|

چرا شاهزاده لوئیس، بالکن کاخ باکینگهام را به هم ریخت؟

کار، کار شیرینی‌هاست!

چند روزی از پایان جشن‌های چهارروزه 70سالگی سلطنت ملکه الیزابت دوم در انگلیس می‌گذرد،‌ اما بیشتر از هر موضوعی عکس‌های شاهزاده لوئیس چهارساله است که در انواع و اقسام سایت‌های خبری و تحلیلی و تربیت کودک و... منتشر می‌شود و مورد بحث و جدل قرار می‌گیرد.

سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

سحر طلوعی: چند روزی از پایان جشن‌های چهارروزه 70سالگی سلطنت ملکه الیزابت دوم در انگلیس می‌گذرد،‌ اما بیشتر از هر موضوعی عکس‌های شاهزاده لوئیس چهارساله است که در انواع و اقسام سایت‌های خبری و تحلیلی و تربیت کودک و... منتشر می‌شود و مورد بحث و جدل قرار می‌گیرد. عکس‌ها و فیلم‌های منتشرشده از این پسربچه چهارساله می‌گوید او بیشتر از هرکس دیگر حتی ملکه الیزابت دوم سوژه دوربین‌های خبری بوده و به اصطلاح دوربین‌دزدی کرده و دل‌ها را برده یا حتی باعث انتقاد و اعتراض برخی از مخاطبان در فضای مجازی شده است. منتقدان توقع نداشته‌اند عضوی از «خانواده سلطنتی» حتی با چهار سال سن! در مراسمی رسمی و جدی مثل جشن 70سالگی ملکه، زبان دربیاورد، دست روی دهان مادرش بگذارد و اجازه ندهد او حرف بزند، کوسن‌ها را پرت کند این طرف و آن طرف، بالا و پایین بپرد و خلاصه همه چیز را در بالکن کاخ باکینگهام به هم بریزد! از آن گذشته برخی از آنها کیت میدلتون و شاهزاده ویلیام را به عنوان والدین شاهزاده لوئیس مقصر این ماجرا قلمداد کرده‌اند که از تجربه قبلی خود (تربیت دو فرزند بزرگ‌تر پیش از لوئیس) بهره نبرده‌اند و نتوانسته‌اند این پسربچه چهارساله را در چنین مراسمی کنترل کنند. سهم انتقادات از کیت میدلتون به عنوان مادر لوئیس، از پدرش بیشتر است. رفتارهای شیطنت‌آمیز شاهزاده لوئیس از طرف پدر و مادرش، برخی از اعضای خانواده سلطنتی و همچنین سایت‌های تحلیلی مورد توجه قرار گرفته و هر کدام توضیحاتی درباره آن داده‌اند.

به لوئیس بسیار خوش گذشت

واکنش شاهزاده ویلیام و کیت به هیاهوی مثبت و منفی فضای مجازی در پستی اینستاگرامی منتشر شد. آنها از همه کسانی که در این جشن حاضر یا شاهد آن بوده‌اند، تشکر کرده و نوشته‌اند: امیدواریم همه شرکت‌کنندگان در جشن پایان هفته خوبی را پشت سر گذاشته باشند. به ما خیلی خوش گذشت، البته به لوئیس بیشتر. والدین لوئیس چیز بیشتری درباره شیطنت‌های فرزندشان نگفته‌اند،‌ اما تصاویر منتشرشده از آنها در طول برگزاری مراسم به خوبی نشان می‌داد تا حدی از رفتارهای کوچک‌ترین فرزندشان کلافه و عاصی شده‌اند و سعی کرده‌اند تا جایی که می‌شود او را آرام و ساکت کنند،‌ اما موفق نشده‌اند. آنها حتی برای لحظاتی لوئیس را به پدربزرگش سپردند تا روی پای او بنشیند و در کنار هم شاهد مراسم باشند.

پسربچه‌های  چهارساله  را  دیده‌اید؟

ریتا تمپلتون، دبیر بخش والدین سایت «او می‌داند» با طعنه می‌نویسد اگر شما پدر و مادر پسربچه‌ای چهارساله‌ هستید که در مکان‌های عمومی و رسمی ساکت و سربه‌راه است، خیلی هم عالی، اما واقعا شما تا به حال بچه‌های چهارساله،‌ خاصه پسرها را از نزدیک دیده‌اید؟ به عنوان کسی که چهار تایشان را دارم باید بگویم شاهزاده لوئیس دقیقا همان کارهایی را می‌کند که پسربچه‌های هم‌سن و سالش. شاهزاده لوئیس به تازگی وارد چهارسالگی شده و آرام و ساکت بودن و درک وضعیتی که در آن قرار گرفته برایش سخت است. او بچه است و کیست که نداند وقتی روال عادی زندگی کودکان به هم می‌‌ریزد و مثلا ساعت خواب و غذایشان تغییر می‌کند، چگونه واکنش نشان می‌دهند؟ چه می‌دانیم شاید شاهزاده لوئیس در ساعت خواب یا غذایش مجبور شده است روی آن صندلی‌ها بنشیند و مراسم طولانی را تحمل کند. باید بپذیریم تحمل آن مراسم طولانی برای بچه‌های این رده سنی بسیار سخت است. آنها حوصله چنین مراسمی را ندارند و کلافه می‌شوند. این روزنامه‌نگار همچنین می‌نویسد به رفتار کیت میدلتون هم نباید خرده‌ای گرفت. او چه کار می‌توانست بکند جز کمی دندان‌قروچه و ابرو بالادادن یا تذکر‌های آرام؟ جو فراست، نویسنده مشهور انگلیسی هم که از قضا در مسائل تربیتی کودکان بسیار سخت‌گیر است معتقد است شاهزاده لوئیس وسط آن همه هیاهو و شلوغی بسیار درست و خوب رفتار کرده است. جو فراست می‌گوید نمی‌شود چیزی بیشتر از آن چیزهایی که دیده‌ایم از یک پسربچه چهارساله توقع داشت. او همان کارهایی را کرده  که اقتضای سنش است.

کار، کار  شیرینی‌های  پشت صحنه  است!

مایک تیندال البته از یک راز مهم درباره چرایی رفتارهای شاهزاده لوئیس پرده برمی‌دارد. او که ستاره سابق تیم راگبی بریتانیاست و نسبتی سببی هم با خانواده سلطنتی دارد، مثل بقیه معتقد است شاهزاده لوئیس همچون دیگر پسربچه‌های هم‌سن و سال خودش رفتار کرده است. تحمل مراسمی که از ساعت دو بعدازظهر شروع و ساعت پنج عصر تمام شده برای بچه‌ای در این سن و سال بسیار سخت و حوصله‌سربر است. بچه‌ها در این سن و سال در مجموع بتوانند 15 دقیقه روی صندلی بنشینند و متمرکز باشند. بیشتر از این توقعی نیست.

با همه این حرف‌ها اما به نکته قابل توجهی هم اشاره می‌کند تا شاید بخشی از چرایی شیطنت‌های پرشمار شاهزاده لوئیس مشخص شود؛ شیرینی‌های پشت صحنه! آقای تیندال می‌گوید شاهزاده لوئیس بیش از اندازه از شیرینی‌های موجود در پشت صحنه جشن خورده و هایپراکتیو یا بیش‌فعال شده است!

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها