|

4 روغن چاق کننده صورت + نحوه مصرف

بیشتر مردم به دنبال راه حل های طبیعی با عوارض کمتر و نتیجه قطعی هستند. از جمله راه حل های مطمئن و محبوب روغن های طبیعی بوده که علاوه بر توانایی پر کردن صورت و زیبایی بخشیدن به آن، در محافظت از سلامتی پوست نیز کاربرد دارند.

برخی از روغن‌ ها می توانند راه حل قطعی برای چاقی و پر شدن صورت باشند، زیرا مطالعه‌ ای در مجله درماتولوژی بالینی و زیبایی‌ شناسی ثابت کرد که اسیدهای چرب ممکن است فضاهای بین لایه‌ های بیرونی سلول‌ های پوست را پر کنند و ظاهری چاق و جوان تر به صورت بدهند. روغن های چاق کننده صورت را در این مقاله بررسی خواهیم کرد. فرم صورت و مراقبت از ظاهر آن یکی از مهم ترین مواردی است که برای نشان دادن زیبایی و سلامتی در اولویت قرار دارد و معمولا خانم ها بسیار به دنبال آن هستند.

اندازه و فرم صورت ممکن است با توجه به وزن و حجم بدن متفاوت باشد. حجم عضلات اطراف صورت به طور طبیعی در طول مراحل زندگی تغییر می کند. این تغییرات به این دلیل است که افزایش سن می تواند منجر به از دست دادن چربی و کاهش تون و کشش عضلات صورت شود.

برخی از خانم ها از لاغری صورت خود رنج می برند و به دنبال راه حل هایی برای پر کردن و سفت شدن عضلات صورت هستند. معمولا چاق کردن صورت با رژیم غذایی تا حدودی دشوار است زیرا رژیم های غذایی نمی تواند به طور خاص فقط صورت را هدف قرار دهد و افزایش وزن به طور کلی در بدن را در پی دارند.

بیشتر مردم به دنبال راه حل های طبیعی با عوارض کمتر و نتیجه قطعی هستند. از جمله راه حل های مطمئن و محبوب روغن های طبیعی بوده که علاوه بر توانایی پر کردن صورت و زیبایی بخشیدن به آن، در محافظت از سلامتی پوست نیز کاربرد دارند.

 از مهم ترین این روغن ها عبارتند از:

 

روغن گل سرخ

1- روغن گل سرخ

روغن گل سرخ حاوی ترکیب آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب ضروری است که به بازسازی سلولی پوست صورت کمک می کند که در نتیجه چین و چروک و خطوط ریز را کاهش می دهد و ظاهری چاق و پر تر به صورت می بخشد.

برای اثر بخشی بیشتر، می توان از مخلوط یک قاشق چای خوری از این روغن را با سه قاشق چای خوری آلوئه ورا بر روی پوست استفاده کرد. هر شب قبل خواب به مدت 15 دقیقه این ترکیب را روی صورت گذاشته و استراحت دهید. در طی مدت کوتاهی شاهد نتایج آن خواهید بود.

2- شی باتر (کره شی)

کره شی یا همان شی باتر یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب غیراشباع مفید است که خاصیت ارتجاعی پوست را تقویت کرده و از خشکی آن جلوگیری می کند. همچنین یکی از مهم ترین منابع غنی از ویتامین E محسوب می شود که نقش مهمی در تجدید و روشن شدن سلول های پوست و کاهش خطوط ریز و علائم پیری پوست دارد.

برای این منظور، دو قاشق غذاخوری شی باتر را در یک کاسه به صورت بن ماری ذوب می کنیم. سپس دو قاشق غذاخوری شکر گرانول به آن اضافه کرده و مخلوط را خوب ترکیب می کنیم تا بافت خمیری یکدستی به دست آید. آن را در یک ظرف شیشه ای تمیز و استریل قرار داده و به خوبی درب آن را بسته و برای چند ساعت در یخچال قرار می دهیم.

سپس مقدار مناسبی از مخلوط بدست آمده را بر روی صورت ماساژ دهید. بعد از 20 دقیقه استراحت بر روی پوست، سپس آن را با آب ولرم خوب بشویید. این دستور را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید تا نتیجه چشمگیری را مشاهده کنید.

 

Castor-oil.gif

3 و 4 - روغن کرچک و روغن شنبلیله

این روغن ها به ویژه روغن شنبلیله یکی از بهترین راه ها برای چاق کردن صورت و برجسته کردن گونه ها محسوب می شوند. ترکیب این دو روغن پوست را تحریک و سفت کرده و گونه ها را حجیم می کند، در نتیجه به پوست خاصیت ارتجاعی بخشیده و پوست را جوان و روشن تر می کند.

برای این منظور مقدار مساوی روغن شنبلیله و روغن کرچک را با هم مخلوط کنید و ترکیب را با انگشت مستقیماً روی پوست ماساژ دهید. ماساژ دورانی آن بر روی صورت، برای سرعت بخشیدن به جذب سریع تر است. سپس بگذارید در طول شب روی پوست بماند.

صبح با آب سرد به خوبی صورت را بشویید. بهتر است دستور را روزانه تکرار کنید و در عرض دو هفته پس از استفاده به طور قابل توجهی متوجه نتیجه چشم گیر آن خواهید بود.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها