|

5 دلیل قانع کننده برای استفاده از تردمیل

ورزش کردن همواره یک اصل مهم در زندگی بشر است. خوشبختانه در عصر امروز با گسترش تکنولوژی در حوزه تجهیزات ورزشی و فرهنگ‌سازی در باب اهمیت ورزش و سلامتی، افراد به خصوص جوانان، توجه ویژه‌ای به ورزش کردن نشان می‌دهند.

 

ورزش کردن همواره یک اصل مهم در زندگی بشر است. خوشبختانه در عصر امروز با گسترش تکنولوژی در حوزه تجهیزات ورزشی و فرهنگ‌سازی در باب اهمیت ورزش و سلامتی، افراد به خصوص جوانان، توجه ویژه‌ای به ورزش کردن نشان می‌دهند.

البته تنوع استفاده از تجهیزات ورزشی متنوع نیز در این مسئله بی‌تأثیر نیست. احتمالا با تردمیل به عنوان یک تجهیز ورزشی پیشرفته آشنا بوده و یا به احتمال زیاد یکی از کاربران آن هستید. همان‌طور که می‌دانید تجهیزات ورزشی بسیار متنوعی وجود دارد که برای هر یک مزایا و معایب خاصی تعریف شده‌است. تردمیل یا دو ثابت نیز از این قاعده مستثنا نیست. در استفاده از این وسیله ورزشی، مزایای بسیاری نهفته‌است؛ اما ما به دنبال آن هستیم که با دلایل قانع‌کننده‌ای استفاده از این وسیله را توجیه کنیم.

دویدن روی تردمیل {فواید، مضررات، ۱۴ نکات مهم} - موج کوه

مزایای خرید تردمیل

به خوبی می‌دانید که هر نوع ورزشی در نوع خود، چه تأثیری در سلامتی جسمی و روحی افراد دارد. اما مسئله اینجاست که بسیاری از جوانان و نوجوانان امروزی، به دنبال بدنسازی و تناسب و پرورش اندام هستند؛ بنابراین ما نیز به دنبال این هستیم که رسیدن به چنین اهدافی را در استفاده از دو ثابت بررسی کنیم. مزیت کلی و از پیش تعریف شده دو ثابت کاملا مشخص است. می‌خواهیم بدانیم چرا در بین انبوهی از تجهیزات ورزشی و بدنسازی، استفاده از تردمیل تا این حد حائز اهمیت است.

  1. ورزش کردن اصول خاص خود را دارد. اگر تأثیر هوای ناپاک و مواردی از این دست را فاکتور بگیریم، رعایت اصول ورزش کردن در انجام یک ورزش سالم و مفید به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد. شاید تا زمانی که شما جوان هستید، دویدن بر روی آسفالت با بتن برایتان اهمیت چندانی نداشته‌باشد؛ اما مفاصل پاهایتان به مرور دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند‌. این در حالی است که‌ استفاده از تردمیل با قابلیت سفارشی‌سازی شیب آن و سطح ملایمی که دارد، مشکلات مربوط به آسیب مفاصل را به حداقل می‌رساند.
  2. حتما می‌دانید که قبل از شروع فعالیت‌های سنگین بدنسازی، باید بدن خود را گرم کنید. از این رو به ورزش‌های هوازی احتیاج دارید. علاوه بر این‌ها، برای پرورش اندام نیز ابتدا باید به تناسب اندام برسید. برای تناسب اندام هم به کالری سوزی احتیاج دارید که با انجام ورزش‌های هوازی امکان‌پذیر می‌شود. اگر فعالیت ورزشی خود را در باشگاه ورزشی دنبال می‌کنید، استفاده از تردمیل باشگاهی بهترین انتخاب برای شماست. تردمیل‌های باشگاهی برای آن دسته از جوانانی که مدام به دنبال ایجاد تنوع و هیجان در فعالیت‌های ورزشی هستند، برنامه‌های ورزشی بسیار متفاوتی دارد و‌ شما می‌توانید با تنظیم این برنامه‌ها، ورزش هیجان‌انگیزی را تجربه کنید.
  3. جوانانی که به دنبال بدنسازی و عضلات پرورش یافته هستند، باید تمام کالری مصرفی روزانه خود را بررسی کنند. انواع تردمیل علاوه بر سفارشی‌کردن تمرینات ورزشی، تعیین سرعت و مسافت دو، مقدار کالری سوزاند‌ شده شما را نشان می‌دهند و این مسئله می‌تواند انگیزه‌ای برای ادامه پرقدرت شما برای رسیدن به اهداف ورزشی‌تان باشد. در واقع شما می‌توانید با استفاده از این تجهیز، نظارت دقیقی بر روی فعالیت ورزشی خود
  4. داشته‌باشید.
  5. چگونه بهترین تردمیل مناسب برای ورزش در خانه را انتخاب کنیم؟ پیشنهاد 10 مدل  مناسب - یک پزشک
  6. بدنسازی و تناسب اندام، رویا و هدف بسیاری از جوانان است. به همان اندازه که این هدف خوشایند است، از سختی‌های خاصی نیز برخوردار است. در هر نوع ورزشی عضلات به‌ استراحت و ریکاوری احتیاج دارند. حتی در تمرینات هوازی نیز با توجه به درگیری تمام عضلات، باید به موقع به خود استراحت دهید تا عضلات به خوبی بازیابی شوند‌. انجام تمرینات سنگین به صورت مداوم، برای هیچ ورزشکاری توصیه نمی‌شود. تردمیل این امکان را به ورزشکاران آماتور و حرفه‌ای می‌دهد که برنامه‌ای ترکیبی و متناوب برای خود تنظیم نمایند و با ایجاد تناوب در تمرین، ضمن تناسب اندام، سلامت جسمی خود را نیز تضمین کنند.
  7. گذشته از تمام مزایایی که در استفاده از تردمیل وجود دارد، می‌توان استانداردهای لازم در طراحی این تجهیز ورزشی را به عنوان یک فاکتور مهم لحاظ کرد. بسیاری از آقایان به دلیل شرایط کاری سخت، در طول روز از کمر درد و درد مفاصل رنج می‌برند. زمانی که از این وسیله ورزشی استفاده می‌کنید، ارگونومی بدن در حالت نرمال و صحیح خود حفظ شده و فشار از روی کمر و شانه‌ها برداشته می‌شود. در واقع بدون این که بدن تحت فشار باشد، تمامی عضلات به چالش کشیده می‌شوند. علاوه بر آن‌، وجود ضربه‌گیرها و تسمه‌های تعبیه شده در این وسیله از هر گونه آسیب احتمالی به کاربر جلوگیری می‌کند.

تردمیل بهتر است یا پیاده روی؟ بررسی مضرات و فواید دویدن روی تردمیل -  فروشگاه اینترنتی ریموژ

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها