|

فرمانده آمریکایی : روسیه با سلاح‌های فضایی به اوکراین حمله می‌کند

ژنرال چانس سالتزمن، فرمانده عملیات فضایی آمریکا، روسیه در جنگ با اوکراین از تسلیحات فضایی استفاده می‌کند و با استفاده از آن‌ها سیگنال‌های موقعیت یابی ماهواره‌های آمریکایی که توسط ارتش اوکراین استفاده می‌شود را مسدود می‌کند.

فرمانده آمریکایی : روسیه با سلاح‌های فضایی به اوکراین حمله می‌کند

به گزارش شبکه شرق، فرمانده عملیات فضایی نیروی فضایی آمریکا افزود: روسیه دارای لیزرهایی است که قادر به حمله به ماهواره‌ها، تجهیزات پارازیت الکترونیکی و موشک‌های ضد ماهواره هستند.

سالتزمن در نشست دفاع فضایی به میزبانی موسسه مطالعات هوافضای میچل گفت: روس‌ها هیچ تردیدی در مورد آزمایش این سیستم‌ها از خود نشان نداده‌اند.

وی ادعا کرد: روسیه به سیستم ماهواره‌ای ناو استار که در نیروی فضایی آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد و در اختیار چند کشور دیگر نیز می‌باشد، حمله کرده است.

این فرمانده آمریکایی تاکید کرد: فضا بدون شک یک حوزه جنگی مورد مناقشه است.

به گزارش شبکه شرق، در ژوئن ۲۰۱۸ دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا دستور ایجاد نیروی فضایی آمریکا بعنوان زیر مجموعه نیروی هوایی آمریکا را داد؛ نیروی فضایی آمریکا سرانجام در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ میلادی بعنوان یکی از شش گروه نیروهای مسلح آمریکا با هدف کنترل عملیات نظامی در فضا تشکیل شد.

آمریکا که قصد دارد برتری فضایی را درحیطه نظامی گری داشته باشد، ماموریت و هدف نیروی فضایی آمریکا شامل حفاظت و مدیریت ماهواره‌ها و رصد بر سیستم‌های نظارت فضایی است.

دولت بایدن برای بودجه سال مالی ۲۰۲۳ مبلغ ۲۴.۵ میلیارد دلار برای نیروی فضایی اختصاص داده است.

«دمیتری روگوزین» رئیس سازمان فضایی روسیه «روسکاسموس» (Roscosmos) سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ نسبت به فضاپیمای فوق سری و مرموز آمریکا گفته بود: احتمالا آمریکا با فضاپیمای فوق سری خود موسوم به «ایکس-۳۷» تسلیحات کشتار جمعی به فضا حمل می‌کند، چرا که یک حمله فضایی بسیار خطرناکتر از هرگونه حمله از زمین است.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها