|

رئیسی: سابقه همکاری ایران و روسیه زمینه ساز تقویت ثبات در منطقه

رئیس جمهور گفت: همکاری موفقیت آمیز ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه، زمینه ساز تقویت امنیت و ثبات در منطقه است.

رئیسی: سابقه همکاری ایران و روسیه زمینه ساز تقویت ثبات در منطقه

به گزارش شبکه شرق، ولادیمیر پوتین که برای شرکت در اجلاس سه جانبه کشورهای ضامن روند آستانه به ایران سفر کرده است پس از ورود به تهران با حضور در نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران با سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان دیدار کرد.

 

در این دیدار دو طرف ضمن مرور آخرین وضعیت مناسبات میان دو کشور که در دوره اخیر رشد قابل توجهی داشته است، از جهش در روابط دوجانبه به خصوص در حوزه اقتصادی، امنیتی، زیرساختی، انرژی، تجارت و صنعت ابراز خشنودی کرده و اراده خود را تداوم این مسیر و تقویت آن ابراز کردند.

 

در عین حال دو طرف ضمن یادآوری موفقیت‌های مشترک در مقابله با تروریسم، بر ضرورت توسعه همکاری‌ها در عرصه‌های جدید منطقه‌ای و فرامنطقه تاکید کردند و از اراده جدی خود را برای تقویت امنیت کشورهای مستقل در منطقه خبر دادند.

 

رئیسی در این دیدار اراده دو کشور بر توسعه مناسبات دوجانبه را قابل توجه خواند و گفت: پس از دیدار در مسکو و عشق‌آباد، روند همکاری‌ها رو به رشد بوده و این روند همچنان باید تقویت شود.

 

رئیس جمهور با اشاره به سابقه همکاری موفقیت‌آمیز دو کشور در مبارزه با تروریسم در سوریه، این همکاری را زمینه‌ساز تقویت امنیت و ثبات در منطقه دانست و افزود: کشورهایی که در منطقه غرب آسیا مدعی مبارزه با تروریسم بودند، هیچ گام موثری در این زمینه برنداشتند اما این جمهوری اسلامی ایران و روسیه بودند که با همکاری جدی در بحث مبارزه با تروریسم، صداقت و اراده جدی خود را در این زمینه نشان دادند.

 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در سرزمین میهمان‌نواز ایران، از افزایش همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه امنیت بین‌المللی خبر داد و گفت: ایران و روسیه سهم بسیار بزرگی در حل‌ و فصل بحران سوریه دارند.

 

رئیسی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان تا ساعتی دیگر در هفتمین اجلاس سران کشورهای ضامن روند آستانه که به میزبانی کشور برگزار می‌شود، شرکت می کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها