیط‌های که امکان تامین گاز برای آنها امکان پذیر نیست بسیار ایده ال می باشد. با توجه به هزینه بر بودن مصرف برق در کشور ایران نسبت به گاز اولویت استفاده از دستگاه های گرمایشی انرژی گاز است. بخاری تابشی برقی بازده بسیار بالای در مقایسه با سایر دستگاه‌های مشابه دارند.

اگر دسترسی به گاز دارید می توانید انواع گرماتاب های گازی را نیز در وب سایت گرماتابان به آدرس GARMATAABAN.COM  مشاهده کنید.

 

درخواست و نحوه خرید

مه پاش و گرماتاب در محیط‌های مختلفی کاربرد دارند و از رستوران های مختلف دارای فضای باز تا سالن های بزرگ صنعتی می توانند از انواع این دستگاه برای ایجاد آسایش دمای در محیط استفاده کنند.

برای خرید انواع سیستم مه پاش و دستگاه گرماتاب برقی که در این مقاله با آنها آشنا شدید می توانید با شماره تماس 09124884905 با کارشناسان ما در ارتباط باشید. همچنین برای مطالعه بیشتر، مشاهده تصاویر قطعات و پروژه های انجام شده می توانید به وب سایت garmataaban.com  مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها