|

6 بازی بدون گل زده

میلان به مهدی طارمی نساخت

تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدار فیفادی در بلغارستان به مصاف این تیم اروپایی رفت و موفق شد با نتیجه یک بر صفر برنده شود. محمد محبی، وینگر بوشهری تیم ملی که یکی از جدیدترین لژیونرهای فوتبال ایران در روسیه است، تک‌گل تیم قلعه‌نویی در این مسابقه را زد تا پیش از دیدار روز سه‌شنبه مقابل آنگولا که قرار است در ورزشگاه آزادی برگزار شود، ایران دست پر از اولین بازی تدارکاتی در این پنجره، خارج شود.

میلان به مهدی طارمی نساخت

تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدار فیفادی در بلغارستان به مصاف این تیم اروپایی رفت و موفق شد با نتیجه یک بر صفر برنده شود. محمد محبی، وینگر بوشهری تیم ملی که یکی از جدیدترین لژیونرهای فوتبال ایران در روسیه است، تک‌گل تیم قلعه‌نویی در این مسابقه را زد تا پیش از دیدار روز سه‌شنبه مقابل آنگولا که قرار است در ورزشگاه آزادی برگزار شود، ایران دست پر از اولین بازی تدارکاتی در این پنجره، خارج شود. برخلاف محمد محبی، دیگر مهره کلیدی و بوشهری خط حمله ایران یعنی مهدی طارمی، در دیدار برابر بلغارستان توفیقی نداشت تا در روزی که سردار آزمون هم غیبت داشت، پای بین‌المللی‌ترین چهره فوتبال ایران دوباره به گل‌زنی باز نشود. طارمی از زمانی که امیر قلعه‌نویی هدایت تیم ملی را بر عهده گرفته توانسته خوب گل‌زنی کند. درخشش در تقابل با تیم‌های افغانستان و قرقیزستان در تورنمنت کافا باعث شد تا شمار گل‌های ملی این بازیکن بیشتر شود ولی بعد از آن مسابقات، طارمی دیگر گلی برای تیم ملی نزده تا بازی روز سه‌شنبه و تقابل با آنگولا، ناخودآگاه برایش تبدیل به دیداری حساس شود. مشکل ولی فقط مربوط به بازی‌های ملی نیست؛ چراکه طارمی از شروع رقابت‌های فصل جدید، در باشگاهش، پورتو، هم توفیقی نداشته است. 

مهدی در فصل جدید برای پورتو در پنج دیدار به میدان رفته که با وجود فیکس‌بودن در تمامی آن رقابت‌ها هنوز گلی نزده است. برای او فصل جدید با دیدار سوپرجام پرتغال شروع شد؛ جایی که پورتو به مصاف بنفیکا رفت و با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد. مهدی در آن بازی 81 دقیقه در ترکیب حضور داشت و کاری از پیش نبرد. پس از آن هم که نوبت به بازی‌های لیگ پرتغال رسید. طارمی هم‌زمان با شروع این رقابت‌ها، درگیر پرونده نقل و انتقالاتی به لیگ ایتالیا و به‌طور مشخص باشگاه میلان بود. هر روز خبر می‌رسید که او با ایتالیایی‌ها به توافق رسیده و قرار است پرتغال را ترک کند. اگرچه ابتدا دندان‌گردی باشگاه پورتو دلیل طولانی‌شدن مذاکرات شد ولی پس از توافق حاصله بین دو باشگاه، این بار پیشنهاد مالی اندک به مهدی طارمی به عنوان دستمزد، از سوی میلان، باعث شد این بازیکن به‌طور رسمی و قطعی پیشنهاد میلان را رد کند و از این بگوید که می‌خواهد تا پایان فصل در پورتو بماند. 

مهاجم 31 ساله تیم ملی ایران تا پایان 2024 با این تیم پرتغالی قرارداد دارد و اگر آن را تمدید نکند، باید انتهای همین فصل به عنوان بازیکن آزاد راهی باشگاه دیگری شود. با پایان‌یافتن شایعات مربوط به انتقال طارمی به میلان، کمتر کسی تصور می‌کرد آقای گل رقابت‌های فصل پیش پرتغال در امر گل‌زنی در لیگ ناکام بماند؛ آن‌هم بعد از چهار بازی. طارمی در سه بازی نخست به ترتیب برابر موریرنسه، فارنسه و ریوآوه 90، 75 و 78 دقیقه به میدان رفت و در شرایطی که هر سه بازی با برتری 2 بر یک پورتو همراه شد، او نتوانست گلی برای تیمش بزند. در دیدار چهارم برابر آروکا هم که دوباره 90 دقیقه در ترکیب قرار داشت نه‌تنها گلی نزد، بلکه تیمش هم یک – یک کرد تا آن جنجال بزرگ داوری و VAR از راه برسد؛ در شرایطی که داور پس از خطا روی مهدی طارمی اعلام پنالتی کرده بود، کمک‌داور ویدئویی از طریق گوشی به داور مسابقه خبر داد که طارمی شبیه‌سازی کرده و داور بهتر است صحنه را بازبینی کند. داور برای بازبینی صحنه به کنار زمین آمد ولی به دلیل مشکلات فنی، موفق به بازبینی صحنه نشد و بدون بازبینی آن، ترجیح داد حرف کمک‌داور ویدئویی را بپذیرد و پنالتی را رد کند. آن جنجال بزرگ تا روزها در فوتبال پرتغال ادامه داشت. پورتو با اعتراض به داوری خواستار برگزاری مجدد این بازی شد و لیسبونی‌ها، رقیب پورتو هم با حمله چندباره به مهدی طارمی او را به شیرجه‌زنی در محوطه جریمه رقبا متهم کردند. نتیجه این شد که طارمی بدون آنکه گلی بزند لیگ پرتغال را پس از 414 دقیقه ناکامی ترک کرد تا به اردوی تیم ملی ایران اضافه شود. وضعیت او در دیدار برابر بلغارستان هم که مشخص بود. او یکی، دو بار صاحب موقعیت مناسب شد که نتوانست از آن بهره‌ای ببرد.

 به این ترتیب همه چیز برای طارمی به بازی بعدی تیم ملی کشیده شد تا حداقل به هوادارانش در فوتبال ایران و پرتغال نشان دهد داستان میلان را به دست فراموشی سپرده و تبدیل به همان مهاجمی شده که هیچ خط دفاعی‌ای برابرش آرامش ندارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها