|

نگرانی ​پنتاگون درباره گسترش روابط چین و روسیه

سران نظامی آمریکا امروز با تاکید بر آمادگی ارتش این کشور برای رویارویی احتمالی با چین، کنگره را تحت فشار قرار دادند تا بودجه پیشنهادی ۸۴۲ میلیارد دلاری وزارت دفاع را تصویب کند.

نگرانی ​پنتاگون درباره گسترش روابط چین و روسیه

به گزارش شبکه شرق، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از سخنان لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در کمیته فرعی تخصیص بودجه دفاعی در مجلس نمایندگان گفت: این بودجه مبتنی بر راهبرد و ناشی از جدیت رقابت راهبردی ما با جمهوری خلق چین است.

آستین با اشاره به افزایش فناوری‌های جدید، همانند موشک های مافوق صوت، گفت که بر اساس بودجه پیشنهادی، با افزایشی ۴۰ درصدی به نسبت بودجه سال ۲۰۲۲، بیش از ۹ میلیارد دلار به افزایش حضور نظامی در اقیانوس آرام و دفاع از متحدان آمریکا اختصاص خواهد یافت.

مارک میلی، فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز گفت که وزارت دفاع باید به ارتقاء نیروهای خود ادامه دهد تا اطمینان حاصل شود که در صورت نیاز آماده نبرد خواهند بود.

وی افزود که دو دهه جنگ در عراق و افغانستان تجهیزات نظامی و آمادگی نیروها را از تحلیل برده بنابراین آمریکا برای جایگزینی سامانه های تسلیحاتی و ایجاد فرصت تجدید قوای نیروها تلاش کرده و این اقدام نتیجه بخش بوده است.

میلی با اشاره به آمادگی عملیاتی کم سابقه ارتش آمریکا گفت که بیش از ۶۰ درصد از نیروهای فعال در بالاترین حالت آماده باش بوده و می توانند در کمتر از ۳۰ روز برای نبرد اعزام شوند. ۱۰ درصد نیروها نیز قادرند ظرف ۹۶ ساعت اعزام شوند.

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها