|

کلاهبرداری با ترفند فروش اقساطی تلفن همراه

مرد جوانی که با ترفند فروش اقساطی تلفن همراه با استفاده از درگاه جعلی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

کلاهبرداری با ترفند فروش اقساطی تلفن همراه

به گزارش روزنامه شرق، مرد جوانی که با ترفند فروش اقساطی تلفن همراه با استفاده از درگاه جعلی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

تعدادی از شهروندان چندی قبل به پلیس فتای پایتخت مراجعه کردند و مدعی شدند مبالغ زیادی به‌صورت غیرمجاز از حساب بانکی آنها برداشت شده است. مال‌باختگان اظهار کردند قصد خرید تلفن همراه به‌صورت اقساطی داشتند که در فضای مجازی یک سایت فروش گوشی‌های هوشمند قسطی و بدون نیاز به چک و ضامن را مشاهده کردند و بدون بررسی و اطمینان از هویت گردانندگان سایت، دستگاه تلفن همراه هوشمند سفارش داده و برای پیش‌پرداخت آن مبالغی را از طریق درگاه موجود در همان سایت واریز کردند، اما با تراکنش ناموفق مواجه و پس از دقایقی متوجه شدند مبالغی از حسابشان کسر شده است.

کارشناسان پلیس فتا با جمع‌آوری اطلاعات لازم، هویت و مخفیگاه متهم را در یکی از مناطق جنوبی تهران شناسایی و او را پس از هماهنگی‌های قضائی در مخفیگاهش دستگیر کردند و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا انتقال دادند. سرهنگ داود معظمی‌گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ، با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری‌شده را 10 میلیارد ریال محاسبه کرده‌اند، اظهار کرد: متهم در پلیس فتا به جرم خود اعتراف کرد و کشف سایر جرائم احتمالی این فرد در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ گودرزی به شهروندان توصیه کرد: چنانچه اقدام به خرید اینترنتی می‌کنند، حتما از هویت فروشگاه و گردانندگان آن اطمینان حاصل کرده و هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند. فروش قسطی یکی از ترفندهایی است که کلاهبرداران سایبری زیاد به آن متوسل می‌شوند. در پرونده‌ای دیگر که اخیرا مورد رسیدگی قرار گرفت، فردی وعده فروش اقساطی الماس می‌داد و طعمه‌هایش را اغفال می‌کرد.

در پی ارجاع پرونده این کلاهبرداری از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد به پلیس فتا، رسیدگی به آن در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. با توجه به مستندات ارائه‌شده از سوی شاکی مشخص شد متهم به‌ واسطه شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به فریب شاکی پرونده کرده و در نهایت 7.5 میلیون ریال به‌عنوان بیعانه برای فروش قسطی الماس دریافت کرده است.

کارآگاهان با توجه به اینکه متهم در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری با ترفند آگهی جعلی می‌کرد، برای جلوگیری از گرفتار‌شدن دیگر شهروندان، پرونده را با حساسیت بیشتری دنبال کردند و در نهایت با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی، متهم شناسایی و دستگیر شد. پرونده این فرد در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت و در حال رسیدگی است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها