|

کلاهبرداری با یک ترفند تکراری

فردی که با ادعای برنده‌شدن افراد در قرعه‌کشی اپراتورهای تلفن همراه از آنها کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

کلاهبرداری با یک ترفند تکراری

شرق: فردی که با ادعای برنده‌شدن افراد در قرعه‌کشی اپراتورهای تلفن همراه از آنها کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد. به گزارش خبرنگار ما بیست‌ویکم تیر زنی ساکن غرب تهران به پلیس فتا مراجعه کرد و گفت: شخصی ناشناس با من تماس گرفت و خود را نماینده یکی از اپراتورهای تلفن همراه معرفی کرد. آن فرد گفت من برنده کاربران خوش‌حساب قرعه‌کشی برنامه زنده رادیویی شده‌ام.

او از من خواست برای دریافت جایزه‌ام پای دستگاه خودپرداز بروم اما در نهایت 460 میلیون ریال از حساب بانکی‌ام سرقت کرد. بعد از طرح این شكایت بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار افسران سایبری پلیس فتای پایتخت قرار گرفت و رد پای متهم در فضای مجازی شناسایی شد. در گام بعدی از تحقیقات پلیسی، هویت متهم شناسایی شد و نشانی مخفیگاه او به ‌دست آمد. به این ترتیب با هماهنگی‌های پلیسی، متهم در مخفیگاهش دستگیر شد و به پلیس فتا انتقال یافت. متهم در تحقیقات پلیسی گفت: با ایجاد فضایی شبیه استودیوی برنامه‌های زنده صدا با ترفندهای مختلف، در ذهن طعمه‌های خود نفوذ می‌کردم و آنها را به پای دستگاه خودپرداز می‌کشاندم، سپس برای واریز مبلغ اهدایی و جایزه با وارد‌کردن اطلاعات بانکی افراد در قدم بعدی وجوه کارت بانکی‌شان را سرقت و بلافاصله مبالغ سرقت‌شده از حساب‌ها را برداشت می‌کردم.

سرهنگ داود معظمی‌گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ، با تأیید این خبر به شهروندان توصیه کرد: در کلاهبرداری‌های تلفنی، افراد با عناوین مختلف در دام مجرمان می‌افتند، ولی در نهایت جرم به یک شکل صورت می‌گیرد و آن هم ترغیب‌کردن مال‌باخته برای مراجعه به نزدیک‌ترین دستگاه خودپرداز و تن‌دادن به خواسته‌های کلاهبرداران سایبری است، به‌همین‌دلیل به تبلیغات و تماس‌های مشکوک وسوسه‌انگیز نباید توجه کرد. برای گرفتن جایزه نیازی به درج اطلاعات حساب‌های بانکی شامل رمز اول و دوم و سایر اطلاعات کارت نیست و در صورت مواجهه با این‌گونه تماس‌ها بدانید که موضوع خوش‌حسابی و برنده‌شدن جعلی است و موضوع را از طریق سایت اینترنتی فتای ناجا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع‌رسانی کنید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها