|

داعش تصاویر مهاجمان حمله تروریستی در مسکو را منتشر کرد/ عکس

داعش جزئیات بیشتری درباره حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکوس در مسکو را اعلام کرد.

داعش تصاویر مهاجمان حمله تروریستی در مسکو را منتشر کرد/ عکس

به گزارش شبکه شرق، گروه تروریستی داعش بیانیه‌ جدیدی درباره حمله تروریستی در سالن کنسرت کروکوس مسکو صادر کرده است.

به نقل از بی‌بی‌سی، داعش با صدرو بیانیه‌ای، جزئیات بیشتری از حمله شب گذشته به سالن کنسرتی در حومه مسکو که این گروه پیش‌تر مسئولیت آن را برعهده گرفته بود، منتشر کرده است.

کانال تلگرامی «اعماق» وابسته به گروه دولت اسلامی (داعش)، روز شنبه عکس چهار نفری را که مدعی است مهاجمان تیراندازی مسکو بوده‌اند، منتشر کرد.

تصویری هم منتشر شده است که ادعا شده، متعلق به این چهار مهاجم است که همگی نقاب دارند.

از نظر انگیزه این حمله، «اعماق» گفته است: «این حمله در چارچوب جنگ عادی بین دولت اسلامی و کشور‌های «ضد اسلام» انجام شده است.»

داعش حمله تروریستی در مسکو

جزئیات جدیدی که از طریق اکانت‌های گروه داعش در شبکه اجتماعی تلگرام منتشر شده، حاکی است که چهار مهاجم در این جمله مرگبار دست داشته‌اند و تصویری هم منتشر شده که ادعا شده متعلق به این چهار مهاجم است که همگی نقاب دارند.

داعش حمله تروریستی در مسکو

این به روزرسانی از سوی خبرگزاری «اعماق» متعلق به داعش منتشر شده است که منبع ادعای اولیه این گروه بوده است. در هیچ یک از دو بیانیه منتشر شده در «اعماق» به این که کدام یک از شاخه‌های منطقه‌ای داعش مسبب این حمله بوده‌اند، اشاره‌ای نشده است.

از نظر انگیزه این حمله، «اعماق» گفته است: «این حمله در چارچوب جنگ عادی بین دولت اسلامی و کشورهای «ضد اسلام» انجام شده است.»

سخنگوی داعش گفته است که این حمله توسط «جنگجویانی» انجام شده است که به «مسلسل، تفنگ، چاقو و بمب‌های آتشزا»‌ مسلح بوده‌اند و قبل از این حمله یک ماموریت شناسایی «هماهنگ» هم صورت گرفته است.

داعش حمله تروریستی در مسکو

روسیه هنوز در مورد این ادعاها اظهارنظری نکرده است، اما آمریکا گفته است که گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) می‌تواند پشت این حمله باشد.

پیشتر، داعش مسئولیت حمله مسکو را بر عهده گرفته بود اما با وجود انکار قاطع ارتباط میان اوکراین و این حمله از سوی مقامات اوکراینی، روسیه ادعا کرده که عوامل حمله با طرف اوکراینی ارتباط گرفته بودند.

در حالی که برخی از خبرگزاری‌های آمریکایی از قبیل رویترز و گاردین با انتشار تصویری از بیانیه منتسب به داعش مدعی شدند این گروه در پس پرده حمله خونبار شامگاه جمعه روسیه قرار دارد، رسانه روسی راشا تودی ضمن رد این ادعا، این بیانیه را جعلی خواند.

به گزارش راشا تودی، در تصویری که به طور گسترده از بیانیه داعش درباره پذیرش مسئولیت حمله تروریستی به روسیه در فضای مجازی منتشر شده، از سایت خبری استفاده شده که سال‌ها است دیگر توسط این گروه تروریستی استفاده نمی‌شود.

داعش حمله تروریستی در مسکو

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها