|

متلاشی شدن باند جعل مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد

رییس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر مبنای اطلاعات مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، مشخص شد که این باندهای جعل با دریافت مبالغ هنگفت مدارک تحصیلی دانشگاه‌های مختلف دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی را در مقاطع مختلف صادر می‌کردند.

متلاشی شدن باند جعل مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد

سیروس صابری روز جمعه در گفت و گویی افزود: بر مبنای اطلاعات مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، مشخص شد که این باندهای جعل با دریافت مبالغ هنگفت مدارک تحصیلی دانشگاه‌های مختلف دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی را در مقاطع مختلف صادر می‌کردند.

وی با بیان اینکه، این باند جعل مدارک تحصیلی هیچ ارتباطی با دانشگاه آزاد اسلامی ندارد، افزود: گزارش‌های مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی سبب شد که پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی و روند قضایی این باند جاعل را در دستور کار قرار دهد.

رییس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های پلیس آگاهی تهران، متهم اصلی با تعداد زیادی مدرک جعلی دستگیر شد که متأسفانه این باند علاوه بر جعل مدرک اقدامات مجرمانه دیگری نظیر جعل برگه‌های واکسن، جعل اسناد ملکی و تعرض به دختران بی‌سرپناه داشته است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۵ متهم اصلی این پرونده دستگیر شده‌اند و مراحل قضایی پرونده در حال انجام است.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه اظهارکرد: مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی از یک سال و نیم پیش برای شناسایی باندهای جعل مدارک تحصیلی اقدام کرده و عرصه را برای اقدامات مجرمانه این باندها تنگ کرده است، البته همچنان بررسی‌ها تا شناسایی تمامی این باندها ادامه دارد.

صابری به مردم توصیه کرد که نباید تحت تأثیر اقدامات فریبکارانه سودجویان قرار گیرند و دریافت مدارک دانشگاهی را تنها از مبادی رسمی دنبال کنند.

وی اعلام کرد: پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تنها از طریق آزمون‌های رسمی و مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی این دانشگاه صورت می‌گیرد و هیچ راه دیگری برای پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد،

رییس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی افزود:بنابراین افراد نباید فریب سودجویان را بخورند، چرا که صدور مدرک جعلی قابل شناسایی است و عواقب ناشی از صدور مدرک تحصیلی جعلی متوجه استفاده‌کنندگان است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها