|

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای جزئیات بیشتری در خصوص تحریم‌های اعمالی جدید علیه ایران منتشر کرد.

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

به گزارش شبکه شرق، به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا اعلام کرد به دلیل آنچه که "استفاده از زور در برابر اعتراضات مسالمت‌آمیز" خوانده شده، تحریم‌هایی را علیه ۲۹ شخص و ۳ سازمان اعمال کرده است.

 

جوزپ بورل در بیانیه ای با تکرار اظهارات مداخله جویانه اش عنوان کرد که ما از حق مردم برای اعتراض مسالمت‌آمیز ‌و ابراز آزاد خواسته‌هایشان حمایت می‌کنیم.

 

مطابق با بیانیه اتحادیه اروپا احمد وحیدی، تعدادی از اعضای رده بالا در سپاه پاسداران و ۴ تن از اشخاصی که در دستگیری مهسا امینی دست داشتند در لیست تحریم‌های این اتحادیه قرار گرفته‌اند.

 

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان نیز ساعاتی پیش در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: امروز اتحادیه اروپا پیام جدید و صریحی به ایران می‌فرستد. حقوق بشر تقسیم‌ناپذیر است.

 

وی در توییت دیگری با اشاره به سپاه پاسداران عنوان کرد که ما تحریم‌های بیشتری را تصویب کردیم که بر این نهاد تاثیر خواهد گذاشت. ما به همراه ۱۶ کشور دیگر توانستیم که جرایم ایران را در دستور کار شورای حقوق بشر سازمان ملل قرار دهیم.

 

بربوک در توییت دیگری مدعی شد که هیچ‌کسی در تهران، مشهد یا اصفهان نمی‌تواند باور کند که آن‌ها می‌توانند بدون مواجهه به هیچ‌گونه عواقبی دست به این اقدامات بزنند. اروپا و جهان در حال نظاره هستند. ما گوش به زنگ خواهیم ماند و به فهرست‌گری ادامه خواهیم داد.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها