|

راهکاری سریع برای شستشوی کف با دستگاه اسکرابر

اسکرابر یا زمین شوی صنعتی دستگاهی است که برای تمیزکردن کف محیط‌های بزرگ صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. لطفا تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

اسکرابر یا زمین شوی صنعتی دستگاهی است که برای تمیزکردن کف محیط‌های بزرگ صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در گذشته سطوح مختلف مانند کف تالارها، سالن‌های ورزشی، اماکن مذهبی، فضاهای عمومی و اداری و غیره را با استفاده از تی تمیز می‌کردند. اما امروزه با ورود دستگاه کفشوی صنعتی به بازار، کشیدن تی در بسیاری از مکان‌ها منسوخ شده‌است. این دستگاه مزایای بسیار زیادی دارد و تمیزکاری، شستشو و خشک‌کردن کف را با سرعت بالا و بهترین کیفیت انجام می‌دهد. آشنایی با انواع و ویژگی‌های مختلف دستگاه اسکرابر، باعث می‌شود که در زمان خرید انتخاب هوشمندانه‌تری داشته‌باشید؛ بنابراین در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره کفشوی صنعتی در اختیار شما قرار دهیم تا در زمان خرید انتخاب راحت‌تری داشته‌باشید. لطفا تا پایان این مطلب ما  را همراهی کنید.

دستگاه اسکرابر


دستگاه اسکرابر یا زمین شوی صنعتی چیست؟

همان‌طور که در مقدمه هم اشاره کردیم، دستگاه اسکرابر یک دستگاه تخصصی پرکاربرد است که با هدف تمیزکاری، شستشو و خشک‌کردن سطوح اماکن پر رفت‌وآمدی مانند محیط‌های درمانی، اداری، صنعتی، فرودگاه‌ها، مجتمع‌های تجاری، کارخانه‌ها، سوله‌ها و غیره تولید و به بازار عرضه می‌شود‌‌. در امور نظافتی مکان‌های پر رفت‌وآمد، تمیزکاری کف از اهمیت فوق‌العاده زیادی برخوردار است و به عنوان یکی از فرآیندهای چالش‌برانگیز مطرح می‌شود. به عنوان مثال در کارخانه‌های تولیدکننده موادغذایی، انواع روغن یا در صنایع تولید دارو، نظافت کف زمین به دلیل وسعت زیاد بسیار زمان‌بر و سخت است و نیروی‌ خدماتی بسیار زیادی را نیاز دارد. برای افزایش سرعت عملیات تمیزکاری کف، بدون واردشدن آسیب به سطوحی از جنس سرامیک، سنگ، بتن، پارکت و غیره از دستگاه اسکرابر استفاده می‌شود. با وجود این دستگاه تعداد نیروهای خدماتی مورد نیاز برای شستشو و تمیز‌کردن کف بسیار کاهش می‌یابد و در مصرف آب و مواد شوینده نیز صرفه‌جویی خواهد شد. کیفیت نظافت با زمین شوی صنعتی به مراتب بیشتر از روش‌های سنتی است.

عملکرد دستگاه اسکرابر به چه صورت است؟

اسکرابر از بخش‌های مختلفی شامل سیستم برس، سیستم مکش و مخزن‌های مجزای مخصوص آب تمیز و آب آلوده تشکیل شده‌است. این سه سیستم با همکاری یکدیگر و با هماهنگی کامل، عملیات شستشو و خشک‌کردن کف را با سرعت بالا انجام می‌دهند‌. بدنه این دستگاه معمولا از جنس پلی اورتان و به شکل دوجداره‌ است و مقاومت بالایی دارد. عملکرد کفشوی صنعتی به این صورت است که پس از روشن‌شدن دستگاه، محلول حاوی آب و مواد شوینده از طریق مخزن مخصوص آب تمیز روی کف زمین پاشیده می‌شود و سپس برس بزرگ دستگاه با حرکات دورانی و چرخشی خود شروع به تمیز‌کردن آلودگی‌های روی سطح زمین می‌شود‌. آلودگی‌ها بعد از کنده‌شدن از سطح زمین و مخلوط‌شدن با آب تمیز روی کف از طریق لاستیک تی دستگاه و سیستم مکش، به خوبی جمع‌آوری‌ شده و به سمت مخزن مخصوص آب آلوده هدایت می‌شوند.

عملکرد دستگاه اسکرابر

 

آشنایی با انواع اسکرابر یا زمین شوی صنعتی

مانند هر دستگاه دیگری زمین شوی‌های صنعتی نیز دارای انواع متنوعی هستند و امکانات و ویژگی‌های متفاوتی دارند. برای انتخاب و خرید این دستگاه باید به مساحت کف زمین فضای مورد نظر، بودجه و نیازهای خود توجه داشته‌باشید. انواع مختلف این دستگاه از لحاظ منبع تغذیه به دو گروه باتری‌دار و کابلی تقسیم می‌شود‌. مدل‌های کابلی توان و قدرت بالاتری دارند و نیازی به شارژ آن‌ها نیست و به طور مداوم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. این دستگاه‌ها برای استفاده در مساحت‌های کوچکتر مناسب هستند. مدل‌های باتری‌دار در زمان استفاده به کاربران اجازه مانور حرکتی بیشتری را می‌دهند و بدون محدودیت اندازه و طول کابل به راحتی می‌توان آن‌ها را در بخش‌های مختلف مکان‌های پر رفت‌وآمد و گسترده‌تر برای تمیزکاری کف مورد استفاده قرار داد. باتری‌های موجود در کفشوهای صنعتی قادرند به صورت مداوم تا سه روز کار کنند و برای شارژ‌شدن به هشت ساعت زمان نیاز دارند. 

قیمت اسکرابر به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل متعددی مانند مدل دستگاه از لحاظ باتری‌داربودن، کابلی‌بودن، سرنشین‌دار یا بدون سرنشین‌بودن، برند تولیدکننده و تجهیزات جانبی و غیره روی قیمت دستگاه‌های اسکرابر موجود در بازار تاثیرگذار هستند. برای تمیزکاری کف محیط‌های پر رفت‌وآمد و بزرگ، خرید دستگاه اسکرابر بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از استخدام نیروهای انسانی برای تمیزکاری از طریق روش‌های سنتی است. برای کاهش هزینه‌های خرید این دستگاه، می‌توانید به جای خرید مدل‌های تولیدشده توسط برندهای خارجی، از برندهای ایرانی ارزان موجود در بازار خریداری کنید. 

شرکت فلامک ماشین

۸ – ۸۸۵۳۵۴۴۴ (۰۲۱)  2817939 0991

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها