|

قلب دختر یک ساله به پسر ۱۶ ماهه اهدا شد

رییس سازمان اورژانس کشور از انتقال هوایی قلب، کلیه و کبد یک دختر یکساله از بندرعباس به تهران خبر داد و گفت: متاسفانه یک دختر یک ساله دچار ضربه مغزی شده بود که قرار شد کلیه، کبد و قلب وی اهدا شود.

قلب دختر یک ساله به پسر ۱۶ ماهه اهدا شد
به گزارش ایسنا، رییس سازمان اورژانس کشور از انتقال هوایی قلب، کلیه و کبد یک دختر یکساله از بندرعباس به تهران خبر داد.

دکتر میعادفر در این باره اظهار کرد: متاسفانه یک دختر یک ساله دچار ضربه مغزی شده بود که قرار شد کلیه، کبد و قلب وی اهدا شود.

وی ادامه داد: عملیات انتقال قلب این دختر از بندرعباس به تهران انجام شد که با همکاری هوانیروز، سازمان اورژانس کشور، اداره پیوند وزارت بهداشت و تیم جراح قلب بیمارستان شهید رجایی صورت می گیرد.

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: گیرنده قلب این دختر، یک پسر ۱۶ ماهه است و کلیه و کبد وی نیز به شیراز منتقل می شود.

همچنین قادری مسئول عملیات انتقال قلب و رییس اورژانس هوایی اورژانس تهران اظهار کرد: روز گذشته با توجه به درخواست اداره پیوند مبنی بر وجود یک مرگ مغزی کودک یکساله، در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، درخواست کردند

که برای انتقال قلب وی به تهران اقدام کنیم.

وی ادامه داد: سامانه هواییما را فعال کردیم اما اینبار چون فاصله هوایی بسیار زیادی داشتیم از دو هلیکوپتر و جت فالکون استفاده کردیم. در ساعت ۷ صبح به بندر عباس پرواز کردیم و ۱۰:۳۵ دقیقه قلب را از بیمارستان تحویل گرفتیم.

قادری گفت: با تیم جراحی که داشتیم از بیمارستان توسط بالگرد اورژانس بندرعباس به فرودگاه بندرعباس و از آن جا با جت به تهران و مجددا قلب را به بیمارستان شهید رجایی منتقل کردیم.

وی گفت: تا به حال گفته شده که قلب از کیفیت نرمالی برخوردار است و امکان برقراری پیوند وجود دارد.

بنابراین گزارش، علت مرگ مغزی دختر یکساله افتادن در یک سطل آب و خفگی و غرق شدگی بود که در نتیجه آن دچار مرگ مغزی شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها