|

مدیر فروشگاه جعلی اینستاگرامی شناسایی و دستگیر شد

رئیس پلیس فتا گفت: فردی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با ایجاد فروشگاه جعلی لوازم خانگی اقدام به کلاهبرداری از یکی از شهروندان کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

مدیر فروشگاه جعلی اینستاگرامی شناسایی و دستگیر شد

به گزارش شبکه شرق، رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران گفت فردی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با ایجاد فروشگاه جعلی لوازم خانگی اقدام به کلاهبرداری از یکی از شهروندان کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی پلیس فتا، سرهنگ حمیدرضا سلطان آبادی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس با در دست داشتن شکواییه ای مبنی بر کلاهبرداری پنج میلیون ریالی از وی، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: طبق اظهارات شاکی مشخص شد که پس از ثبت سفارش یک عدد لوازم خانگی و واریز وجه به حساب فروشنده، بعد از چند روز هیچ کالایی برای خریدار ارسال نشده و فروشنده نیز پاسخگوی تلفن خود نبوده است. در ادامه کارشناسان پلیس فتا از طریق ‌اقدامات فنی و تخصصی عامل این کلاهبرداری را شناسائی کردند.

سرهنگ سلطان آبادی بیان کرد: توصیه پلیس فتا به شهروندان در هنگام خرید اینترنتی از فروشگاه‌های آنلاین این است که پرداخت حضوری در محل را انتخاب کرده و پس از دریافت کالا و حصول اطمینان از صحت آن، پرداخت وجه را انجام دهید.

رییس پلیس فتا خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس https:‌//www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی درخواست خود را ثبت کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها