|

آخرین اخبار و جزئیات از حمله تروریستی در مسکو؛ گزارش کمیته تحقیقات درباره کشته‌شدگان و بازداشت مهاجمان/ فیلم و تصاویر

آخرین اخبار و جزئیات جدید درباره تیراندازی مرگبار، انفجار و حمله تروریستی در یک کنسرت موسیقی در مسکو اعلام شد.

آخرین اخبار و جزئیات از حمله تروریستی در مسکو؛ گزارش کمیته تحقیقات درباره کشته‌شدگان و بازداشت مهاجمان/ فیلم و تصاویر

به گزارش شبکه شرق، جزئیات بیشتری درباره حمله تروریستی و تیراندازی در سالن کنسرت کروکوس مسکو اعلام شد.

جمعه شب «سوم فروردین ماه ۱۴۰۳»، تروریست‌ها با حمله به ساختمان کروکوس دست به قتل‌عام شهروندان بی‌گناه زدند؛ تعداد قربانیان این حمله تروریستی در حال افزایش است و تلاش‌ها برای دستگیری مهاجمان ادامه دارد.

حمله تروریستی در مسکو

حمله تروریستی در مسکو

افزایش تعداد کشته‌های حمله تروریستی در مسکو

آمار قربانیان حمله تروریستی مسکو به ۱۴۳ نفر رسید.

کمیته تحقیقات درباره حمله تروریستی مسکو از افزایش شمار کشته‌های این حمله به ۱۴۳ نفر خبر داد.

این کمیته اعلام کرد که بر اساس اطلاعات اولیه، علت مرگ این افراد، اصابت گلوله و مسمومیت ناشی از احتراق بوده است.

بر اساس گزارش این کمیته، شمار قربانیان با توجه به شرایط موجود همچنان افزایش خواهد یافت.

کمیته مذکور افزود که تروریست‌ها از مایع قابل اشتعال برای آتش زدن محوطه سالن کنسرت که در آن تماشاچیان و مجروحان حضور داشتند، استفاده کردند.

‌کمیته تحقیقات درباره حادثه تروریستی مسکو تایید کرد که عاملان این اقدام تروریستی از سلاح‌های خودکار استفاده کردند.

حمله تروریستی در مسکو

حمله تروریستی در مسکو

حمله تروریستی در مسکو

دستگیری 2 عامل حمله تروریستی در مسکو

رسانه‌های روسیه نخستین تصاویر و اعترافات تروریستِ عامل حمله به تالار موسیقی مسکو را منتشر کردند.

بر اساس این تصاویر، فرد بازداشت شده اعتراف می‌کند که چهارم مارس از ترکیه وارد روسیه شده است.

او همچنین گفت که برای کشتن مردم به او نیم میلیون روبل پیشنهاد شده بود و او این کار را در ازای دریافت پول انجام داده است و از فرماندهانش دستور داشت تا همه افراد حاضر در سالن کنسرت را بکشد.به گفته نهادهای نظامی و اطلاعاتی روسیه، تروریست بازداشت شده از ساکنان بومی تاجیکستان است که تلاش می‌کرد روی درخت پنهان شود.

حمله تروریستی در مسکو

سومین عامل حمله تروریستی در مسکو نیز دستگیر شد.

سومین بازداشتی عملیات تروریستی مسکو، در منطقه بریانسک با چهره‌ای خون‌آلود از جنگل بیرون آورده شد.

حمله تروریستی در مسکو

بازداشت ۱۱ مظنون حمله تروریستی در مسکو

کمیته تحقیقات روسیه همچنین اعلام کرد که مظنونان عامل حمله تروریستی در استان بریانسک در نزدیکی مرز اوکراین دستگیر شدند.

سرویس امنیتی روسیه همچنین اعلام کرد که مظنونان این حمله قصد داشتند از مرز عبور کنند و با افراد طرف اوکراینی در تماس بودند.

کرملین همچنین اعلام کرد، سرویس امنیت فدرال در تلاش است تا طرفی را که همدست با عاملان حمله تروریستی در کروکوس هستند را شناسایی کند.

در حالی که خبرگزاری تاس روسیه، از بازداشت دو نفر از مظنونان حمله تروریستی به تالار موسیقی کورکاس مسکو خبر داد، کرملین اعلام کرد که تا کنون ۱۱ نفر از جمله چهار تروریستی که به صورت مستقیم در حمله نقش داشتند، بازداشت شده‌اند.

بر اساس بیانیه کرملین، «الکساندر بورتنیکوف» رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه بازداشت ۱۱ نفر از جمله چهار تروریستی که در حمله مسکو نقش مستقیم داشتند را به اطلاع پوتین رسانده است.

حمله تروریستی در مسکو

این خبر در حالی است که پایگاه خبری شبکه تلویزیونی «آر‌تی» گزارش داد: تعدادی از رسانه‌ها اعلام کردند که داعش مسؤولیت حمله به یک سالن کنسرت در مسکو را بر عهده گرفته است، اما تحلیلگران خاطرنشان کردند که بیانیه منتسب به داعش با بیانیه‌های قبلی این گروه متفاوت و به احتمال زیاد جعلی است.

این گزارش آر‌تی در حالی است که برخی شبکه‌های خبری از جمله بلومبرگ هم پیامی از «دیمیتری مدودف» نائب‌رئیس شورای امنیت ملی روسیه منتشر کردند که در آن نوشته شده است: بیانیه داعش جعلی است و داعش عامل حادثه تروریستی مسکو نیست.

حمله تروریستی در مسکو

واشنگتن دست داشتن «داعش خراسان» در حمله تروریستی در مسکو را تایید کرد

یک مقام آمریکایی گفته واشنگتن به اطلاعاتی دست یافته که دست داشتن «داعش خراسان» در حمله به سالن کنسرت در مرکز خریدی در حومه مسکو را تایید می‌کند، اما سخنگوی کمیته تحقیقات روسیه در این باره اعلام کرده، صحبت از سرنوشت و هویت عاملان حمله «هنوز زود است». سفارت ایالات متحده آمریکا در روسیه دو هفته پیش به شهروندان خود هشدار داد که «افراطی‌ها برای حمله‌ای قریب‌الوقوع علیه تجمعات بزرگ در مسکو از جمله کنسرت‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند.»

حمله تروریستی در مسکو

حمله تروریستی در مسکو

روسیه واکنش آمریکا به حمله تروریستی در مسکو را مشکوک توصیف کرد

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که واکنش ایالات متحده به حمله تروریستی مسکو سؤالاتی را ایجاد می کند.

به نقل از تاس، روسیه واکنش آمریکا به حمله تروریستی در مسکو را تردید برانگیز، عجیب و مشکوک عنوان کرد. در همین ارتباط نیز، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته است که واکنش مقامات ایالات متحده به حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس مسکو، سوالات بزرگی را ایجاد می‌کند، به ویژه در مورد دلایلی که کاخ سفید ادعا کرده که اوکراین در این حادثه دست نداشته است.

زاخارووا گفت: «همچنین واکنش‌هایی [به اتفاقی که در مسکو افتاد] وجود دارد که سوالات بیشتری را ایجاد می‌کند.»

زاخارووا افزود: «مقامات واشنگتن از چه زمینه‌هایی برای نتیجه‌گیری در بحبوحه فاجعه درباره عدم دخالت یک طرف در این حادثه استفاده می‌کنند؟ این خودش یک سوال بزرگ است. اگر آمریکا یا هر کشور دیگری اطلاعات موثقی در این مورد داشتند باید فوراً در اختیار طرف روسی قرار می‌گرفت. اگر چنین اطلاعاتی وجود نداشته باشد، نه کاخ سفید و نه هیچکس دیگری حق ندارد بی دلیل اظهار نظر کند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: «صادقانه بگویم، واکنش دبیرخانه سازمان ملل هم سوالات بزرگی را ایجاد می‌کند. اکنون یک حمله تروریستی خونین رخ داده است و لازم است که بی قید و شرط آن را محکوم کنیم نه آنکه به طرح ابهام بپردازیم.»

ساعاتی پیش نیز اتحادیه اروپا به حمله تروریستی در مسکو، پایتخت روسیه واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد که از حمله تروریستی مسکو بسیار نگران و وحشت زده شده است.

اتحادیه اروپا اعلام کرد که از حمله به کنسرت مسکو که به گفته مقامات روسی دست کم ۴۰ کشته و ۱۰۰ زخمی برجای گذاشت، بسیار متاسف است.

سخنگوی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا از گزارش یک حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس در مسکو بسیار نگران شده است. اتحادیه اروپا هرگونه حمله علیه غیرنظامیان را محکوم می‌کند.

ساعاتی پس از اعلام خبر تیراندازی در یک سالن کنسرت در مسکو، پایتخت روسیه، دادستان‌های روسیه با اعلام آغاز به کار یک پرونده جنایی در این ارتباط، حادثه سالن کنسرت مسکو را یک اقدام تروریستی توصیف کردند.

حمله تروریستی در مسکو

رسانه‌های محلی روسیه نیز آمار کشته شده‌ها را در حال افزایش عنوان کردند.

وزارت خارجه روسیه در واکنش به این حادثه اعلام کرد که اگر واشنگتن اطلاعات موثقی در مورد این حمله تروریستی دارد، باید فوراً آن را اعلام کند.

شهردار مسکو هم لغو تمامی رویدادهای ورزشی، فرهنگی و غیره در این شهر را تا ابتدای هفته آتی اعلام کرد.

انتشار جزئیات بیشتر درباره عوامل حمله تروریستی در مسکو

نهادهای رسمی روسیه جزییات بیشتری درباره عوامل و مظنونان حمله تروریستی به یک سالن موسیقی در مسکو منتشر کردند.

به نقل از الجزیره، کمیته تحقیقات روسیه درباره حمله تروریستی به سالن موسیقی «کروکاس» در مسکو اعلام کرد که چهار مظنون این حمله در استان «بریانسک» در مرز اوکراین بازداشت شده‌اند.

سرویس امنیت فدرال روسیه هم تأکید کرد که مظنونان حمله تروریستی مسکو برنامه‌ریزی کرده بودند که از مرز روسیه عبور کنند و آنها با همدستان خود در در داخل خاک اوکراین در ارتباط بودند.

کرملین نیز با اعلام بازداشت ۱۱ مظنون از جمله چهار تروریستی که به صورت مستقیم در حمله تروریستی مسکو نقش داشتند، افزود سرویس امنیت فدرال روسیه برای شناسایی طرف‌هایی که با تروریست‌ها برای انجام این حمله همکاری و همدستی کرده‌اند، تلاش خواهد کرد.

منابع روس پیشتر اعلام کرده بودند: یک خودروی «رنو سیمبل» که مظنونان با آن متواری شده بودند، در منطقه بریانسک شناسایی و پس از تیراندازی پلیس به لاستیک آن متوقف شد. این خودرو در ۳۷۶ کیلومتری بزرگراه کیف در نزدیکی روستای خاتسون، منطقه کاراچفسکی - در ۱۰۰ کیلومتری مرز با اوکراین متوقف شد.

این منایع افزودند: یک نفر بلافاصله بعد از متوقف شدن خودرو بازداشت شده است، اما بقیه سرنشینان رنو به جنگل فرار کردند و ساعتی بعد، نفرات بعدی هم بازداشت شدند.

لحظه دستگیری یکی از مظنونان حمله تروریستی در مسکو

منابع خبری گزارش داده‌اند یکی از عوامل حمله تروریستی در یک تالار کنسرت در نزدیکی مسکو دستگیر شده است.

گزارشی از محل حادثه تروریستی در مسکو

وزارت بهداشت روسیه اسامی ۱۴۷ نفر از جان‌باختگان و مصدومان را منتشر کرد. به دلیل وخامت برخی از مجروحان احتمال افزایش کشته شدگان وجود دارد.

حجم ویدیو: 1.26M | مدت زمان : 00:00:03
منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها