|

بهترین ساندویچ پانل ضد حریق 1401

پانل‌های ساندویچی از کاربردی‌ترین مصالح ساختمانی در صنعت ساخت و ساز به شمار ‌می‌روند. این پانل‌ها معمولاً در انواع گوناگونی ساخته و به کار گرفته می‌شوند.

بهترین ساندویچ پانل ضد حریق 1401

  پانل‌های ساندویچی از کاربردی‌ترین مصالح ساختمانی در صنعت ساخت و ساز به شمار ‌می‌روند. این پانل‌ها معمولاً در انواع گوناگونی ساخته و به کار گرفته می‌شوند. با توجه به اینکه خسارت‌های وارد شده به علت آتش سوزی بسیار خطرناک و زیان بار است، امروزه از پانل‌های ضد حریق (ساندویچ پانل PIR با کلاس حریق B2) استفاده زیادی می‌شود. این نوع پانل‌ها ساختار مشابهی با پانل‌های ساندویچی دیگر داشته و از سه لایه به وجود می‌آیند و در ساخت لایه میانی آن‌ها از پشم سنگ یا پلی یورتان استفاده می‌شود. لازم بذکر است که پشم سنگ و پلی یورتان مقاومت بالایی در برابر گرما داشته و به همین علت هم خاصیت ضد حریق دارند.

دنیای_ماموت ضمن تولید ساندویچ پانل‌های PUR ، اولین تولید کننده ساندویچ پانل‌های ساخته شده از جنس پلی اورتان PIR با کلاس حریق B2 در کشور عزیزمان است.

از خصوصیات ساندویچ پانل PIR با کلاس حریق B2 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رفتار خود خاموش و جلوگیری از گسترش حریق دارد؛
  • دمای اولیه مورد نیاز برای شعله ور شدن PIR بالاتر از PUR می‌باشد.؛
  • در هنگام سوختن قطره‌ها و ذرات شعله ور نشده و باعث گسترش آتش نمیگردند؛
  • ساندویچ پانل PIR پس از اشتعال، با کنار بردن شعله مستقیم بلافاصله خاموش می‌گردد و در نتیجه باعث گسترش آتش نمی شود؛
  • پس از تماس با شعله مستقیم با تأخیر بسیاری مشتعل می‌گردد در حالیکه پلی استایرن EPS یا سایر عایق‌های آلی بسیار زودتر مشتعل می‌شوند.

آشنایی با ساندویچ پانل‌های ضد حریق

ساندویچ پانل‌های ضد حریق مقاومت فوق‌العاده‌ای در برابر آتش سوزی از خود نشان می‌دهند. این نوع از ساندویچ پانل‌ها به علت محبوبیت زیاد در صنعت ساختمان‌سازی، توسط تولیدکنندگان بسیاری در ایران ساخته می‌شوند. اما بهترین سازنده ساندویچ پانل ضدحریق شرکت ماموت است. ساندویچ پانل‌ ضد حریق ماموت برای استفاده در پروژه‌های بزرگ و خاصی همچون احداث گرم­خانه به کار ‌می‌روند.

به طور کلی دمای محیط‌هایی که ساندویچ پانل ضد حریق ماموت در آن‌ها به کار رفته بیشتر از ۷۰ درجه سانتی گراد بوده و در واقع می‌توان گفت این نوع پانل‌ها را می‌توان در ساخت کوره‌های پخت مناسب برای مواد صنعتی به کار برد. گزارش‌های انجام شده نشان می‌دهد که ساندویچ پانل‌های ماموت درجه مقاومتی برابر با ۲ هزار درجه سانتی گراد دارند.

ساندویچ پانل‌های ضد حریق پلی یورتان

ساندویچ پانل های دنیای ماموت با فوم پلی اورتان که در کلاس ضد حریق دیرسوز قرار میگیرند، ایمنی بخش به سازه در مواقع آتش سوزی می باشد. در برخی موارد برای ساخت ساندویچ پانل‌های ضد حریق از پلی یورتان استفاده می‌کنند. در روند ساخت این نوع از ساندویچ پانل‌ها روش‌های خاصی استفاده می‌شود، این روش‌ها باعث می‌شوند که پلی یورتان مقاومت بیشتری در برابر آتش داشته و به مواد کند سوز تبدیل گردد. اضافه کردن هالوژنه به پلی یورتان در فرایند ساخت ساندویچ پانل مقاومت آن را در برابر حریق افزایش می‌دهد.

3

معمولاً نکته مهمی که مصرف‌کنندگان برای استفاده از ساندویچ پانل‌های ضد حریق در نظر می‌گیرند، میزان دوام آن‌ها در برابر حریق و آتش سوزی است. معمولاً ساندویچ پانل‌های معمولی یا ساندویچ پانل‌هایی با پلی استایرن ساخته شده‌اند ۱۵ دقیقه در مقابل حریق دوام می‌آورند. ساختار این نوع از ساندویچ پانل‌ها تا یک ساعت کاملا حفظ می‌شوند در این مدت امکان خاموش کردن آتش وجود داشته و بدین ترتیب خسارت‌های ناشی از آتش هم کاهش پیدا می‌کند.

ساندویچ پانل‌های ضد حریق پشم سنگ

در بالا هم به این مسأله اشاره کردیم که برای ساخت ساندویچ پانل‌های حریق از پشم سنگ استفاده می‌شود. پشم سنگ موادی الیاف مانند بوده که به صورت معدنی و طبیعی یافت می‌شود. ظاهر این متریال شباهت زیادی به پنبه خرد شده دارد و معمولاً در صنعت پانل‌سازی آن را عایقی مناسب برای صوت و حرارت می‌دانند.

دمای ذوب این محصولا بیشتر از ۱۳۰۰ درجه سانتی گراد بوده و می توانند تا دمای ۷۵۰ درجه را هم تاب بیاورند؛ به همین علت هم پشم سنگ بهترین عایق حرارتی نامیده­اند. از طرف دیگر پشم سنگ نسبت به متریال‌های دیگر سازگاری بیشتری با طبیعیت دارد و آسیب کمی به محیط زیست وارد می‌کند. همین عامل باعث می‌شود که ساندویچ پانل‌های پشم سنگ محبوبیت بیشتری داشته باشند. در ثانی پشم سنگ در مقابل آتش واکنش پایینی دارد؛ این مسأله قابلیت اشتغال ساندویچ پانل‌های پشم سنگ را هم تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

سخن پایانی

ساندویچ پانل‌های ضد حریق به علت مقاومت بالا در برابر آتش و کاهش خسارت‌های ناشی از آتش سوزی برای ساخت و احداث محیط‌های مختلفی مانند ساختمان‌های تجاری و اداری، سوله‌ها، درمانگاه و مراکز بهداشتی، انبار‌ها و سالن‌های ورزشی، کمپ‌های نظامی و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع ساندویچ پانل، اطلاع از قیمت و نحوه سفارش ساندویچ پانل طریق راه‌های زیر با مجموعه دنیای ماموت در ارتباط باشید.

نشانی: آزادراه کرج-قزوین، پنج کیلومتر بعد از پل کردان

تلفن دفتر: 4500-021

تلفن کارخانه: 4500-026

وبسایت رسمی دنیای ماموت: https://mammutworld.com

ایمیل: crm@mammutworld.com

فکس: 88103520-021

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها