|

نسخه جدید PES برای اندروید منتشر شد

بازی های فوتبالی از جمله محبوبترین بازی های دنیای دیجیتالی محسوب میشوند که به صورت روزانه میلیون ها نفر در دنیا چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین در حال انجام آنها هستند. از جمله مهمترین این بازی ها می توان به بازی فیفا تولید شده توسط کمپانی EA و همینطور پی ای اس تولیدی کمپانی ژاپنی کونامی اشاره کرد. در اوایل شهریور 1401 نسخه ی جدید بازی PES که با نام eFootball شناخته میشود به بازار عرضه شده است که در این پست به معرفی مختصر آن می پردازیم .

نسخه جدید PES برای اندروید منتشر شد

بازی PES :

بازی PES در بین بازی دوستان ایرانی سابقه ای کهن دارد. دهه شستی ها روزگاران بسیار خوشی با نسخه 98 فوتبال کونامی داشتند و این فوتبال همچنان نیز در گیم سنتر ها بیشتر توسط نوستالژی بازها بازی میشود. به مرور کونامی هر سال نسخه های مختلفی از بازی را ارائه داد. نسخه ی های ابتدایی این بازی با نام International Superstar Soccer شناخته میشد و برای کنسول های بازی سگا و میکرو ارائه شد. بعد ها نسخه ی 97 این بازی ها که بسیار نیز معروف شد برای کنسول سگا منتشر شد و نام آن International Superstar Soccer pro بود.

نسخه ی 98 بازی که پس از جام جهانی 98 فرانسه منتشر شد با نام Winning Eleven شناخته شدو بالاخره بازی در سال 2001 با نام PES برای کنسول های مختلف و پی سی منتشر شد.

نسخه ی اندروید بازی نیز برای اولین بار در سال 2011 به بازار ارائه شد. در سال 2022 کونامی به صورت رسمی نام بازی را به eFootball تغییر داد.

گیم پلی و دیگر هیچ :

مشخص ترین و بارزترین ویژگی سری بازی های فوتبالی کونامی گیم پلی آنها می باشد. برخلاف فیفا که همواره تاکید بسیاری بر روی واقعی بودن بازی و گرافیک آن دارد، ژاپنی ها با توجه به علایقی که به دنیای عجیب و قریب انیمه دارند ترجیح میدهند که بازی آنها از حالت واقعی خارج شود و گاهی گیم پلی به گونه ای باشد که هیجان بالایی برای بازی کننده داشته باشد.

از این رو می باشد که طرفداران قدیمی بازی PES کمتر نسبت به فیفا علاقه نشان میدهند و ترجیه آنها جذابیت است تا واقعیت !

در نسخه ی جدید بازی PES 2023 نیز این نکته کاملا مشخص است. نوع دویدن ، شوت سانتر و ... همه و همه تلفیقی بین واقعیت و جذابیت است و به نوعی جذابیت فدای واقعیت نشده است.

پی ای اس 2023 اندروید :

نسخه جدید این بازی که در اواخر اگوست 2023 برای گوشی های اندرویدی منتشر شد، با نام رسمی eFootball ارائه شده است. این بازی که تمامی اپدیت های قبلی را شامل می شود به صورت رسمی تیم های اینترمیلان و آث میلان را ساپورت میکند. در این نسخه سعی شده است که به صورت کلی لایسنس تمامی لیگ های فعال و حتی لیگ مکزیک نیز دریافت شده و بازیکنان با نام واقعی قرار گیرند.

برای دانلود نسخه جدید پی ای اس اندروید روی لینک مقابل کلیک کنید : دانلود پی اس 2023 اندروید

اصلاحات نسخه جدید :

کمتر از 6 ماه پیش بود که کونامی با 6 ماه تاخیر اقدام به معرفی نسخه ی جدید پی اس کرد و در نتیجه سعی کرد با ارائه ی یک ماه زودتر نسخه 2023 حسن نیت خود را به کاربران و علاقه مندان نشان دهد.

این نسخه که در حدود 2 گیگابایت حجم دارد ، به صورت رایگان عرضه شده است . امکان انجام لیگ ها ، مسابقات تکی و گروهی ، پرورش تک بازیکن، تمرینات و ... در این بازی تعبیه شده است.

گیم پلی این بازی که جزوی از بهترین بازی های ورزشی اندروید محسوب میشود، بخصوص در بخشهایی همچون ضربه آزاد ، کرنر و ... بسیار تصحیح شده است. گیج زدن و حواس پرتی دروازبان در کرنر ها و حرکات غیر واقعی بازیکنان در این بخش کلا تصحیح شده و به واقعیت بیشتر نزدیک شده است.

سخن پایانی :

در بازی های پی ای اس سخن از تجربه ای متفاوت و جدید نیست ! طرفداران دوست دارند که جذابیت ها باقی بماند ! کسی علاقه ندارد که بازی شبیه فیفا شود فقط میخواهند روند نسخه هایی مثل 2013 و 2017 ادامه داده شود و به گرافیک بازی کمی بیشتر رسیدگی شود !

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها