|

انهدام باند ۶ نفره آدم‌ربایی در پایتخت

رئیس پلیس پایتخت گفت: با اجرای این طرح اعضای یک باند مسلح آدم‌ربا که دنبال اخاذی ۱۴ هزار دلاری از خانواده فرد دزدیده شده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

انهدام باند ۶ نفره آدم‌ربایی در پایتخت

رئیس پلیس پایتخت از شناسایی و انهدام باندی ۶ نفره که اقدام به آدم ربایی کرده بودند، خبر داد.

سردار حسین رحیمی روز سه شنبه در حاشیه ششمین طرح کاشف در پلیس آگاهی پایتخت به خبرنگاران توضیح داد: با اجرای این طرح اعضای یک باند مسلح آدم‌ربا که دنبال اخاذی ۱۴ هزار دلاری از خانواده فرد دزدیده شده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: در این خصوص ۶ متهم دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

رحیمی به دیگر توفیقات ششمین طرح کاشف نیز اشاره کرد و گفت: ۳۱۰ نفر از متهمان که در سرقت، زورگیری، گوشی قاپی فعالیت داشتند به همراه ۱۰ قاتل دستگیر شدند.

به گفته رئیس پلیس پایتخت، با اجرای این طرح، ۳۴ محکوم متواری نیز دستگیر شدند و از سوی دیگر ۷۰ جاعل و کلاهبردار در دام پلیس اسیر شدند.

رحیمی اضافه کرد که در مجموع ۶۱ باند خلافکار با اجرای طرح کاشف پلیس پایتخت متلاشی شد که صد و یک نفر از دستگیر شدگان، سابقه دار بودند.

وی با بیان اینکه در این طرح ۲ هزار و ۲۲۷ فقره سرقت کشف و اموال سرقتی ضبط شد، گفت: یک باند چهار نفره سرقت از صرافی‌ها قبل از اقدام به سرقت منهدم و بزرگترین باند گوشی قاپی نیز در دام پلیس افتاد.

«معامله فردایی» ممنوع است

سردار رحیمی با اشاره به درخواست بانک مرکزی از پلیس در برخورد با اخلالگران ارزی و کسانی که اقدام به معاملات فردایی می‌کنند، گفت: چیزی به نام معامله فردایی نداریم و این موضوع ممنوع است.

وی افزود: در این راستا ۴۲ نفر شناسایی و دستگیر شدند که ۲ نفر آنان از سرشبکه‌های این معاملات بودند.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: گردش مالی حساب این ۲ متهم سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده ضمن اینکه ۵۵ میلیارد تومان طلای آب شده از آنان کشف شده است.

وی در خصوص اقدامات پلیس در فضای مجازی نیز گفت: ۲۰ سایت و کانال شناسایی شد و مدیران آن‌ها احضار شدند؛ برخی از این سایت‌ها بسته شد و از برخی‌ دیگر نیز تعهد گرفته شده است.

رحیمی یادآور شد: ۲۰ صرافی که با این افراد همکاری داشتند، شناسایی شدند که برخی‌ها پلمب و از برخی‌ دیگر تعهد گرفته شد.

رییس پلیس پایتخت از سوی دیگر گفت که در ششمین طرح کاشف پلیس، ماموران پلیس امنیت اقتصادی موفق به توقیف ۲۶ کامیون و تریلی کالای قاچاق شدند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۲ میلیون انواع کالای قاچاق صوتی، تصویری و دارو کشف و در این راستا ۴۱ نفر قاچاقچی کالا شناسایی و دستگیر شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها