|

گزارش جدید کمیته تحقیقات روسیه درباره حمله تروریستی در مسکو؛ ویدئوی جدید داعش منتشر شد/ فیلم و تصاویر

آخرین اخبار و جزئیات جدید درباره تیراندازی مرگبارو حمله تروریستی در سالن کنسرت کروکوس در مسکو اعلام شد.

گزارش جدید کمیته تحقیقات روسیه درباره حمله تروریستی در مسکو؛ ویدئوی جدید داعش منتشر شد/ فیلم و تصاویر

به گزارش شبکه شرق، تیراندازی در جریان یک کنسرت موسیقی و حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکوس در مسکو، تا این لحظه، دست‌کم ۱۴۳ کشته به‌جا گذاشته است.

به دنبال حمله تروریستی در مسکو، امروز «یکشنبه، پنجم فروردین ۱۴۰۳»، «عزای عمومی» در روسیه اعلام شد؛ حمله‌ای که جهان و هم‌چنین شهروندان روسیه را در حزن و بُهت عمیقی فروبرده است.

کمیته تحقیقات روسیه یافته‌های جدید خود را درباره حمله تروریستی به تالار موسیقی «کروکاس» مسکو منتشر کرد.

این کمیته در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: پس از بازرسی سالن کروکاس هیچ آثاری از مین‌گذاری و مواد منفجره پیدا نشد.

در ادامه این گزارش با بیان اینکه بازجویی و تحقیقات از چهار مظنون حمله تروریستی مسکو آغاز شده، آمده است: در محل حمله تروریستی تالار کروکاس چهار مجموعه مهمات جنگی، بیش از ۵۰۰ گلوله، ۲۸ عدد خشاب و ۲ قبضه کلاشینکوف اتومات مهاجمان کشف و ضبط شد.

کمیته تحقیقات روسیه تاکید کرد: در حال حاضر، اجساد ۱۳۷ نفر در محل حمله تروریستی کروکاس پیدا شده که سه تن از آنها کودک هستند و هویت ۶۲ جسد شناسایی شده است.

وزارت بهداشت روسیه هم اعلام کرد که شمار مجروحان حمله تروریستی مسکو به ۱۸۰ نفر افزایش یافته است.

حمله تروریستی در مسکو

حمله تروریستی در مسکو

تا به این لحظه، داعش به گفته خود مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است اما روسیه «عجله‌ای» برای تایید آن ندارد و همچنان به تحقیق و تفحص در این زمینه مشغول است. از آنجایی که افراد دستگیرشده به سمت مرز اوکراین فرار کرده‌اند، بسیاری انگشت اتهام را به سوی این کشور نشانه گرفته‌اند اما کی‌یف و هم‌چنین حامی اصلی او یعنی ایالات متحده آمریکا آن را رد می‌کنند.

حمله تروریستی در مسکو

رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی خود صراحتا اعلام کرده که «عاملان این حمله تروریستی مجازات خواهند شد».

داعش حمله تروریستی در مسکو

حمله تروریستی در مسکو و عزای عمومی در روسیه

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز شنبه، طی سخنرانی خطاب به شهروندان روسیه، روز یکشنبه را «عزای عمومی» در کشور اعلام کرد و خانواده‌ها و دوستان قربانیان در سوگ عزیزان خود نشسته‌اند.

وزارت بهداشت منطقه مسکو می‌گوید در این منطقه شهروندان روسی حدود یک تُن خون به مجروحان و زخمی‌های این حمله تروریستی اهدا کرده‌اند. طبق آنچه تا این لحظه گزارش شده، صفوف طولانی اهداکنندگان حاکی از حضور ۲۷۱۲ نفر جهت اهدای خون است.

سیاستمداران و سفارت‌های مختلف روسیه در جهان ضمن ارسال پیام تسلیت، با مردم داغدار روسیه ابراز همبستگی کردند.

مردم روسیه امروز با دسته گل‌هایی به مقابل سالن کنسرت کروکوس آمدند تا یاد و خاطره عزیزان از دست رفته‌شان را زنده نگه دارند. هم‌چنین، پرچم‌های روسیه در سرتاسر کشور به حالت نیمه برافراشته درآمدند و تمامی رویدادهای فرهنگی و هنری لغو شده‌اند.

حمله تروریستی در مسکو

حمله تروریستی در مسکو

حمله تروریستی در مسکو

واکنش جدید ولادیمیر پوتین به حمله تروریستی در مسکو

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت: من عصبانی هستم، اما خشم خود را متوجه زنان و کودکان آنها نمی کنم. بلکه کل ارتش اوکراین را نابود خواهم کرد و هر کسی که دخالت کند به همین سرنوشت دچار خواهد شد.

حمله تروریستی در مسکو

آمریکا: نشانه‌ای از دخالت اوکراین در عملیات تروریستی روسیه دیده نمی‌شود 

کاملا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به مقصر دانستن اوکراین از سوی روسیه گفت: نشانه‌ای از دخالت اوکراین در عملیات تروریستی مسکو دیده نمی‌شود.

واکنش روسیه به دفاع کاخ سفید از اوکراین درباره حمله تروریستی در مسکو

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به تحلیل‌های کاخ سفید درباره حمله تروریستی مسکو گفت: تا زمان تکمیل تحقیقات هر عبارتی از واشنگتن که کی یف را توجیه کند باید به عنوان مدرک در نظر گرفته شود.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی درباره تحلیل‌های کاخ سفید در حمله تروریستی در تالار کروکوس سیتی در مسکو گفت: تا زمانی که تحقیقات در مورد حمله تروریستی در تالار کروکوس سیتی تکمیل شود، هر عبارتی از واشنگتن که کی یف را توجیه کند باید به عنوان مدرک در نظر گرفته شود.

واکنش زلنسکی به اظهارات پوتین درباره حمله مسکو

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین به اظهارات همتای روس خود درباره حمله تروریستی در مسکو واکنش نشان داد.

زلنسکی در واکنش به صحبت‌های ولادیمیر پوتین که گفته بود، مظنونان حمله در حال فرار به سمت اوکراین بودند، اظهار کرد: پوتین و اطرافیانش تلاش می‌کنند دیگران را مقصر معرفی کنند. آن‌ها همیشه از این روش استفاده می‌کنند.

رئیس‌جمهوری اوکراین افزود که پوتین «به جای توجه و پرداختن به شهروندان روسیه یک روز ساکت ماند و به این فکر کرد که چگونه اوکراین را [به این ماجرا]بکشاند. همه چیز کاملا قابل پیش‌بینی بود.»

پوتین شنبه، از «ردپای اوکراین» در حمله تروریستی در مسکو سخن گفت و افزود که چهار مهاجم در مسیر فرار به سمت اوکراین بازداشت شدند و «کی‌یف، پنجره‌ای برای تروریست‌ها گشوده بود.»

حمله تروریستی در مسکو

تصاویر جدید داعش از حمله تروریستی در مسکو 

گروه تروریستی داعش، تصاویر جدیدی از حمله تروریستی به تالار کورکوس مسکو، در روسیه از دوربین یکی‌از مهاجمان منتشر کرده است.

لحظه اولیه تیراندازی مرگبار و حمله تروریستی در مسکو

به دنبال حمله مسلحانه گروهک تروریستی داعش به یک سالن کنسرت در نزدیکی مسکو، پایتخت روسیه، نزدیک به 200 تن کشته و زخمی شده‌اند.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها