|

محکومیت هتاکی شارلی ابدو از سوی آشوریان

کلیساهای شرق آشوری، کاتولیک آشوری کلدانی و انجیلی آشوری ایران در محکومیت اقدام نشریه شارلی ابدو در چاپ کاریکاتور توهین آمیز این نشریه بیانیه مشترک صادر کردند.

محکومیت هتاکی شارلی ابدو از سوی آشوریان

به گزارش شبکه شرق، کلیساهای شرق آشوری، کاتولیک آشوری کلدانی و انجیلی آشوری ایران با در اختیار قرار دادن بیانیه مشترکی که امضای اسقف مار نرسای بنیامین، خوری اسقف وانیا سرگیز و کشیش نینوس مقدس نیا را با خود داشت، تاکید کردند: «سالهاست که استکبار جهانی از هر طریق می کوشد تا به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه بزند و با اقداماتی شریرانه اما مذبوحانه بکوشد تا در صفوف فشرده ملت آگاه و همیشه بیدار ایران خللی وارد سازد اما تجربه سالهای سال تاکنون نشان داده که این ملت بر عهد خود با امام و بنیانگذار جمهوری اسلامی و همچنین با مقام معظم رهبری همواره استوار بوده و هرگز به توطئه های بیگانگان توجهی نخواهد کرد.

 

اقدام اخیر نشریه هتاک شارلی ابدو ریشه در سالها قبل دارد که کوشید با نشر کاریکاتورهایی از پیامبر اعظم اسلام خودی بنمایاند غافل از این که رسوا شد و روسیاهی ابدی را برای خویش خرید و لطمه اش را هم دید.

 

مسلمانان سراسر جهان نشان دادند که از چه غیرت دینی برخوردارند و به هیچ کس اجازه چنین حرکات زشتی را نمی دهند. اکنون نیز ناشران این مجلسه سخیف به دستور اربابان مستکبر خود توهین به مقدسات دینی و به مرجعت و به روحانیت معظم و معزز را سرلوحه اقدامات ننگین خود قرار داده و به خیال خام خویش خواسته اند نیت شرورانه خود را طور دیگری آشکار کنند.

 

مقام معظم رهبری رهبر فرزانه جمهوری اسلامی ایران سالهاست که سکان هدایت این انقلاب و این کشور را در دست دارند و دهها میلیون پیرو و رهرو و فدایی ایشان از تمام اقشار ملت ایران و سرتاسر جهان آماده جان نثاری در انجام فرمایشات ایشان هستند.

 

استکبار جهانی و دولتهای معاند اروپایی و آمریکایی از جمله فرانسه حال که دیده اند نتوانسته اند از اغتشاشات اخیر بهره ببرند و مردم همچنان وفادار به آرمانها و به اهداف والا و انسانی و دینی و انقلابی خود باقی مانده اند می کوشند تا از لباس روحانیت تقدس زدایی کنند تا شاید میان مردم و روحانیون فاصله بیندازند. زهی خیال باطل.

 

ما روحانیون کلیساهای مسیحی آشوری کلدانی تهران حرکت شنیع نشریه سخیف شارلی ابدو فرانسه را محکوم می کنیم و اعلام می داریم که در کنار ملت شریف و نجیب ایران وفادار به مقام معظم رهبری و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی هستیم.»

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها