|

آلودگی هوای اهواز به وضعیت خطرناک رسید/ شهروندان از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند

شاخص کیفیت هوای اهواز هم‌اکنون روی عدد ۴۸۰ قرار دارد.

آلودگی هوای اهواز به وضعیت خطرناک رسید/ شهروندان از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند

به گزارش شبکه شرق، بنابر اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای امروز اهواز و کارون از وضعیت قرمز و بنفش عبور و به وضعیت «خطرناک» رسیده است.

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۶ امروز (۲۴ دی‌ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری میزان ذرات ریزگردها (با اندازه ۱۰ میکرون) در ایستگاه شرکت ملی حفاری در اهواز، ایستگاه نیوساید در اهواز و در ایستگاه کارون ۵۰۰ و در ایستگاه اهواز استانداری ۴۹۲ میکروگرم برمترمکعب بوده بنابراین هوای این شهرها در وضعیت "خطرناک" است.

با توجه به اینکه میزان مجاز آلاینده‌ها در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است، بنابراین ترتیب گرد و غبار در ایستگاه شرکت ملی حفاری در اهواز، ایستگاه نیوساید در اهواز و در ایستگاه کارون بیش از سه برابر حد مجاز و در ایستگاه پادادشهر اهواز بیش از دو برابر حد مجاز بوده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

 

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها